• Enya70

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Men hur gör ni tjejer på dagtid när ni ska till bvc, eller gå och fika med andra mammor eller handla mat eller vad som helst. Kör ni då bilen själva med bebis ensam i baksätet???

Eller så kanske ni bor så till att ni kan gå eller åka tunnelbana eller buss dit ni ska. Vi bor i ett bostadsområde i utkanten av Uppsala och jag cyklar överallt för det mesta (8.5 km till centrum, 3 km till affären, 5 km till närmsta bvc etc). Men jag kan ju inte gärna cykla runt med en liten bebis och då är det bara bilen som gäller och då kommer jag (eller min man)  ju vara själv i bilen. På kvällstid är man ju två förvisso men då föreställer jag mig inte att man är ute och far med bilen o bebis lika mycket...

Å andra sidan är det ju inga långa sträckor det handlar om så baksätet kanske funkar ändå...?

• Enya70

Hej på er - kul att läsa om alla små bebisar som kommit.

Vad har ni valt för vagnar?
    Duokombi (med separat ligg och sittdel), kombi med hård liggdel man sätter ner i sittdelen eller en sittvagn som man köper till en mjuk eller hård lift till?

• Enya70
    strössel skrev 2012-01-15 22:17:07 följande:
    Enya: Jag har en Emmaljunga city cross och citykorg duo vagn 2012 och är supernöjd med den, älskar min vagn Glad
    Ah verkar som många har just den modellen och är mycket nöjda.
    Idag har vi tittat på den och på Duo Kombi (Edge och Mondial) som båda är lite större och lite mer terränggående. Vet du ngn som har de modellerna?
    Vi gillar att älga runt i skog och mark och inte bara gå på stan. Hur var city crossen på en skogsstig? 
  • Enya70
    strössel skrev 2012-01-15 23:01:03 följande:
    Enya: Den funkar kanon i skogen , är mycket i skogen med hundarna och går skogspromenader med min syster som bor på landet. Funkar till och med i snön Flört
    Härligt! Tack för svar. City crossen verkar ju definitivt vara ngt för oss Solig
  • Enya70
    Jis skrev 2012-01-24 12:28:10 följande:
    Idag är vi på barnvagns bio, så roligt!
    Låter kul!
  • Enya70

Najje - oj vad jobbigt du verkar ha haft det på sistone med smärtor och strul i familjen. Önskar dig glädje kraft och styrka att njuta av graviditeten litegrann ändå.

Vinterbebis - stort GRATTIS!!!

På torsdag ska jag gå på gravidyoga första tillfället. Ska bli spännande att se hur det är.

De senaste två veckorna har jag och mannen satt igång och spana på barnvagnar, babyskydd, spjälsängar, skötbord och allt annat man bör ha koll på och inhandla.

Just nu håller vi på och velar mellan en liten bedside spjälsäng (där man sänker ner ena långsidan och fäster den lilla sängen mot sin egen säng) så man kan ligga nära nära med hudkontakt fast bebis ligger i sin egen säng. Eller en riktig spjälsäng med vyssan lull tassar så man kan vagga den lite.

Antar att man inte kan kombinera en bedside med vaggtassar? Någon som har erfarenhet?

Ni som redan har era små bebisar hos er, vad säger ni? Hur har ni gjort?

• Enya70
    skatten12 skrev 2012-02-01 15:41:45 följande:
    nemen oj? va är detta? :( Hoppas de inte hänt nått?

vilken v är du i nu??=)

Tror ni denna blir bra i Maj?? Jag oroar mej för att de kommer bli för varmt, men dem säger de svalkar .. Nån som haft eller känner nån med en sådan??

Skatten vi har bestämt oss för en Emmaljunga Classic sport fast med hårdlift (= citykorg). Den kan också lyftas precis som den mjuka quadroliften du visar på bilden ovan. Men vi tänker att den mjuka, trängre liften kommer att bli för varm under sommaren då den ska användas (första 5-6 månaderna). I citykorgen är det mer plats och mer luftigt.
  • Enya70

Jordgubbe - 5 kg här i vecka 26 men jag börjar fundera lite åt andra hållet om det möjligen är lite lite. Har stått helt stilla i vikt i två månader nu men magen växer och är prick på tillväxtkurvan enligt Bm så det verkar ju vara ok. Men Bm vill jag ska ligga på plus 7 kg om 1.5 veckor och det känns svårt men vi får väl se. Plötsligt smäller det väl bara till

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011