Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: jobbigt att Loke har ont i magen. Viktor fick alltid problem m magen efter att ha varit förkyld så kanske beror det på det. De sväljer ju ner bakterier då. Miniform och magmassage hjälpte, massagen gjorde att han fick ur sig gaser och ibland bajsade. Stackars dig och Loke som redan har drabbats :) men det blir nog snart bättre :) Kasa: grattis till lyckat tul! Härligt att se lillplutten! Usch, vad jobbigt att inte ha toa på rummet! Minns att jag behövde springa dit en del och det toastolen var jobbig, bara den. Du får säkert ett rum med toalett denna gång! Carlan: ja, åk in om du är orolig, du ska ju inte behöva gå och må dåligt över detta och bara vänta. Stackars dig, kram Kelsson: lycka till på tul! Krya på dig. Har du kanske samma sorts tänder som jag, som gör bättring när jag är förkyld? Enya: grattis till fint vul! Vag härligt att allt såg fint ut. Karmosin: vi har också valt bb Sthlm. Bm sa att risken inte var så stor i vår månad att inte få plats, största babyboom är på våren. Kanske ses vi där i nov då, har för mig att det inte var så långt mellan våra bf :) födde du där förra gången? Det gjorde jag. Ego: har fortfarande väldigt ont emellanåt och rejäla förvärkar, men försöker att inte oroa mig. Det såg ju bra ut igår så..

• Viksan07

Strössel: vad jobbigt för dig och din man med hans jobb. Hoppas han förstår hur viktig hans inkomst är, och att han kanske snabbt hittar ett bättre jobb. Karmosin: ah, då är det en hel mån mellan oss. Tyckte du bb Sthlm var bra förra gången? Det gjorde jag, trots att det var lite personalbrist och jag blev lämnad ensam ganska mycket. Hade världens bästa bm, som gjorde det hela mycket bättre. Ego: är så matt och jättetrött hela tiden, det börjar bli så jobbigt :( har dåliga blodvärden, har höjt höjt dosen järn men det har inte hjälpt. Så gör det jätteont att röra sig pga fogarna, och halsbrännan gör att jag inte kan äta. Vill att det ska bli nov nu, så bebis kommer! Hur mår ni andra höggravida?

• Viksan07

Usch, stackars er som mår illa. Ät så gott det går, det ni får i er. Jag åt finnkex för att få i mig ngt. Illamåendet blev så olidligt när magen var tom. Snart blir det nog bättre för er :)

• Viksan07

Här kommer ett klagande egomedd. Är så himla trött att jag inte ens orkar sitta upp. Det blir bara jobbigare för varje dag. Får inte i mig mer än några tuggor mat utan att bli illamående och får upp maten. Har ingen aning hur jag ska orka fem veckor till av detta. Börjat böla flera ggr idag för att det är så himla jobbigt. Man är ju så himla glad över att vara gravid, men alla dessa krämpor tar musten ur mig. Suck.

• Viksan07

Jättefin vagn Strössel! Tycker de svarta är så fina. Så härligt att få hem den :) Själv har jag precis fått hem en "ny" beg Teutonia sittvagn, eftersom sittdelen till vår emmaljungavagn gick sönder. Det var inte riktigt med i budgeten, så det fick bli en begagnad. Inte riktigt samma känsla som när man får hem den där splirrans nya, men den hade en ståbräda till grabben, så det är ju perfa   Så nu har vi tre vagnar av olika sorter som står och trängs i förrådet  

Jis och Kelsson: Huvudsaken är att bebisarna växer, och det gör de ju - vår vikt får det bli som det blir med  Jag går upp i vikt trots dålig aptit och illamående. Det är väl kanelbullarna som gör susen

Ego: Kräktes tre ggr inatt pga min hemska halsbränna. Ska nu pröva Omebrazol som jag hoppas hjälper. Någon som har prövat det mot halsbränna / illamående?

Har haft några tråkiga dagar eftersom vår bil har gått sönder, det hade ju varit kul att komma ut och fixa lite inför att bebisen kommer, men det blir att sitta hemma - kan inte gå till busshållplatsen Obestämd

• Viksan07

Kelsson: Jobbigt för dig att illamåendet har tilltagit. Det var för några veckor sedan som det tilltog för mig också. Gissar att magen är så stor att magsäcken inte har så mycket utrymme? Men visst känns det lite extra jobbigt när det blir värre såhär på slutet, när man är ganska trött? Men snart har vi ju våra bebbar och det är huvudsaken!

