• carlan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Gud så tråkiga folk kan vara.

Jag kan dela med mig av en trevlig kommentar. Var och lämnade min dotter i skolan och påväg därifrån mötte jag en annan mamma från min dotters gamla dagis. Hon titta på magen och log. Sen frågade hon när det var dags och jag svarade 27 dec. Fick till svar: Men det är ju snart!
    Jag blev alldeles glad. Alla har hela tiden sagt att det är sååå långt kvar och att man ser stor ut. Härlig känsla att bebis faktiskt snart är här.
  • carlan

Har inte varit in på några dagar och ni skriver som bara den som vanligt Glad

Det jag märkte att man ska gratulera till en +:are.

Grattis Jordgubb och välkommen till trågen. Angående dina frågor så har säkert tjejerna redan svarat. Jag minns faktiskt inte men du kan titta in på min blogg om du vill, där står det säker någon stans.

http://reproduktion.blogg.se/

Jag har försökt fördriva min tid nu när jag är sjukskriven och inte klarar av att gå någon stans genom att börja sy bebis kläder. Jeansen och västen är jag mycket nöjd med. Boddyn gjorde jag en massa misstag på så jag ska öva. Nästa gång ska det bli perfekt. L:et på boddyn står för Luna, hon ska ju få heta det.

• carlan

tack! Jag är självlärd + det man fick lära sig i skolan förstås.

• carlan

Detta har jag inhandlat idag. Är väldigt nöjd med kläderna vi köpte. Var jätte kul att handla så nu har vi iallafall en liten bas att stå på. Eftersom jag tycker att det är svårt att sy bodysar så köpte jag på mig några istället. Och vissa plagg gick ju inte att motstå. Så som dem rosa byxorna och den vändbara tjöjan som ni ser längst upp i vänstra hörnet.

• carlan
    Lulis: Ja det behövs tålamod att sy. Kan erkänna att jag sprättar en hel del. Tex. nu ikväll roade jag mig att sprätta en himla massa så jag gav upp. Får hoppas på bättre tur imorgon.

tredjemaj: koftan kommer från Gina tricot, eller rättare sagt allt jag har på mig på den bilden är från den affären. Bebis koftan från name it köpte jag dock på Thuns men bodyn med hjärtan har jag sätt i vår butik här i höst så kanske även denna vändbara kofta kan finnas kvar i någon name it affär. Tror Thuns köper in går dagens kläder, om man säger så.

ego: tack för alla fina kommentarer om det jag har sytt.
  • carlan

Gud vad mysigt att ses. Synd att jag inte klara av att gå. Men hoppas vi kan styra upp flera träffar!?

• carlan
    tredjemaj: Ja vi vet att det ska bli en flicka, jag fråga tom sist jag var in för smärtor om det fortfarande var en tjej och det var det. Dem tyckte det var en rolig fråga men man har ju hört att säger dem att det ser ut som en tjej kan det vara en pojke. Men nu när jag gått så långt borde dem se rätt tycker man.
    Jag kan tycka att alla färger passar på pojkar/flickor. Det kan vara detaljer som gör att dem blir mera köns inriktade. Shoppa lite i smyg du. Jag har inte köpt så mycket men hoppas på att kunna sy lite mera och få några bodysar i present. Men hur mycket har du köpt? Känns som att jag är den som har shoppat minst av alla.

Alla: Slänger ut frågan till alla: Hur mycket har ni shoppat till bebis i storlek 50-56? Jag undrar eftersom jag knappt köpt någe alls. Vad jag minns använde dem inte dem storlekarna så länge och jag som verkar vänta en riktigt stor tjej kanske borde satsa mera på storlek 62. Vad tror ni?
  • carlan

Tack för era svar. Jag känner mig lite lugnare nu. Ska nog nöja mig med inköp av bodysar och köpa fler sen om det behövs. Jag ska nog satsa på att sy lite klänningar och byxorGlad

Jag har sytt en till body nu men jag blir inte helt nöjd. Sömmen dem använder vid follen får jag inte till. Vet inte vad dem använder för maskin för att göra den. Jag har ju en overlock maskin men den verkar inte kunna göra en sådan. Knepigt! Jag får helt enkelt hålla mig till att göra mindre avancerade kläder.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011