Inlägg från: Jordgubbe1 |Visa alla inlägg
  • Jordgubbe1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Enya70 skrev 2011-10-21 12:28:05 följande:
    Vad härligt! Visst är det fantastiskt och häftigt när andra engagerar sig så i en.
    Hur långt gången var du när du gjorde UL?
    Kramar
    7 veckor + 3 dagar. Hur långt gången var du vid ditt första?
  • Jordgubbe1

Gud vad gulliga ni är allesammans som kommenterat mitt inlägg om mitt ultraljud! Stort tack!

Ja man blir verkligen shoppingsugen när ni pratar om alla grejer. Jag får nog vänta lite med shoppingen, men snart så! Idag satt vi i alla fall och pratade namn vid middagsbordet, urmysigt!

• Jordgubbe1

Vi har ett gemensamt konto där vi tar alla gemensamma kostnader och har även gemensamt sparkonto. Sedan får man själv avgöra vad som ska dras på gemensamma resp privata. Blir rättvist och vi slipper prata pengar. Inga missförstånd. Skönt! Rekommenderas!

• Jordgubbe1

Hallå, har inte varit inne på hela veckan, men nu har jag läst ikapp!

Karmosin: grattis till sonen!

Strössel: vad spännande det är, så nära nu!

Kram till alla er andra.

Ego: På måndag går jag in i vecka 10, det går rätt snabbt trots allt. Kändes som en evighet där i början.
    Magen börjar synas lite och jag kan knappt ha mina vanliga bh:ar längre. Man kan nästan se hur de växer/svullnar. Gör väldigt ont faktiskt. Illamåendet har börjat ge sig, bara några gånger om dagen nu. Köpte ett Belly Belt, så jag kan fortsätta ha jeans ett tag till. Rekommenderas!

Kelsson: Oroar mig fortfarande emellanåt för att nåt hemskt ska hända, det är jättetråkigt att vara lagd åt det här hållet. Önskar att jag bara kan njuta. En nära vän fick missfall i 6:e månaden, så jag vet att man inte kan ta något för givet. Och det är så synd. Tänk om man bara fick gå runt i bebisbubblan och njuta!

Min man försöker säga: Vi har haft vår beskärda del så nu kommer det gå bra. Hoppas så innerligt att han har rätt.

"Så mycket bättre" börjar ikväll på TV4, härligt program. Barnfritt, bra musik och artister och underbar miljö på Gotland. Rekommenderas!

• Jordgubbe1
    Lulis7 skrev 2011-10-29 20:20:39 följande:
    Jordgubbe: Jag oroade mig långt in i graviditeten. Håller med Kelsson om att det känns bättre efter KUB. Sen kom jag in i "spökveckor" då jag inte kände mig alls gravid och då oroade jag mig igen. Efter RUL däremot har oron släppt i stort sett helt. Jag bara njuter! Ska du göra KUB? Minns inte om du har berättat det.

Imorgon ska vi gå på barnmässa Glad. Hoppas på att göra några fynd.
    Nej, vi har faktiskt bestämt oss för att inte göra KUB, vill inte oroa oss i onödan. Vi har redan gått igenom så mkt och vill inte utsätta oss för mer. Är inte beredd att göra fostervattenprov eller moderkaksprov, det är ett mirakel att jag blev gravid så jag är inte beredd att ta några konsekvenser och t ex ta bort barnet. Har barnet speciella förutsättningar för att leva, då får vi veta det tids nog och hantera det då. Nu försöker jag bara koppla av, det går bra emellanåt, men ibland kommer oron för missfall i kapp mig. Längtar tills jag kan känna barnet.
  • Jordgubbe1
    Jis skrev 2011-10-30 18:03:46 följande:
    Jordgubbe: Väldigt fint skrivit och klokt. Jag önskar att jag hade samma sinnesnärvaro. Jag ville på nått sätt förbereda mig utifall att något skulle vara fel..du vet låta hjärnan ta tiden och fundera.

