Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
missan: Nackdelen med att plugga är ju just det, man är ALDRIG ledig! Stå ut, du kommer att vara så stolt över dig själv när du är färdig!
missan: Nackdelen med att plugga är ju just det, man är ALDRIG ledig! Stå ut, du kommer att vara så stolt över dig själv när du är färdig!
Jis: Tror du inte att dina symptom kan gömma sig bakom allergiska reaktionen? Tycker ändå att du ska åka in till Danderyd ikväll! De tittar åtminstone med VUL o gömmer sig inte bakom "man ser ändå inget än" o tar blodprov. Men inte snygg rygg! Gjorde de något för dig på akuten?
Jis: Allt ska du råka ut för! Stackarn! Stor kram! Hoppas Hoppas att reaktionen går över fort!
Jis: Jag tyckte också att mina symptom försvann ett tag så det är nog inget att oroa dig över. De kommer tillbaka!
missan: Säger det här också, ta tiden imorgon. Skulle det mot förmodan vara för tidigt så får du bara en ny tid...
Jag har börjat blöda igen. Vet inte om jag behöver bli orolig eller inte... Har även mått illa hela dagen o varit super trött. Kan också ena stunden frysa som en tok o andra stunden svettas. Inte roligt det här. Kan man verkligen inte få somna o få vakna lagom till förlossning?
Jis: Underbart att ni fick se lilla hjärtat! Vi grät också båda två förra helgen!
Ego: Blöder mer nu (fortfarande inte lika mycket som vid mens men ändå). Brösten inte lika ömma längre som tidigare, lite lite illamående. Undrar om symptomen är i avtagande... Åkte iväg för att fira påsk o glömde plånboken hemma! Hur kan man vara så puckad? Kan man ens åka in på gynakut på annan ort utan leg?
Vickan: Tack! Valde att inte åka in o nu har blödningen avtagit igen. Antar att om det verkligen var MF så skulle det ju göra mer ont som det gjorde de andra gångerna. Så det är bara att vänta o se igen, VUL om lite drygt en vecka...
LGT: Gratulerar dig här också! Finns inget bättre än att se lilla hjärtat ticka på! Stor Kram!
Jis: Du har läst mina inlägg om hur mycket jag fått både rosa o blod på pappret så att du får lite rosa betyder inget, den lilla mår bra du såg hjärtat igår! Förra helgen när jag var inne på VUL så tyckte jag att jag blödde mer dagen efter än jag gjort innan så är övertygad om att VUL kan irritera så att det kommer blod/rosa efteråt.
Strössel: Blev verkligen ledsen när jag läste ditt inlägg om att du tänkte lämna oss! Skönt att du ändrat dig! Jag vet att jag har varit självisk och inte orkat kommentera andra så mycket på grund av oron för blödningarna. Kan bara säga att inlägg om inköp läser jag mer än gärna även om jag inte har något att säga för tillfället så fortsätt gärna med det!
Vet inte hur det är med andra men jag tycker om att kunna läsa om de som kommit längre i graviditeten för snart är man själv där, inget fel att dra lärdom av andra. Så fortsätt alla att skriv om hur just ni har det o tankar, inköp, planer osv. Som jag skrev i trådstarten så är ALLA välkomna, inga restriktioner om hur långt gången man är! Alla som är längre gångna kan ju relatera till oss som är i början, det är inte sååå länge sen ni var där o kan skriva om hur det var för er för att lugna o ge oss nya råd. Jag ska också försöka bli bättre på att kommentera alla men har helt enkelt inte haft ork för det just nu. Dels orolig som f-n för blödningarna o sedan väldigt illamående så har varit tvungen att ligga ner mycket o inte orkat ta mig till datorn. När jag väl kommer till datorn har alla skrivit så mycket så mina kommentarer känns överflödiga...
Stor Kram till ALLA o hoppas att ALLA ska känna sig behövda o välkomna här!