Inlägg från: Jordgubbe1 |Visa alla inlägg
  • Jordgubbe1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lulis: precis, så mycket lättare art komma upp ur. Har tempurmadrass som ska va så bra, men som påminner om sankmark.

• Jordgubbe1

MissCat: inväntar BM-besök imorgon, då måste hon hjälpa mig. Har knappt sovit och är uppsvullen som en ballong och har massor av värk och hugg i fogarna. Gråter av utmattning... Min man är jättegullig och tröstar och masserar och fixar kuddar, vatten och lunch. Orkar inte många dagar till... Hur går det för dig i värmen?

• Jordgubbe1

Tack MissCat! Ja, jag ska stå på mig imorgon. Det är jobbigt att vara gravid i värmen! Men allt går i perioder upplever jag. Nya krämpor kommer och går, vissa består. Drick mycket och håll fötterna högt. Jag har isvatten som jag svalkar fötterna med.

• Jordgubbe1

Knytet: Åh vad läskigt! Det var förmodligen koagulerat blod, men självklart ska du åka in och kolla att allt står rätt till om du är orolig. Det är inte kul att oroa sig, shit vad det tär på en...

Massa: Jag har också legat mitt på kurvan och jag har fått höra precis samma sak!  T ex "är du säker på att det inte är tvillingar?" och "oj oj oj här är nån som ska föda precis när som helst" när det var 3 månader kvar. Men samma dag kunde nån annan säga, "oj vilken liten mage du har!"

Folk har inget vett, och framför allt ingen koll. Jag är 163 cm så jag förstår att magen ser lite större ut på mig än på nån som är längre. Min vän är 181 och hon blev så ledsen för att hennes mage syntes så lite att folk tvivlade på att hon var gravid. Folk borde verkligen bara säga "fin mage!"

• Jordgubbe1

I natt vaknade jag av värkar/förvärkar/sammandragningar 4 ggr på 4 timmar. Trodde verkligen att förlossningen var på G... Men men, inget har hänt sedan dess. Är rejält trött, kunde inte sova så bra. Blev så förhoppningsfull. Vad tror ni?

• Jordgubbe1

Mariza: tyvärr måste jag säga att jag även nu i vecka 40 är lika nojjig. Blir alldeles kall när jag inte känt min lilla tjej sparka på en stund och befarar tyvärr hela tiden det värsta. Tror aldrig man kommer koppla av helt förrän hon är ute och när hon väl ar det så börjar väl ny oro... periodvis lättar oron i alla fall och man kan njuta! Hoppas du får fina bilder på din bebis och att du kan vara orosfri och glad!

• Jordgubbe1

Bästa tjejerna! Jag mår bra och har äntligen kommit hem från BB och en jobbig förlossning m en underbar liten Stella! Är så lycklig! Men trött och måste återhämta mig, förlorade massor av blod.

Lovar att berätta allt och visa bilder så fort jag fått ordning på hormoner, sömn och amning.

Kram!

• Jordgubbe1

Mariza: tack! Kommer gå jättebra! Vet hur det känns, var alltid lika nervös inför varje UL. Nu minns jag mest de stunderna som lyckliga då vi fick se Stella och bekräftat att allt var bra.

• Jordgubbe1

Grattis Massa! Åh vad roligt, tänk när vi peppade varann under försöken nu är vi äntligen Mammor båda två! Bra kämpat!!!

• Jordgubbe1

Hej alla gravida! Läser här ganska ofta fortfarande, men har sällan tid att kommentera....

Ville bara säga till er som blivit "stora" och känner er tunga i slutet av graviditeten - vad ni än tänker så är det faktiskt en massa vätska som samlas i era kropper (det gäller inte alla, framför allt oss som går upp mycket i vikt). Ni kommer upptäcka till er stora glädje att vätskan försvinner ganska snabbt efter förlossningen (1-3 månader typ...) och då först inser man att man inte var tjock utan uppsvullen!

Jag gick upp ca 26-30 kg under min graviditet och på 14 veckor hade jag tappat 23 kg av dem och nu när min dotter är 5 månader har jag tappat 27 kg. Helt galet! Jag har dessutom haft och har fortfarande foglossning så jag har inte rört särskilt mycket på mig heller.

Så misströsta inte!

Massadillan: Ta hand om dig och lyssna på dina kloka medsystrar här inne - se till att få hjälp! Så du kan börja må bra snart igen.

kram på er! Håller tummarna för var och en av er.

• Jordgubbe1

Hej alla fina! Ser att aktiviteten här är lite lägre nu. Men vad kul Kelsson att du väntar syskon till Jenni!

Det var dig jag tänkte på idag och som gjorde att jag kikade in här!

Själv har jag gjort 4ivf:sådär, 2 frysåterföringar och haft ett missfall sedan jag var inne här sist. Herregud vad svårt och kämpigt det ska vara att få barn.

Idag är jag på ruvardag 11 och håller tummarna för att ett av de två embryona ska ha fastnat.

Hur mår ni andra? Najje, hur är det med twinsen? Jis? Vinterbebis? kattm - vill bara hjälpa dig när jag läser om hur tufft ni har det. Hoppas du mår bättre nu.

Stor kram jordgubbe

• Jordgubbe1

Tack för lyckönskningar, men tyvärr gick det inte den här gången heller. Verkar svårt. Väldigt svårt. Detta var vårt sjunde syskonförsök - men tack vare vår fina Stella tar vi alla nederlag med ro trots allt.

Kelsson - åh vad jag hoppas du får må bra denna graviditet!!! Stor kram

Vilka andra försöker just nu?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011