Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje vilken fin mage:)

• Eileen1

Går och suktar efter nya kläder och skor i butikerna men inser att det kommer dröja innan man kan köpa nytt. Tar ju ett tag att få tillbaka kroppen åxå. Men fötterna får man ju tillbaka rätt så snart, bara vätskan försvinner och då är det jag som ska få nya skor;)

• Eileen1

Kelsson det är förvärkar du har, jag har haft det nu i 3 veckor och BM säger att det är bra för det är livmodern som tränar sig så den är iform när det är dags, betyder inte att bebisen är på väg ut, du kan va lugn:) men när dom kommer så där med tio minuters mellanrum om och om igen, ja då är det snart dags..

• Eileen1

Ang skor kan jag tipsa om märket rieker. Dom har skor som är lite bredare och fotriktiga och snygga! Jag köpte ett par vinterskor med snören fram men med bixtlås i sidan. Det gör att jag kan släppa på snörningen så att dom är lite lösare och sen drar jag inte igen blixtlåset helt. Dessa kunde jag köpa i min egen storlek trots att jag har väldigt mycket vatten i kroppen. Ska se om
    Jag kan fixa in en bild. Förövrigt är det birkenstock med extra hål i som går på mina svullna fötter..;) tur det bara är 5 v kvar

• Eileen1

Nu finns bild på sko i min blogg, kan ej fixa bild här förrän jag är vid en dator.

• Eileen1

Beror kanske lite på hur man bor vilken lift som är bäst...vi bor i hus och parkerar direkt utanför dörren. Vagnen kan vi köra raka vägen in så vi har valt hårdlift (liggdel och sittdel). Hade vi bott i lägenhet, säg på 3e våningen utan hiss ja då hade det blivit mjuklift. Vi har köpt en Brio happy haritage brun.

• Eileen1

Här snarkas det sägs det...jag har alltid snarkat men nu är det värre än värst, många nätter sambon tar sitt täcke och kudde och lämnar sovrummet, inte blir det bättre av nästäppan heller som nu slår rekord, så himla jobbigt med känslan av att inte få luft. Sitter upp när jag ska somna så känns både halsbränna och näsa lite bättre. Det positiva är att sambon hinner somna före mig så kan han ha tur att ej höra snarkningarna. Han har dessutom nedsatt hörsel på ett öra och sover då med det friska ner i kudden så man kan ju tycka att han ej skulle höra elefanten som tutar brevidFlört

Det där med att va otrevlig i sömnen står jag åxå för här hemma, enda lösningen är att EJ prata med mig när jag sover/nyvaken för jag svarar och man kan tro jag är vaken men det är oftast inga roliga svar. Sambon har lärt sig att vänta helt enkelt. Finns faktiskt inget man kan göra, det är som att prata i sömnen och man kan inte styra det som kommer ut ur munnen. Ge mig sen 10 minuter som helt vaken så vet jag vad jag säger...

• Eileen1

Just det ja, nödnummer till jobbet ska man kanske skriva upp och även en liten lapp i BBväskan med nummer till mamma och andra viktiga personer...tänk om min IT nörd till sambo plötsligt blir kocko och inte förstår sig på mobilen...haha allt kan ju hända;)

• Eileen1

Hinner inte läsa ikapp eller kommentera just nu...

Hur är det nu med fosterrörelser i sista månaden? både igår och idag är det markant mycket lugnare i magen. Har bara känt en liten liten buff idag ingen riktig spark upp mot revbenen som jag brukar. Ska jag vara orolig eller är det normalt? I natt sov jag tom på höger sida som jag ej kunnat på evigheter för bebisen har sparkat mig tills jag bytt sida, han ligger med benen åt höger och ryggen till vänster.
    Känner oron stiga i kroppenGråter  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011