• Gloxi

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed, livmodern har börjat öva sig. Håller med Kel, ring BM.

7879, vi alla tappar humöret ibland, så ha inte dåligt samvete.

• Gloxi

Sunseed, det är ju inte klokt att de lämnar vind för våg! Kräv svar imorgon. Säg till din sambo att han får hjälpa dig (ifall han inte brukar göra det självmant). Det är jätteviktigt att du får klara besked. Allt kan man inte förutse (det rusade in typ 10 pers efter min förlossning.. Inget som man kunde veta innan), men mycket.

• Gloxi

Vad klantigt! Stackars bebis! Bättre att du hade förlöst barnet Aurora.

• Gloxi

Sun, håller med Kel! Här avråder de från kontakt med kemikalier och sprayer under hela graviditeten. Mannen fick städa toaletten.

Miss Cat, vad härligt med sovrutiner. Kan du lägga honom på dagen också? Här behöver vi öva på det för lektiden blir lidande. Hade varit bra att kunna äta etc medan hon sover.

• Gloxi

Miss Cat, sicken kille! Inte dåligt att sova 10 timmar i sträck. Här är rekordet 9,5. Tar det lika lång tid att få honom att somna i sängen på dagarna? En timme är bra tycker jag. Min sov bara 10 min när jag gjorde ett försök imorse. Ha ha. Han vill också äta. Får han annat än ersättning? Vi skall börja med lite gröt och sånt så smått har vi tänkt. Hon tittar väldigt nyfiket när jag äter. Dessutom får hon gärna gå upp lite mer i vikt, så vi slipper tjat.

• Gloxi

Kel, ja. Snart får vi börja smyga med godiset och chipsen..

Sunseed, vad hemskt att inte kunna röra sig som man vill. När jag läser dina inlägg inser jag vilken lätt graviditet jag hade. Bara "normala" krämpor och slapp foglossning. Jag mår inte bra om jag inte får röra på mig. Är så glad för att jag kunde träna och gå långpromenader enda in i det sista.

• Gloxi

Sun, som jag skrev i din andra tråden. Jag tippar på att du blir mamma snart. "Hjärta" Vet du vad?! Även om det kan kännas skrämmande, så kommer det att gå galant. Det är det mest naturliga i hela världen att ta hand om sin bebis. Iaf för oss som är lite äldre och har längtat länge. Stor kram!

• Gloxi

Sun, absolut. Men, det är också grymt spännande. Jag satsar på att du kommer hem med bebis. Hoppas innerligt att du får en fin upplevelse. Du verkar vara i goda händer, som tur är. Uppdatera gärna när du orkar. Sköt om er! Stor kram

• Gloxi

Sun, förstår att det är chockartat. Men, bättre att lillen kommer ut när han inte ökar i vikt, som han skall. Du mår ju inte heller allt för väl... Kram

• Gloxi

Sunseed, jag var också orolig för att vattnet skulle gå i sängen eller soffan. Men, mitt vatten gick i hallen när jag var på väg att ta på mig byxor för att åka till BM. Det hamnade på pallen och golvet. Skrattande Jag var lite förvarnad, eftersom det hade börjat sippra lite några timmar tidigare. Det kom en rejäl slatt och fortsatte sedan att rinna (forsade aldrig). Hade binda, som fick bytas ganska ofta. Det är en klar vätska, så jag vet inte om den egentligen förstör något, som tål vatten. Men, det är givetvis bra att lägga skydd, som du gör för att vara på den säkra sidan.

Jag hoppas att din förlossning går igång av sig själv och att vattnet inte går på ett olämpligt ställe. Oerhört spännande att det är så nära nu. Hjärta 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011