Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: usch vad jobbigt att du inte fick hel sjukskrivning. Så himla dumt att vi gravida ska behöva slita ihjäl oss. För mig var det jättejobbigt att arbeta 50 proc. Men oroa dig inte för att den sjukskrivning du har nu går igenom på FK. Det borde den. Jag jobbade bara 25 procent i aug pga fogarna och fick igenom det. Speck: åh vad fin loke är !! Snutt vad jag började längta efter min bebis när jag såg fina Loke! Hoppas det går bra trots jobbiga nätter. Här har jag försökt att ta hand om sonen i två dagar, vilket har gett jättemkt onda förvärkar. Kämpigt att inte orka något.

• Viksan07

Kelsson: jag tycker också du ska sjukskriva dig den veckan, så jobbigt m oförstående arbetsgivare. Se till att vila innan bebben kommer!

• Viksan07

Spännande med adoption! Om vi bestämmer oss för syskon så blir det nog adoption. Strössel: usch vad jobbigt för dig :( håller med om att det låter mysko att du inte får lönen, Kan du inte ta ut lite föräldrapenning i förväg då om det kniper? Hoppas det löser sig. Åh vilken lättnad, FK beviljade hela sjukskrivningen framtill bebbe. Var lite orolig. Najje: skönt med illamående, var också jätteglad över det :) men sen blev det lite drygt när det inte gav med sig. Kelsson: grattis till delmål 30 v! Mitt delmål 8e månaden går jag in i om en vecka - det går undan för oss!

• Viksan07

Sorry, min iphone fattar inte hur man gör nya stycken, hoppas ni kan läsa i a f :)

• Viksan07

Jag kan fika v 40 ! Kul! Har UL to och föräldrautbildn på fre men det är på fm.

• Viksan07

Kelsson: tycker att det låter som om du fick en rejäl sd, det kan ju sticka på magen då, det gör det för mig i a f. Och sd kan man ju få om man är lite stressad, kanske därav huvudvärk ? Kolla m bm tycker jag om det återkommer - kanske behöver du varva ner lite? Kroppen e ju så känslig när man är gravid. Ego: har haft väldigt mycket kramper och förvärkar i helgen, har ett magvirus som gör mig lite risig. Var hos läk idag och får bricanyl för att stoppa förvärkarna om det inte lugnar ner sig. Ska vila så mycket som möjligt. Men tydligen är bebisen nästan färdigutvecklad, om två veckor är han helt färdig, så jag är inte jätteorolig. Ang fika så får jag se hur läget är då. Hoppas värkarna har gett med sig, skulle vara kul att ses! Torsd fungerar bra för mig!

• Viksan07

Lillstintis: Jag vet, det är inte lätt att hålla reda på allas veckor Jag är i v 32. Får förvärkarna ca tre perioder om dagen och då med ganska tätt mellanrum, har inte klockat dem ännu. Han får allt stanna inne ett tag till tycker jag

Varifrån ifrån i magen känner du klickandet? Är det när bebisen rör dig? Känner inte riktigt igen det, men ibland kan det klicka till i magen när bebisen drar sin hand eller fot mot revbenet på mig.

• Viksan07

Vickan: jättefin bild! Härligt att vara gift :)

• Viksan07

Najje: Lycka till imrgon! Det kommer säkert gå jättebra :)

• Viksan07

Är det några andra som har superjobbig halsbränna? Har ni haft några bra knep?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011