Njut av att du är gravid, snart kommer du vara lika gravid som jag är  (vecka 35) å då kommer du undra vart tiden tagit vägen...det går snabbt. 
    Tack Jis, härligt att du säger att det går fort. Tycker dessa veckor har rusat förbi, men det kanske beror på att jag sover bort alla kvällar och jobbar mkt. Tänk, snart är det din tur!

Jag håller på att läsa Handbok för gravida av Vicky Levin - superbra och underhållande. Där får man verkligen veta ALLT om det ingen pratar om. Ganska skrämmande men kul.
  • Jordgubbe1
    Viksan07 skrev 2011-10-30 20:58:05 följande:
    Jordgubbe: jag fattade också beslutet att inte göra kub, av samma anledningar som du. Men det blev några väldigt nervösa veckor där innan bebis började sparka. Men jag kan verkligen rekommendera att köpa en amgelsound så man kan lyssna på bebis hjärtljud lite då och då när man är som oroligast. Sen när bebis sparkar så behöver man bara känna bebben för att bli lite lugnare. Så kände jag i a f :)
    Amgelsound? Vad är det? Var kan man köpa en sådan? låter ju superbra, skulle kännas tryggt. Bra idé! Har du en sådan?
  • Jordgubbe1

Hej tjejer! Läser alla er inlägg varje dag, men har inte haft så mycket kraft att skriva.

Strössel: vilken fin tavla och vad härligt att du går där hemma och är lycklig. Njut i fulla drag!

Kelsson: åh vad jobbigt att du mår illa fortfarande, måste vara så tungt.

Jis: Håller med. Tajta kläder finns inte på kartan! Har dessutom inte kunnat ha nåt som trycker på magen sedan start egentligen. Har någon bra tips på var man kan köpa varma gravidstrumpbyxor? Hittar ingenting på H&M eller Lindex.

Najje: Vad spännande med dina två små, längtar så tills jag får känna min i magen.

Ego: Jag mår bra och magen växer, men jag är så trött så trött. Det är väldigt tungt att vara gravid för mig, tänk att kunna somna bara jag sluter ögonen på toaletten på jobbet! Oh jag har nära till tårar så fort nåt sorgligt händer på tv. När den där hopphästen dog mitt under tävlingen, fanns det inget slut på mina tårar! Och en annan dag grät jag utan anledning - länge. Riktigt hormoniell nu!

Är i vecka 10+2, och längtar till denna trötthet ger sig. Illamåendet är borta och det är jag så tacksam för.

Imorgon ska vi inskrivningssamtal på barnmorskemottagningen, ska bli kul. Kommer lyda era råd och be om ett ultraljud i vecka 12 eller 13, vill kunna slappna av lite mer. Är så rädd hela tiden för att nåt ska hända. Ska bli intressant och se hur mina järnvärden ser ut och hur mkt jag väger (eller inte!)

• Jordgubbe1
    Kelsson1 skrev 2011-11-09 19:52:22 följande:
    Jordgubbe: Lätt är det inte med illamåendet, hela tiden försöka lista ut vad man kan tänkas kunna äta för att illamåendet inte ska bli värre... Men men vill för det inte att bebis föds än
    Har du tittat på Apoteket efter stödstrumpbyxor? Åtminstone mina stödstrumpor är sjukt varma, har inte kunnat använda de på grund av det
    Hoppas du blir piggare snart och att du får UL i v12-13. Det skulle inte vara många veckor bort nu

Vickan: Vad tråkigt att besöket hos amningscentralen inte gav något. Håller tummarna hårt att bebis gått upp i vikt till på fredag! STOR KRAM!
    Tack, ska kolla på Apoteket! Tack för omtanken.

Jag tror du har hajjat grejen. Många av mina vänner har sagt att deras små varit så sårbara när de kommit ut att de nästan vill stoppa in den i trygga magen igen! Så småningom har du inget val och då kommer du vara superredo, eller så redo man kan vara Glad
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011