• Gloxi

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sun, låter som att ni kommer att få en helt underbar dag imorgon. Jag håller tummarna för att vädrets makter är med er.

Lillan döptes i kyrkan och av prästen, som vigde oss för 2 år sedan. 2 andra ungar döptes samtidigt och det var så formellt att vi tågade ner för altargången. Detta hade jag inte räknat med så tårarna kom. Det påminde så om vår bröllopsdag, även om jag tyckte att det var större att få döpa sitt drömbarn.

Annars så var hela ceremonin stressande för lillan var sjukt trött och grät hela tiden tills hon hade blivit döpt. Hon var bara 3 månader och sov ju helst vid mitt bröst på den tiden. Men, hon somnade i min famn efteråt och sov när vi tågade ut ur kyrkan.

Lycka till och njut av firandet av gullungen!

• Gloxi

Knytet, stort grattis! Vad underbart. BF i maj då, eller? Jag fick nyligen höra att man är som mest fertil året efter en förlossning. Hade ingen aning om det... När har ni vul?

• Gloxi

Knytet, de är effektiva, inget daltande. Gillade också det, men det är ingen nybörjarklinik. Man måste själv hålla koll på sin tilläggsmedicin och våga fråga om man inte förstår eller vet hur man skall ta medicinerna. Håller tummarna för att vul går bra! Spännande.

Sun, det är nog ingen myt för de hade sagt det till en kompis på ett sjukhus.

• Gloxi

Sun, den stora skillnaden är att gå från noll till ett barn. Ytterligare barn är bonus, som jag ser det. Vi hade inte heller gjort fler IVF. Men, tycker absolut att du skall ta tillbaka frysisen. Synd att spilla den.

• Gloxi

Sun, ha ha. Det är faktiskt inte så stor skillnad på hund och barnuppfostran. Du kan använda samma tekniker med Hampus när det blir dags.

• Gloxi

Knytet, vad ledsen jag blir! Vilka klåpare!!! Synd att du inte hade möjlighet att göra vul på CFC. Hur stort var embryot? Min dotter var 6,23 mm i v. 7+2 eller 7+3. Minns att jag tyckte det var litet för jag hade läst att de skulle vara runt 10 mm vid den tiden. Men, Jan på CFC sade att det var fint och till nästa gång hade hon växt till sig. Jag ger inte upp hoppet för dig än. Kan du inte göra vul hos någon, som kan det istället?

Rätt tänkt! Det viktigaste är att du har Ludvig. Fler barn är en bonus. Men, än är det inte kört för denna gång. Ni såg ju ett hjärta. Jag håller tummar och tår att det går vägen.

• Gloxi

Vad makalöst förresten att läkaren tjatar om din äggreserv när du är där för att göra gravvul! Vad fan har den med saken att göra?! Och de skall skita i vart du gör dina behandlingar. Men, de var väl sura för att de inte fick dina pengar... Usch, vilka idioter det finns. Förlåt för min galla. Blir bara så upprörd över det urusla bemötandet.

• Gloxi

Knytet, håller med Luella. Han mätte säkert fel. Jag tror på ditt embryo! Min dotter var också "seg" i starten. Jag brukade gå till Gynekolog Centrum på Kungsgatan, men vet inte om de är duktiga på gravvul.

• Gloxi

Knytet, åk till CFC om du kan. De hittar embryot direkt och du slipper tjafs. Försök att inte oroa dig. Tror inte att något är fel. Ha en skön helg du med!

• Gloxi

Jis, stort grattis! Vad roligt. Var den första också spontan? Berätta gärna hur det går för er under loppets gång!

Knytet, håller tummarna jättehårt för dig!

• Gloxi

Åh, Knytet! Hoppas din magkänsla har fel. Väntar med spänning imorgon. Kram

• Gloxi

Knytet, grattis! Så underbart att allt är ok. Du borde egentligen anmäla klåparen. Så där får det inte gå till. Hoppas allt fortsätter att gå bra. Kram

• Gloxi

Knytet, åh vad ledsen jag blir. Så oerhört sorgligt. Ta hand om dig. Stor stor kram!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011