• carlan
    Sputnik II skrev 2011-11-01 15:32:51 följande:
    Vilken fin liten dem har fått! Solig

Finns listan någonstans här i tråden? Länge sedan jag såg den.  Det är ju som spännande att se vilka som står på tur! Skrattande
    Listan ligger som en egen tråd: LISTAN.
  • carlan
    dealiy: Jag kände väldigt tidigt men jag trodde inte det var sant. Jag väntar mitt andra barn så det sägs att man har lättare att känna igen rörelserna. Fast det kändes som jag fick det bekräftat på VUL för där sprattlade den lilla klunsen ordentligt så det var säker bebis jag hade känt. Jag var då i vecka 10 men måste tillägga att det är väldigt ovanligt att känna så tidigt. Jag minns det dock så väl, har noterat det på min blogg.

Jag kan likna det som luft i tarmen eller en liten fisk.
  • carlan
    Kelsson: Helt rätt att klaga. Det ska vi! Här inne i tråden kan vi stötta varandra i både mot och framgång. Vist min kropp är helt bajs men tycker inte vi ska behöva hålla inne vad vi känner än om någon annan har mer smärta eller åkommor.

Jag hoppas att du kommer få må bättre. Vad säger du om soja bönor? Dem innehåller mycket protein.

Måste tyvärr ut nu med hundarna men kommenterar gärna mer.

Massa styrka till dig Kelsson.
  • carlan
    Kelsson: Vad säger du om
    fruktsallad med keso? solroskärnor? (Gott som godis, du kan rosta dem i stekpannan) Soygurt med olika smaker från Carlshamn mejeri? mixa jordgubbar med soyamjölk så får du en god "milkshake"? filmjölk? soya filéer? (smakar inte så mycket men luktar inte heller Glad ) De flesta punkterna ovan är kanske mera mellanmål men vi som har svårt att få i oss luktande mat kan man försöka se till att mellanmålet också innehåller protein.
    Kan starkt rekommendera filmjölk för det är lätt att få ner och upp... annars tycker jag att keso är bra för det kan man ha till all mat.
    Ska gå ut i köket och ta ett foto...
  • carlan

Strössel: Beklagar din jobbiga förlossning och efter tid. Men gud så söt han är. Massa kramar och stort grattis!!!!

• carlan

Kelsson: Jag vet att du skrev att du inte gillar bönor men jag skickar detta iallafall:

Två burkar soja bönor som ovan, skölj dem.
    Mixa ihop (jag använder en stavmixer) det med ett ägg, lite mjölk och ströbröd. (Ungefär som när du gör köttbullar).
    Krydda med vad du vill, exempelvis sweet chili, någon grillsås eller fetaost och oliver. Låt fantasin flöda.
    Salt och peppar om det behövs.
    Gör som köttbullar men platta ut dem som chicken bits. Kan behövas en del vatten i händerna när du gör detta.
    Stek snabbt på båda sidorna i smör.
    Supergott!

Min man som hatar grönsaker och framförallt bönor gillar dessa. Hans syster bodde hos oss ett tag och jag fick henne och gilla dem med. Hon är ordentligt överviktig men jag lyckades få ner henne i vikt med mina gröna fingrar. Tro nu inte att jag inte äter kött utan jag älskar kött och fisk men har en mor som är konstekonom i grund och botten så hon har lärt mig ett och annat.

På bilden finns också solroskärnorna som jag nämnde i förra inlägget. Dem innehåller mycket protein. Gott att gå och små äta på när man mår illa och det känns fullt i systemet...
  • carlan

Tänkte dela med mig av en magbild. Lite suddig. Exakt 32 fulla veckor.

• carlan

Tack alla för kommentarerna om min mage. Önskar att jag kunde njuta av att vara gravid. Känner mig så orolig över att bebis inte ska överleva. Jag jobbar på positiva tankar men det går trögt när man mår som man gör. Hjälper inte att FK är jobbiga...  Ser framemot flera magbilder inne på tråden, bara att ladda upp. Alla magar är fina!
    Mår riktigt dåligt idag men måste kommentera:

Strössel: Han e ju så himla underbar. Hoppas amningen går smidigare snart.

• carlan
    vinterbebis12 skrev 2011-11-03 23:09:32 följande:
    Carlan - jättefin mage! Tycker formen är lite lik min. Trodde jag hade en killmage men vi får väl se. Många säger att om magen är runt och putig är det en killmage. En plattare mage är tjejmage. Har ni hört samma?
    Min mage såg likadan ut med min dotter och under den graviditeten sa alla att jag hade en pojkmage men så fel dem hade. Jag tror att det beror på att man har sagt att vissa magar är ett kön och det har ju säker stämt till 50% så man har trott på det. Jag tror mera på att vi är skapta på olika sätt och därefter hur våra magar ser ut.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011