Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Bra sagt Kasa, det förs sån skrämsel propaganda på oss gravida så man kan bli knäpp för mindre, det gäller att läsa och höra med sunt förnuft och sålla! När jag är på fest eller liknande försöker jag snabbt komma bort från ämnet gravid för jag står inte ut med alla oönskade råd och kommentarer. Vi ringer ju in direkt till FL när det startar och då gäller det att vi är tydliga med allt från rädsla till ofixerade bebisar så att dom kan hjälpa oss på bästa och rätt sätt. Detta klarar vi tjejer! Ser fram emot nästa trådbebis:)

• Eileen1

Vi hade köpt lufthjul om det gått, vi vill ha små hjul fram som man kan vända på en femöring och då kan man ej välja lufthjul tyvärr (BRIO) vi hade valt det framförallt pga komforten men småhjulen fram vann kampen.

Alla vet så himla mycket, inte bara när man fått barn, ni minns väl alla jävla råd om hur man blir gravid åxå!!!
    Blir så arg när jag tänker på folk som inte kan tänka sig för och bara hålla tyst. Jag ber om råd när jag vill ha det...
    Nej sålla bland kommentarerna och snacka bara bebis med dom som ni vill snacka med...vet att ibland blir det ändå fel och då får man säga ifrån tycker jag. Angående alla olika lösningar som finns på vagn, åkpåse mm så funkar ju allt, annars finns det liksom inte i butiken eller? om man sen märker att man behöver en åkpåse kan man väl köpa det då... 

• Eileen1
    Jis skrev 2011-11-08 19:11:16 följande:
    Vicksan, färgmatchande kläder...haha! Underbar kommentar!
    gilla knappen!

• Eileen1

malmö finns bara HM och PoP. köpte jacka på Pop och en jeanskjol som jag älskar. köpte byxor på HM och ett par tröjor och tajts. Har köpt ett par stora tunikor som ej är mammakläder men funkar ändå, strumpbyxor på twilfit och lite smått och gott som på mammaglad.com jeans sydde jag om 2 par som jag hade hemma så där har jag haft 2 par Lee jeans inslitna med perfekt passform;) Garderoben är inte full av kläder precis men det har gått bra och snart är jag framme vid målet. Jo ett par linnen köpte jag åxå så kan man ha en kofta över som man bara knäpper översta knapparna. Senaste tiden har jag investerat i en långärmad amninströja och 3 amningslinnen som är långa så att dom även funkar nu.

• Eileen1

Satsa pengarna på ett par bra skor ist för kläder, det behövs verkligen! Jag svullnade tidigt och köpte ett par birkenstock som jag gjorde extra hål i, dom använder jag inne nu när det är kallare. Köpte även ett par Ecco typ gympaskor men utan snörning som ska snöras utan såna elastiska snören så man bra behöver ett skohorn. Glöm inte investera i stödstrumpor!!!

• Eileen1

Ett litet sy tips om fötterna är för små på pyjamas eker om den är för kort men tillräckligt bred, klipp av fötterna och sy på muddar, det behöver man inte va proffs för att klara:) hur mycket bebiskläder tar ni med till BB? Säg att man blir kvar 3 nätter...får man blöjor på BB?

• Eileen1

Anderska, jag var hos BM v25 så glukosbelastning v.28 och samtidigt var jag inne hos BM medans man sitter där och väntar på socker reaktionen ja och sen UL i v.33 så du får nog ett BM besök imorgon tror jag. Mäter magen, kolar järn, lyssna Råå hjärtat

• Eileen1

Här tjafsas det åxå, jag mår som skit och ibland har han svårt att hantera det och spelar Playstation och efter x antal timmar exploderar jag osv. Har sånt behov av tröst och närhet just nu och han vet inte inte hur han ska hjälpa mig. Så less på att må så här, psyket har gett upp fullständigt, lyckas inte vända nåt till positivt, hoppas samtal kan hjälpa, BM skickade remiss igår. Tack och lov så har jag en fantastisk BM:) nu ska jag se om jag kan va på lite bättre humör ikväll. Ha det gott tjejer! Imorgon går jag in i v.36 och månad 9!!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011