Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Lindis: Gillar inte tanken på förlossning så just nu skulle den kunna få vara längre bort
Lindis: Gillar inte tanken på förlossning så just nu skulle den kunna få vara längre bort
Speck: undrade precis om det var jag som bytt namn . Men nej nej nej, jag ska inte ha något med förlossningen att göra, maken har lovat fixa det! Samma som du när du fick Loke Beamad ur dig
Jis: Det kommer ska du se, alldeles snart inser han också att det inte är långt kvar...
Maken började nästan hyperventilera idag hos BM i väntrummet när han insåg att vi nog bara skulle på ett besök till innan det var dags. Först nu inser han hur nära det är!
Jis: Vilken underbar bukett!
Eileen: Jag var smart nog att låna ut vår WII till andra sidan Sverige så inga bråk om spelande här
Hoppas verkligen samtal hjälper dig. STOR KRAM!
Spets: Säger som de andra, om bebis rör mindre på sig så ring in till förlossningen och berätta det! Du får säkert komma in på kontroll, det är bättre att få ett UL för mycket än att oroas i onödan!
Ett tips som går att testa är att jag har märkt att tjejen blir skogstokig om jag lägger fjärrkontrollen på magen. Då blir det fart på henne o fjärrkontrollen guppar ohejdat när hon försöker sparka ner den
Najje: Härligt med klädinköp, kändes för mig som en milstolpe att våga/behöva göra det
Verkligen fin bebismage!
Dealiy: Helt rätt, njut för dig själv innan du delar med dig av vetskapen
Jordgubbe: STOR KRAM! Allt ska du behöva gå igenom! Hoppas att det var engångshändelse och att du ska få njuta av graviditeten utan smärtor!
Speck: Jag vet, han klappade mig bara på armen och sa att han fixar det
Ego: Ny vecka, v37 (36+0) idag, vet inte om jag är lika glad över det längre... Betyder att den skrämmande förlossningen bara närmar sig mer och mer... Bara 27dagar kvar till BF. Börjar nästan hyperventilera här
Skönt att det är fredag, är otroligt trött.
Sååå skönt att veta att man bara har en vecka kvar på jobbet, hade inte orkat mer. Nu önskar jag nästan att det här är min sista dag men det är nog bara tröttheten som pratar...
kasa: Tycker också att det är lite småjobbigt när bebis hickar . Nu är det inte bebis som stört mig på nätterna som tur är men har för det inte sovit bra. Tror att det är fullmånen som stör min sömn just den här veckan...
Carlan: Stor kram! Hoppas du blir bättre snart!
Jis: Du ser, ibland lönar det sig med raseriutbrott
Nej, nej nej helt rätt, kör också med huvudet i sanden metoden och det fungerar utmärkt!
Kasa: Verkligen härlig mage!
Aurora: Vet inte om det är värt att gratulera att jag får panik när jag tänker hur nära det är
Jag har också bara ett par gravidjeans och sedan 5tröjor som jag växlar emellan, så går likadant klädd varje vecka...
Aurora: Jag är nog också för snål för att köpa in kläder som man ska ha så kort tid. Speciellt nu när det inte är många veckor kvar
Jis: Alla har vi våra pengahål , vi lägger ner mycket pengar på hunden istället
Speck: Ge det tid! I boken, "Handbok för gravida" säger författarinnan att det kommer att ta ungefär 9månader innan man går ner till det man var, oberoende på hur mycket man försöker...
Eileen: Jag blir tvungen att chansa nu o köpa nya vinterskor innan förlossningen... Har inga vinterskor o de har hotat med att snön o kylan ska komma innan min BF!
Strössel: Tack
Vickan: STOR KRAM! Jobbigt du har det! Hoppas det snart blir bättre!
Viksan: Tänk bara 2veckor för dig! Tiden kommer bara att flyga iväg!
Duktig du är som orkar med föreläsning så nära inpå.
Ego: Har igår och nu på morgonen haft "mensvärk" nere i magen. Är det det som kallas förvärkar? Har inte haft sådant tidigare, bara SD som magen blivit hård av men som inte gjort ont...
Lillstintis: Vill inte ha ens förvärkar än, bebis får snällt finna sig i att stanna kvar i magen tiden ut!
Som jag skrev, jag måste riskera nya skor redan nu. Har inga inte ens fula eller gamla som jag kan ha, slängde bort mina förra våren då de var trasiga. Men tänker inte lägga mycket pengar på de ifall de visar sig vara för stora sen .
Tänk inte långt kvar för dig heller!
Viksan: Hoppas att det var bara tarmarna eller något. Har inte haft ont mer bara då kring sex på morgonen.
Strössel: Stackarn. Går smärtan inte över så vänta inte till på måndag, ring in lite senare igen o se om det är någon annan som svarar! KRAM!
Ego: Här var det bråk idag... Försökte ligga i soffan o vila efter tvättstugan men maken fick just då för sig att äta chips så jag vaknade av att påsen prasslade (jo jag sover lätt, därför öronproppar på natten).
Jag var så förbannad på maken, riktigt storgrät för jag sover så dåligt på nätterna o helgerna är enda gången jag har möjlighet att ta igen lite på sömnen o så kan han inte låta bli att prassla den lilla tiden jag försöker sova!