Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel: Det är ju väl känt att det fungerar bäst med en stor blandning med människor som har olika erfarenheter som är villiga att dela med sig o ta till sig av andras erfarenheter. Så fortsätt skriv det som berör dig! Ingen ide för mig att ta någon magbild, är för mullig för att det ska synas Obestämd

• Kelsson1

Vickan: Tyvärr har blödningen inte hållit sig borta men den har sällskap av illamående så antar att det inte är MF på gång än åtminstone. Har blödningen inte slutat  så åker jag tillbaka till Danderyd på måndag har jag bestämt men till dess avvaktar jag!

• Kelsson1

Speck: Tack, du är där o förstår mig alltid! Skrattande Idag bättre dag, har faktiskt inte mått illa mer o blödningen har slutat. Så får jag välja väljer jag helt klart en graviditet utan blödningar o illamående Skrattande det här var mycket trevligare än igår med blödningar o väldigt mycket illamående.

Sputnik: ingen fara om symptomen avtar en dag, de kommer igen någon annan dag. Blödning har jag också fått lära mig (den hårda vägen) är nödvändigtvis inte så dåligt som man tror. Jag blödde till o med igår så att det kom in i bindan också men idag har det slutat igen. Vänta på VUL du så ska du se att allt går bra. Börjar du blöda mer kan du ju åka in till gynakuten för att få VUL o sluta oroa dig. Kramis!

Aurora: Vet hur det är när bara ena föräldern finns där. Jag har ju mamma kvar men inte pappa längre. Mamma däremot blev väldigt glad o makens mamma skickar sms lite nu o då (brukar hon annars ALDRIG göra) o hör hur jag har det. Syrran är också aldeles till sig, brukar ringa mig dagligen för att höra hur jag mår Skrattande

Missan: Man får ju lägre immunförsvar när man är gravid så det är inte alls konstigt att du är mer sjuk nu. Ta det som gott tecken istället Skrattande

• Kelsson1

Speck: Är här, har varit inne o läst men mår såååå fruktansvärt illa så jag orkar inte skriva något! Undrar hur faaaan jag ska klara av att jobba imorgon när jag idag inte ens kunnat duscha...

• Kelsson1

Speck: Googlade igår på gravidbälte o hittade den på jollyroom.se för 299kr (bilbälte för gravida). Har aldrig själv beställt från sidan så vet inte hur seriösa de är, såg bara att de var billiga för tillfället... Hoppas jag också att illamåendet är bättre annars blir det inte en kul dag på jobbet. Stor Kram!

• Kelsson1

kasa: Är på jobbet med en klump i halsen hela tiden. Mår lite bättre idag än igår då jag bara inte tog mig upp från soffan alls. Tror på att vila mycket när man mår så dåligt. Idag har jag druckit mitt koffeinfria kaffe på morgonen (bara en kopp mot normalt två) och inget te eller mer kaffe eller choklad bara vatten.
    Mitt husmors tips är att försöka dricka mycket (det man råkar klara av att dricka för tillfället). Hade ungefär en vecka då jag bara klarade av att dricka läsk, jag som aldrig dricker läsk normalt. Nu under helgen byttes det ut mot vaten, blir illamående av tanken på annat än vatten!
    Jag har bara världens bästa make! Imorse hade han skalat o fixat morotsstavar o gurkstavar till mig färdigt så jag fick ta det med mig till jobbet! Det var nämligen det enda jag klarade av att äta igår till middag...
    Har du fått utskrivet något mot illamåendet?
    Funderar alvarligt på att försöka få något utskrivet men vet inte vart man ska vända sig... Har inte varit på inskrivning hos BM än så dit vill jag inte ringa. Kan man kontakta kliniken kanske?

• Kelsson1

carlan: Tror jag avvaktar innan jag ber att få något utskrivet, har ju VUL o inskrivning om en knapp vecka o har ännu inte spytt en enda gång.
    Grattis till VUL tid!

• Kelsson1

Mumlan: Nej ingen blödning varken igår eller idag, skönt det, får bara se hur länge det håller i sig den här gången...

Aurora: Bara min syster som sa att man inte ska använda bygelbh under graviditet. Jag äger inga utan Bygel o vägrar köpa nytt än... Sedan sa syrran att man skulle akta sig för BH från KappAhl, tydligen var de bättre från HM enligt syrran då... (om man skulle köpa billiga BH:n)

• Kelsson1

Strössel: Ska väl finnas något som heter Lergigan (utan comp) undrar om även det måste skrivas ut av läkare? Mår du mycket illa (spyr du) eller bara illamående som jag? Känns inte riktigt som läge att vara borta från jobbet igen, var hemma två dagar förra veckan på grund av blödning. O fick ju 4000kr mindre i lön nu för tidigare sjukskrivningar!

• Kelsson1

Strössel: 4000var för tidigare sjukskrivningar (nästan 2 veckor) men kändes ändå när räkningarna skulle betalas, hade väl extra utgifter också... Så nu sjukskriver jag mig vääääldigt ogärna! Vi har kommit fram till att efter förlossning får vovven stanna hemma från dagis så sparar man in lite pengar (3000kr i månaden) på det. Så känns det inte så jobbigt att gå på mammapeng... Vi har haft så mycket utgifter på senaste tiden att vi har inte kunnat spara undan något. Får försöka prata med BM nästa vecka när man går på inskrivning o se vad som går att göra åt illamåendet o halsbrännan...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011