carlan skrev 2011-11-18 09:24:56 följande:
Hej tjejer!
Nu är jag tillbaka efter ca en vecka på sjukhuset. Mår inte bra men bättre. Ska försöka skriva lite mera utförligt om vad som hänt på min blogg om jag orkar vill säga.
Men kan meddela att jag har fått en tid för koll för igångsättning i graviditetsvecka 38+0 och de ska inträffa på självaste Lucia dagen.

Känns som att det verkligen kommer ske då. Jag ÄLSKAR ju Italien. Flickan i magen min ska ju t.o.m. få ett Italienskt namn Luna (som betyder måne, la luna= månen).
Inget säger att bebis kommer att komma då men kan ju hoppas att jag är lite öppen då så dem kan ta hål på hinnorna, annars ska det skjutas upp lite till. Jag har ju så mycket förvärkar/sammandragningar så det ska nog inte vara några problem.
Skulle det bli så att jag blir sämre igen då får dem allt kolla om jag inte är tillräckligt öppen redan nu. För kan jag inte ladda energi är det ingen idé att vänta. Jag vill ju försöka föda vaginalt och det gillar dem. Man får väl vara så jobbig så dem inte får någe val än att försöka sätta igång en.
Nu ska jag inte tänka på att bli sämre utan sikta in mig p den 13 dec. Har ju fortfarande massa saker att fixa innan den lilla ska komma. Eller rättare sagt jag ska tvinga min man att göra allt...
Ps. Hoppas att allt är hyfsat med er andra. Orkar för tillfället inte läsa ikapp men jag tror ni förstår.
Vad skönt att höra att du mår lite bättre och att du fått ett datum. Lucia är min drömdag att få bebis på åxå, tänk va mysigt att duka upp lucia/födelsedags frukost framför luciamorgon år efter år. Tänk vilket coolt personummer bebisen får 11-12-13 Hoppas du klarar dig veckorna fram till Lucia. Skicka mannen till affären för att köpa ett kalenderljus IDAG så tänder du det och räknar ner, om jag räknat rätt är det 24 dagar kvar till lucia idag...

Ta hand om dig! Kram