Jis: Du är jättefin som gravid! Har precis samma känsla som du - känner mig klumpig och otymplig, seg som inte rör på mig. Men självfallet är det ju egentligen jättevackert att vara gravid!

Appropå vikt - hur mycket räknar man att man har gått upp, om man i början av graviditeten har gått ner ganska mycket? Jag gick ner från 69 till 66, nu väger jag 73.5. Antar att man räknar från det man har vägt som minst - huvudsaken är väl att man börjar gå upp när magen växer.

• Viksan07

Tredjemaj: Ja, du får ta det så lugnt det går på jobbet - inget konstigt att orken börjar sina en bit in i graviditeten. Men så länge du tycker att det är roligt på jobbet och att du hanterar det väl trots trötthet, är det väl bara att köra på Om du blir tröttare kan det ju vara skönt att sjukskriva sig lite deltid - om man känner att det är svårt med orken.
    Jag har varit trött hela graviditeten, med illamående och ont i fogar också, även smärtsamma SD sedan v 30, när jag tar i för mycket. Så för mig har det tyvärr inte gått att ta i så mycket, vare sig hemma eller på jobbet. Har alltid sovit bra innan graviditet, men under graviditeten har det varit det ena efter det andra som gör att jag vaknar hela tiden. Nu är det ju snart bara en månad kvar innan bebis dyker upp, så jag antar att det inte är så ovanligt att vara trött.

Jordgubbe: Vad härligt att ul såg bra ut!! Och vilken härlig BM!

Jis: Jättefin vagn! Och den där lilla filten var jättefin också - från HM alltså?

Finns det några som springer när ni inte är gravida här inne? Har för mig att det var några stycken... Vet ni hur lång tid man ska vänta efter förlossningen innan man trär på sig löparskorna igen? Har hört ett halvår, vet inte om det stämmer. Löpning är ju ganska tungt för höfter, ben etc. Drömde till och med om att jag sprang alt flög obehindrat fram Så jag börjar längta lite efter att röra på mig igen helt enkelt.

• Viksan07

Anderska: känner med dig som behöver gå igenom bråk nu under graviditeten. Tycker att det låter viktigt att din kille inte tänker "mitt" och "ditt" nu när ni ska få bebis, framför allt om du tjänar mindre än honom. Det måste bli jobbigt om ni ska leva på olika nivåer. Ang bebisgrejer så tycker jag också att det är bra att skriva en lista på vad som behövs. Det blir ju även mindre ansträngande för ekonomin om ni köper lite åt gången. Vi har gemensam ekonomi med gem konton, förutom ett konto där jag har lite egna pengar, ett arv. Najje: tycker inte heller att det låter som något du behöver oroa dig för. Äggstockssmärtan kan vara ligamentsmärtor eftersom livmodern växer, på mig kändes det i ligamenten på det stället. Det finns ju några spökveckor då känningarna avtar lite, och de kommer och går hela tiden!

• Viksan07

Här har det också varit en del irritation i helgen, men mellan mig och min mamma. Blev så himla deppad efter att hon blev upprörd för att jag var risig och inte orkade gå på min makes konsert, och höll på och pressade mig att följa med henne på en sväng i stan. Var helt slut eftersom jag ensam vabbat med sonen i två dagar. Hon tyckte att jag fokuserar för mycket på att jag mår dåligt och att jag borde vara lite mer positiv. Blev så himla arg för det är verkligen ett helvete att behöva ha kramper i magen, kräkas och ha ont så fort man rör sig, såhär länge. Idag kan jag inte ställa mig upp utan att få kramper, inte så latjo. Nu är jag så irriterad på min mamma att jag inte orkar träffa henne. Ja, nu har jag tydligen gnällt igen, men ni förstår förhoppningsvis, ni mår ju också sisådär.

• Viksan07

Karmosin: ja det är jobbigt med föräldrar som nästan kräver att komma, eller att man själv kommer förbi trots att man kanske inte orkar. Det är ju mysigt att de gillar barnen och vill träffa dem, men det blir jobbigt ibland. Min mamma är också precis så, och har väldigt mycket åsikter om allt. Har lärt mig att dra gränser för henne, men ibland blir det jobbigt.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011