Inlägg från: Jordgubbe1 |Visa alla inlägg
  • Jordgubbe1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kattm: upplever nåt liknande just nu. Känns som magen sitter högt upp och trycker ibland och det gör mig väldigt illamående. Och om jag äter för mkt - väldigt bra i och för sig för annars finns det inget stopp för hur mkt jag vill sätta i mig.

• Jordgubbe1

Aurora: fin bild!
    Kelsson: hoppas du får sova bättre i natt.

Ego: var hos sjukgymnast idag och hon konstaterade foglossning. Så tidigt och så tråkigt. Är ju i vecka 24 så jag har långt kvar. Fick en kudde gratis att sitta på och köpte ett bälte för 175 kr. Känns bra. Och hon satte upp mig på barrs träning för att stärka bålen 1 gång i veckan fram till födsel. Känns som ett givande besök!

Det blir inga fler promenader för mig nu, kommer bli så tjock! Hu. Har redan gått upp 9 kg... Och är vrålhungrig jämt!

• Jordgubbe1

Ja, jag vet att jag inte är ensam om foglossning. Vilket tråkigt inslag i nåt så härligt! Barrs träning blev det i mitt förra inlägg - ska stå vattenträning! Iphone alltså :)

Jag ser fram emot långa promenader i sommar!

• Jordgubbe1

Puss på alla hjärtans dag till alla goa tjejer här inne!

Idag fick vi ett glatt besked. Jag har nämligen gjort en konisering vid operation mot cellförändringar och de var rädda att det skulle göra att jag riskerade att föda alldeles för tidigt. Idag fick vi reda på att allt såg jättebra ut och att jag inte ska behöva oroa mig. (Vissa öppnar sig för tidigt och blir sängliggande lääänge).

Vi gjorde UL och vi fick se vår lilla tjej igen! Så underbart!

Så nu är jag lättad och glad.

Idag drar vi igång vår köksrenovering, samtidigt som jag lider mer än någonsin av foglossning. Känns som jag brutit svanskotan. Kommer inte kunna vila hemma som jag kanske skulle behöva emellanåt... men men, skönt att få i ordning köket innan lilla tjejen kommer.

Najje: fin mage! Idag blev jag "anklagad" för att vänta tvillingar. Din mage är ju ssåååå stor! Du ser ut att föda när som helst. Suck, att folk orkar hålla på hela tiden. Är ju bara i vecka 25 och har en alldeles lagom stor mage.
    Känns som jag tar emot en groda om dagen just nu. Senast igår frågade en man hur mycket jag gått upp. Herregud!

• Jordgubbe1

Massa: samma här! Äter mer, vrålhungrig. Har gått upp 9 kg och är i vecka 25. Foglossning gör att jag troligtvis går upp mer nu när jag inte får promenera så mkt. Men sen ska kilona av!

• Jordgubbe1
    maria liam skrev 2012-02-16 13:29:08 följande:
    Ego: Fick precis reda på att min mamma har fått bröstcancer hon är helt knäckt och orkar inte träffa nån och min pappa gråter. Varför ska sånt här hända nu när hon precis har blivit mormor, och hennes kompis dog precis i bröstcancer så det gör det ännu värre, så mamma tror hon kommer dö.
    Maria Liam, åh vad tråkigt att höra! Men tack vare att din mamma blivit mormor kommer hon ha extra energi att klara sig igenom detta! Det finns så många som klarar sig! Stora kramar till dig.
  • Jordgubbe1
    Najje79 skrev 2012-02-16 18:07:31 följande:
    Kelsson: vem sa att det var i sträck Flört... först sov jag mellan 23-01 vaken till 5 och sov sedan till runt 8... Jag har kudde mellan benen och under magen men det blir ju ändå så ett tryck på bebisarna och eftersom det gör jätteont varje gång jag vänder mig (foglossningen) blir det ingen direkt djupsömn. Men det gör mig inte så mycket, jag är hemma hela dagarna och tar det lugnt och snart kommer mina små mirakelbebisar så att ite kunna sova är en del av processen. Kramis!
    När är det dags för dig tror du? Kommer du få vänta på vanlig förlossning, eller har du planerat KS?
  • Jordgubbe1

Bästa tjejerna, jag behöver råd och tips inför vagnköp.

Vi hade bestämt oss för att köpa en ny Bugaboo Cameleon. Igår sa min mans kollega att han har en sådan till salu hemma och att vi gärna fick komma förbi och titta. Sagt och gjort, idag var vi där och fick ta hem vagnen på prov. Redan efter 10 meters promenad från bilen genom trädgården och upp för trappan insåg jag att jag verkligen inte gillade den. Den kändes vinglig, plastig och inte alls rejäl.

Så, både jag och min man inser nu att vi kanske inte alls ska ha en vagn som är lätt att bära utan vi ska nog ha en rejälare som funkar bättre i snö, grus mm.

Hade nån av er som köpt vagn liknande krav? Har ni några tips?

Kram och tack för hjälpen!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011