Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Orsaken till lugnet i magen var att bebisen sjunkit långt ner och fixerat sig, detta gjorde att han kunnat "sträcka ut sig" så fötterna ligger rakt upp ist för höger sida som tidigare. När han nu sparkar gör han det rätt upp i moderkakan som fungerar som stötdämpare...Phu nu kan vi andas ut. Gud så rädd jag varit hela dan, han var ju annorlunda redan igår. Som en film som spelades om och om igen i huvet med det som hände min syster för 17 år sen. Det
    började så här och slutade med ambulans 25 mil, akut kjejsarsnitt och en bebis som dog efter 7 timmar. Sprang runt här på 20 min hade jag duschat, packat BB väskan, röjt köket, fixat tvätten mm var övertygad om att vi skulle bli kvar med snitt. Luften har gått ur oss, ligger på soffan och halvsover i varandras famn och minst en av våra händer på magen.

• Eileen1

Läkaren sa att vi bra ska ringa igen om
    Vi är oroliga, att vi är välkomna hur ofta vi vill. Två underbara människor som vi fick hjälp av:) nu kände vi honom
    Sparka lite på det "nya" stället:) ska fixa lite bullar och varm choklad och mysa ner oss i soffan igen.

• Eileen1
    strössel skrev 2011-11-17 11:48:53 följande:
    Kelsson o Karmosin: Liam vägde 3770 g i måndags och idag vägde han 3905 g bvc var supernöjda och jag blev jätteglad Glad nu väger han mer än när han föddes. Och huvudet växer som det ska det med känns skönt, och Liam kissade ner hela vågen idag igen Flört
    Trycker på Gilla knappen:)

• Eileen1

59cm!!!! då är ju både 50 och 56 för smått...
    Aldrig hört om så långa bebisar tidigare. 

• Eileen1
    carlan skrev 2011-11-18 09:24:56 följande:
    Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka efter ca en vecka på sjukhuset. Mår inte bra men bättre. Ska försöka skriva lite mera utförligt om vad som hänt på min blogg om jag orkar vill säga.
    Men kan meddela att jag har fått en tid för koll för igångsättning i graviditetsvecka 38+0 och de ska inträffa på självaste Lucia dagen. Glad Känns som att det verkligen kommer ske då. Jag ÄLSKAR ju Italien. Flickan i magen min ska ju t.o.m. få ett Italienskt namn Luna (som betyder måne, la luna= månen).
    Inget säger att bebis kommer att komma då men kan ju hoppas att jag är lite öppen då så dem kan ta hål på hinnorna, annars ska det skjutas upp lite till. Jag har ju så mycket förvärkar/sammandragningar så det ska nog inte vara några problem.
    Skulle det bli så att jag blir sämre igen då får dem allt kolla om jag inte är tillräckligt öppen redan nu. För kan jag inte ladda energi är det ingen idé att vänta. Jag vill ju försöka föda vaginalt och det gillar dem. Man får väl vara så jobbig så dem inte får någe val än att försöka sätta igång en.
    Nu ska jag inte tänka på att bli sämre utan sikta in mig p den 13 dec. Har ju fortfarande massa saker att fixa innan den lilla ska komma. Eller rättare sagt jag ska tvinga min man att göra allt...

Ps. Hoppas att allt är hyfsat med er andra. Orkar för tillfället inte läsa ikapp men jag tror ni förstår.
    Vad skönt att höra att du mår lite bättre och att du fått ett datum. Lucia är min drömdag att få bebis på åxå, tänk va mysigt att duka upp lucia/födelsedags frukost framför luciamorgon år efter år. Tänk vilket coolt personummer bebisen får 11-12-13 Hoppas du klarar dig veckorna fram till Lucia. Skicka mannen till affären för att köpa ett kalenderljus IDAG så tänder du det och räknar ner, om jag räknat rätt är det 24 dagar kvar till lucia idag...Solig
    Ta hand om dig! Kram
  • Eileen1
    carlan skrev 2011-11-18 10:38:08 följande:
    Elieen: Med datumet hade jag inte tänkt men håller med riktigt häftigt. Om jag blir igångsatt den 13 hoppas jag verkligen att den kommer den dagen. Kan ju dra ut på tiden om man blir igångsatt. Så hoppas på att få komma in tidigt den dagen. :)
    Åk in och sätt er där på morgonen!!! 
    Vi har BF 16 dec så vi hoppas åxå på Lucia, det kan ju gå med lite tur 
  • Eileen1
    Kelsson1 skrev 2011-11-18 11:56:27 följande:
    Aurora: Be din man köpa öronproppar o vara tyst! Min man klagade också förrigår över att jag hade väckt honom på morgonkvisten när jag skulle på toa så hade jag slängt täcket i ansiktet på honom. Han hade tydligen inte kunnat somna om efter det, WELCOME TO MY WORLD!!!
    Din man har inget emot att du umgås med X-et?
    Vi får snart starta vadlsagning o börja gissa när det är dags för dig
    Håller med, be han va tyst!!! min sambo tjafsade åxå om det 1 gång!!!! sen har han aldrig sagt nåt mera efter en jävligt arg blivande mamma som mailspammade honom med olika gravidsymtom hela dan från jobbet. Detta var i början på juli innan jag hade det som värst men sov redan då riktigt dåligt. Känns som om jag inte sovit en hel natt sen första menopusprutan i januari. Det ena har avlöst det andra och att sova nån timme här och där har blivit vardagsmat, gud vad jag längtar efter att sova då och då pga en bebis i famnen ist för olika sorters smärta.

Numera när jag snarkar eller stör honom med 5-6 toabesök på natten så smyger han snällt och lägger sig i gästsängen utan att klaga eller väcka mig om jag sover. 
  • Eileen1

Köttfärsandedräkt ....hahaha dom ska passa sig vad dom äter och sen komma och andas på oss;)

Jätte fin mage! snygg klänning åxå:) jag tror på söndag! 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011