Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Tredjemaj, läkarna avrådde oss att ha sex en tid framöver pga mina blödningar. Nu är det ett par veckor sedan så nu är det säkert ok igen.
Tredjemaj, läkarna avrådde oss att ha sex en tid framöver pga mina blödningar. Nu är det ett par veckor sedan så nu är det säkert ok igen.
Herregud Speck, snart är det dag!!
Carlan, vi ska göra KUB. Vi har pratat mkt om detta hemma och kommit fram (vilket säkert anses vara egoistiskt ) att om det visar att det är förhöjd risk för Down syndrom så kommer vi gå vidare med fostervattensprov och om inte det ger mer besked moderkaksprov. Jag är ingen ungdom längre (fyller 33 om en månad) å jag vet att det är större risk ju äldre man blir.
Jag och min man tror inte att vi är redo för att ta hand om ett barn med speciella behov dessvärre. Hur gärna vi än vill så skulle det inte bli bra för någon av oss tre är vi rädda för.
Jag gör testet för att jag vill veta vad som väntar och vilka val vi måste göra...
Det där med UL, jag håller med Strössel, jag har varit på 4 stycken pga av mina blödningar. Jag hade så mkt hellre varit utan 3 av dom då blödningarna höll på att få mig att gå under totalt av ångest/nervositet.
Jag kommer göra många fler UL, jag anser att läkarna gör det dom måste för att kunna bedömma att min graviditet går som det ska. Oavsett om det blir fler UL eller inte.
Bra akrivet Cah, precis så resonerar vi oxå! Det känns skönt att vara överrens m sin partner i detta stora, jobbiga beslut iaf!
Herregud, är det nu det vänder? Har haft sån otrolig energi hela helgen, varit social, varit vaken till efter 24 två dagar i rad, städat, kört ett jobbigt Bodycombatpass, lagat mat och hängt med min brors söta 5 månders tvillingar + varit på 1 års kalas. för en vecka sedan var allt detta en omöjlighet, gud va skönt det känns att ha fått tillbaka energin,d en har varit saknad!
Å det bästa, jag mår SÅ bra, om jag räknar efter mina illamående dagar fram till vecka 12 så ryms dom på ena handens fingrar. Kollade med min mamma hur hon mådde när hon väntade mig, å hon mådde så bra sa hon. Hoppas att det är genetiskt
jag har sagt till mina vänner att jag är gravid, det gjorde jag rätt omgående efter att vi plusat., vi var ju i USA på resa och plusade trejde dagen och hade då 2½ vecka kvar innan vi var hemma så det var väl i v 8 tror jag. Jag har sagt till min chef och min adminstrativa chef, mest för att vi har pratat om att hon är diabetiker å att dom fick kämpa hårt för att själva få barn.
Jag ser lite smågravid ut nu ska erkännas, min mage har kommit ovanför naveln konstigt nog, dvs svårare att dölja med kläder. Det visade sig att min svägerska fick sin mage på samma sätt å det kändes lite skönt, ett tag tänkte jag att jag bara tjockat på mig men när jag vägde mig har jag gått upp 0,5 kilo och så fattade jag att det var gravidmagen som var där.
jag ska berätta för jobb om allt ser bra ut på KUB-testet på måndag. Jag längtar tills dess, inte så mkt till testet för det gör mig livrädd men för att åtmindstånde få veta hur det ligger till samt att få berätta för alla :)
Tredje maj, jag har Crinone om du vill ha.
Jag gick in i vecka 12 idagm wihooo!
Speck : Stackars. Hoppas så att du snart mår bättre! Kram
Stort grattis Silverklar och snösport!