Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Karmosin: Skönt att det är på väg åt rätt håll även om du fortfarande ont. STOR KRAM!

• Kelsson1

Jis: Stort grattis till ny vecka!

Strössel: Försök inte spela hjälte nu, passa på att vila mycket mellan amningarna!

Eileen: Hoppas att bebis fortsätter med samma mönster, för här hemma så är vi (menar bebis) aktiv på morgonen och förmiddagen, sen är det rätt lugnt men kan komma igång lite under eftermiddagen och sen vid 8-9 på kvällen. Under natten brukar hon som tur är hålla sig lugn.

Kasa: Vad är det för fel på killar?! Det är inte hjärnkirurgi! Se bara till att följa tvättråden och kolla i maskinerna efteråt... Hur svårt kan det vara?
    Nej får verkligen bannlysa honom från tvättstugan.
    Sen lyckades maken slänga en nästan full förpackning med trosskydd för mig igår. Gissa om jag blev vansinnig!
    Visst var bara trosskydd men det ovanpå det han gjorde på morgonen...
    Bara gapade på honom att han hädanefter inte får ens titta på mina saker när han inte kan låta bli att slarva bort eller slänga mina saker. Är nästan lite sur på honom fortfarande.
    Idag har han åtminstone varit iväg o köpt ny mössa och dräggelskydd (han fick köpa hela setet med kläder o allt, går inte att köpa bara dräggelskydd).
    Får hoppas att förvärkarna lugnar ner sig! Inte dags för dig än...

Angående trosor har jag köpt mammatrosor från KappAhl, de går över naveln o är sköna att ha på sig, behöver nog bara köpa ett par till .
    Bindor köpte jag från Apoteket, stora saker som jag inte sett sedan innan de kom ut med de där ultratunna sakerna...

• Kelsson1

Karmosin: Bra gjort med under en timme!
    Svårt med kalla händer o fötter. Finns det inte overaller där man viker över så att händer o fötter hamnar också innanför overallen? Kan inte det vara något?

• Kelsson1

Hade nästan tänkt att bli fotograferad idag o få upp någon bild men har mått så dåligt att jag inte har tagit mig upp ur soffan. Ligamenten som gör ont och sammandragningar som gör att jag får svårt att andas och hjärtklappning och illamående hela dagen. Så får ta foton någon annan dag...

• Kelsson1

Karmosin: Fick ett par tossor av mamma men tror att hon köpt de i finland, har inte tittat på de på ett tag men kan kolla om det står något märke på de... (om jag minns när jag kommer hem )
    Vad underbara tossor, får också titta närmare på de när jag kommer hem!

Eileen: Verkligen fina bilder!!!

Aurora: Ooo vad gott med julstjärnor! Men eftersom jag är den enda hos oss som äter de, låter jag bli att baka de...

Vickan: Men allt ska du råka ut för! Hoppas det blir bra FORT! STOR KRAM!

Viksan: Har du provat med "fy spray", helt luktfritt för oss människor men katterna går gärna inte nära där man har sprutat. Menar nu inte att du ska spruta på bebisens grejer men till exempel runtomkring babygymmet... Fungerade på vår katt när hon ville klösa på ett visst hörn.

Ego: Vad vägen till jobbet tar på krafterna! Är helt slut när jag kommer fram. Har även börjat få ont i ryggen, så det blir att hyra TENS från BM på torsdag. Får se om det blir bättre under veckan eller om man får börja fundera på att ta från mammadagarna redan nu...

• Kelsson1

cattm: När vi hade katt, var jag tvungen att börja stänga ute de från sovrummet för jag fick aldrig sova en hel natt igenom. Visst var det jobbigt till en början men både vi och katterna vande oss tillslut.

Vänta du bara när du kommer längre fram i graviditeten är det inte sköldpadda längre utan då är det snigelfart som gäller , åtminstone för mig!'
    Enligt min BM och sjukgymnasten som var o föreläste hos BM så ska men inte börja med stödbälte i förebyggande syfte utan bara om man har besvär.

• Kelsson1

kasa: Jag har ju i princip ingen foglossning. Det är bara flåset som sätter stopp ... Men ja snigelfart är det här

• Kelsson1

Viksan: Vi köpte den på djuraffären...
    Det är inte så svårt att orka jobba, det jobbiga är att ta sig till och från jobbet. Får nog snart fråga maken om han inte vill agera taxi...

Aurora: Maken är ju också finne men han gillar de bara inte... Jag älskar de därför vågar jag inte baka de
    Skönt att allt såg bra ut!
    Som jag skrev till Viksan så är det inte själva jobbet, sitter ju ner bara o svarar i telefon. Det är just resorna till och från jobbet som är det jobbiga.
    Väldigt jobbigt att gå i trappor och vid byte av tunnelbana är det jobbigt att gå i uppförsbacke så jag är helt slut när jag väl dimper ner i min stol på jobbet.

Jis: Skönt att han stannat av lite i spurten.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011