Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

villsågärna: Har väl varit lite illamående idag också men inte alls som igår, ömheten i brösten finns där men inte så mycket som andra dagar.

Mumlan: Det är just blodprov jag gärna undviker. Är svårstucken o har svårt med tanken på att gå hemma o vänta på dåliga besked. Låter tokigt men just nu om jag inte gör blodprov så har jag inga dåliga nyheter att se framemot utan kan stoppa huvudet i sanden lite o oroa mig bara när jag ser rosa... Men får se om det kommer mer blod/rosa ikväll så får jag väl åka in akut o förhoppningsvis få VUL. Men skriv gärna mer här!

• Kelsson1

Mumlan: Välkomnar dig då officiellt! Jag hoppas också att jag slipper mer rosa. Undrar när man då fattar på riktigt att det är sant om du inte lyckats o är redan på v21 Skrattande

• Kelsson1

Ego: Har mått illa hela eftermiddagen o kvällen, inte orkat mig upp från soffan. Har inte haft mer rosa sen mitt på dan så har inte kontaktat någon. Tänkte försöka hålla mig i soffan hela dagen imorgon för att förhoppningsvis slippa spottings helt. Funkar det inte får jag då fundera på att kontakta gynjouren för ev VUL. Tack alla för stöttning! Ska försöka att inte freaka så fort jag ser rosa (blivit hatfärgen nu Glad, inte för att det varit favvo färgen tidigare heller men) o vara mer övertygad om att jag är gravid o väntar bebis o inte MF.

Mumlan: Sjunker nog in för mig först när bebis kommer...

Speck: Härligt att magen växer så det knakar o större lär det bli Skrattande. Du kan ju satsa på baddräkt om bikini inte känns bra...

Meede: Hoppas du har en skön helg vart du nu än åker! Tycker om hur det låter med Gravidos Skrattande

• Kelsson1

Det kom rejält med blod imorse så det är inte en lugn morgon jag haft. Nu har det lugnat ner sig en del men får fortfarande rosa på pappret. Har även lite ont i magen, inte alls lika illa som jag haft vid mina MF men ändå. Vill inte åka in till gynakuten, livrädd för vad de ska komma fram till...

• Kelsson1

kasa: Om du fortsätter med progesteron så tror jag som alla andra att det var bara det. Funderar fram o tillbaka om jag ska åka in eller inte. Dels är det att gynakuten i karolinska inte har öppet under helgen så åka iväg någonstans o inte veta hur länge det tar. Sedan är jag rädd för att de kommer att idiotförklara mig när jag inte har jätte ont o blöder inte hela tiden o blöder inte jätte mycket. Är också öm o tanken på någon stav är inte lockande för mig heller.

• Kelsson1

Mumlan: Tack, kanske ska kontakta de ändå. Fortfarande rosa på pappret vid toa besök o haft ont i magen hela dagen, inte så mycket som jag haft vid mf men är rädd att det här är bara förstadiet...

• Kelsson1

Tillbaka från gynakuten. Fick se ett litet hjärta ticka på! En sån lättnad, låg i stolen o grät av lycka!

• Kelsson1

kasa: Läkaren började med att varna att mest troligt skulle hon inte se något på VUL så här tidigt men ville göra undersökning ändå. Som tur var hade hon fel o det var vi såg var tre små prickar o något som tickade fort fort Skrattande.
    Tror inte att du bör oroa dig, jag har också haft ont i magen till o från hela dagen, får nu inse att det är växtvärk. Får du MF så har man REJÄLT ont o det ska du INTE ha för du väntar barn o inte mf! Stor Kram!

Tack Alla!

• Kelsson1

Tack villsågärna o Sputnink! Helt annan optimism idag. Jag har ju inte kunnat fatta att jag är gravid innan, nu gör jag det. Jag är faktiskt gravid, hade inte trott det Skrattande!

• Kelsson1

carlan: Välkommen tillbaka när du är redo!

Kasa: Hur går det för dig? Hoppas du haft en fin helg utan blod!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011