Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jordgubbe: Som jag har sagt tidigare så skippar jag förlossningen helt, stannar hemma under täcket så fixar maken det, det har han lovat

• Kelsson1

Eileen: Har inte packat BB-väskan än men antar att jag kommer att packa för mycket som vanligt . Tror att det där med blöjor är som med allt annat med sjukvården, beroende på sjukhus. Bäst att kontakta det du valt och höra, jag läste på nätet att Danderyds sjukhus (BB-hotellet) skulle ha bölöjor till ca 2dagar.

Speck: Det är väl normalt för en mamma att hålla koll på bebisens mat och bajsvanor?
    Låter sååå mysigt med babymassage! Tycker att Loke gjort stora framsteg som tränar nacken så fint
    Vad fiiin han är, tofflorna bleknar i jämförelse (även om de också är söta).

• Kelsson1

Najje: Vi avstod från sex fram till v12 men har efter det haft sex sporadiskt. En gång fick även jag ont i magen och kramper och då hade vi ett flera veckor långt uppehåll innan vi vågade testa igen.
    Tror inte att bebisarna skadats på något vis men om du är orolig kan ni ju vänta ett tag innan ni provar nästa gång.

• Kelsson1

Viksan: Vad härligt om det börjar närma sig!

kasa: Lät inte som en speciellt rolig situation, hoppas du slipper sådana med nya baby to be

Jis: Känner igen det där, har ju också bråkat med maken de senaste dagarna (läs i helgen) och det tar på krafterna! Du ska inte ha dåligt samvete, vi måste få ur oss det som irriterar annars blir det bara värre. STOR KRAM!

Speck: Håller tummarna att Lokes mage låter bli att bråka med honom mer! STOR KRAM!

Ego: Var till BM idag, allt såg bra ut och till och med järnvärdet hade stigit till 111 (från 104 i förra veckan). Tjejen var inte helt fixerad men på god väg .
    Negativa är att jag är supertrött och bara väntar på att få sluta jobba och gå hemma o vila mig!

• Kelsson1

Kasa: Jo man börjar vara rätt härjad när man inte sovit en enda natt igenom utan att vakna sedan graviditeten började...
    Helt sanslöst bra järnvärde! Hoppas att mitt också fortsätter att stiga...

• Kelsson1

kasa: Hellre ändå vakna till att ta hand om bebis än att vakna för att man har ont i ligamenten eller gå på toa...

• Kelsson1

Viksan: Nu är det klart, jobbar bara nästa vecka till! (var först meningen att jag skulle jobba till och med 23/11) Ska bli sååå härligt! En vecka till orkar jag nog, ser slutet på slitet nu

• Kelsson1

Lindis: Förstår din oro, be att få extra UL så kan du lugna ner dig! Jo mina nojjor minskade efter KUB och slutade efter RUL. Efter det har jag bara kört strutsmetoden (huvudet i sanden) den rekomenderar jag varmt!

• Kelsson1

Lindis: Helt rätt, du överlever 4veckor, vi vet alla att allt är bra kör huvudet i sanden så länge den funkar klockrent! Kör den för närvarande om förlossningen , 28dagar kvar...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011