Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Tredje maj, läste samma sak idag! Skönt eftersom jag färgade håret för 2 veckor sedan!
Tredje maj, läste samma sak idag! Skönt eftersom jag färgade håret för 2 veckor sedan!
Kelsson, jag väger 87 kilo (är 1.76 lång), vägde 86 innan jag blev gravid så jag tycker +1 kg känns ok! Jag har ingen vacker bebismage, min mage har bara blivit större över naveln. Jag som trodde att det skulle börja nerifrån, uppenbarligen inte hos mig. Jag vet inte hur jag ska räkna, påFC sa dom att BF är 11/12, på UL i Måndags 9/12, hur hade ni räknat? Jag tror att jag läste om färgen i drn mammatidningen som testade barnvagnar :) kommer inte ihåg vad den heter:)
Välkommen Anderska, härligt med ett till plus i tråden.
Jag är i vecka 14 (13+2). Köpte mina första gravidkläder idag, en jeanskjol på H&M. Det kändes SÅ konstigt, men väldigt roligt.
Åh, vi ska kolla på vagn i veckan, här ska mätas å testast så att den går in i bilen. Har gett upp Bugaboon i förmån för en Brio Go. Eller ja, det verkar luta åt en sån. Mörkblå med vitt chassi..
Karmosin, jag är sugen på Donkeyn oxå. Men är lite osäker på hur kompakt man kan göra den osv.
Åh Kasa, vad ledsen jag blir. Jag önskar så att resultatet skulle vara annorlunda. Ingen ska behöva få det resultatet. Jag håller med Vickan om att de allra flesta föder ett friskt barn trots förhöjd risk.
jag läste detta innan vi gjorde KUB-testet och det lugnade mig.
jag tänker så på er. Kram!!
Hög risk är ett resultat där risken är högre än en på 300, t.ex. 1:150. Detta innebär att en av 150 kvinnor med den här risken bär på ett foster med Downs syndrom.
Försäkra dig om att du verkligen förstår den information som läkaren ger dig. Be läkaren gå igenom alltihop igen om du inte förstår. Om du vill veta mer om Downs syndrom kan du kontakta Svenska Downföreningen.
jag förstår dig helt och fullt med bröllopet, men tror du inte att det är bättre att gå dit än att vara hemma och fundera? du kan ju föärklara (om du orkar såklart) för dina vänner vad som händer å varför du inte är så festsugen och går hem tidigare.
Får jag fråga vilken risk ni fick? Å igen, tänk på hur liten risken är trots allt. Det kommer gå BRA, det vet jag.
Usch stackare! en fråga, bor du i Sthlm? Om du gör så kanske du vill ses för en fika och bara prata med någon som varit med i hela IVF-karusellen.
Stor kram
Ja visst hade det varit roligt med en Sthlm fika. Vilka bor i Sthlm?
Kasak, jag tänker på er. Hur gick det? Kramar i lass!