• Enya70

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vinterbebis tack för att du frågar. Jag mår utmärkt just nu. 28+1 idag. Magen är stor, sf mått 29 för 1.5 vecka sedan redan... Mellan vecka 20-27 har jag haft mycket problem med tjockt segt slem i halsen och luftvägarna men det är mycket bättre de senaste 2 veckorna, så skönt

• Enya70

Åh vad härligt att höra Söte! Stort stort grattis Hjärta.
    Man är ju så orolig innan och så bara släpper allt när man får veta att allt är bra. NJUT nu ordentligt!

• Enya70
    Kelsson1 skrev 2012-02-26 20:47:22 följande:
    Jordgubbe: Klarar inte heller av för långa promenader, har fått problem med fogarna efter förlossningen...
    Nej vad tråkigt Kelsson! Hur länge kan det hålla i sig tror de? Hoppas det släpper snabbt så du kan ut och gå i vårsolen!
  • Enya70
    Najje79 skrev 2012-02-26 20:57:17 följande:
    Idag var vi och köpte spjälsängar och tillbehör på IKEA. Oj, vad verkligt det blev helt plötsligt! Hur många gnger har man inte smugit runt på barnavdelningen och kollat sängar, skötbord, barninredning och längtat och önskat och nu fick vi verkligen köpa!!!!
    Visst är det kul! Vi beställde vagn, babyskydd och spjälis för ngn vecka sedan. Spanar nu på skötbord.
    Tänk att det är vi som får handla det här nu Solig.

Kram på dig Hjärta
  • Enya70
    Söte79 skrev 2012-02-27 16:56:31 följande:
    Lite ego från mig: har dragits med hosta, förkylning och feber nu i 4 veckor. Ätit penicillin 10 dagar men utan större verkan.. Igår hostade jag sönder ett revben och idag börjar jag på en ny medicin... Är så otroligt sliten hela tiden. :0( Har ett hb på 9.3 och här i Norge börjar man nån form av utredning om värdet går under 9. Så det är väll inte jätte konstigt att jag är trött.. Lilla tjejen i magen verkar må bra vilket är det viktigaste, fick lyssna på hjärtljuden idag! Hon ger mig små sparkar nere vid urinvånarn då och då och det är FANTASTISKT!! Kram på er!
    Men usch då! Hoppas du kryar på dig. Härligt dock med sparkarna. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70

Men fy vad hemskt det låter Lulis. Vad stark du är som tog dig igenom den traumatiska förlossningen. Kan du inte anmäla det hela så det blir utrett om du blev felbehandlad?

Stort strot grattis i alla fall till underbara lilla Elin Solig!

• Enya70
    Najje79 skrev 2012-02-28 15:06:26 följande:
    massa: jag använder också nässpray, både mer och längre än vad man ska göra. Men jag fixar verkligen inte att vara täppt och särskilt inte på natten. Tror som de andra skriver att det försvinner efter graviditeten.
    Jag med. Fick ordinerat kortisonspray ett tag då jag hade extremt mycket slem i näsa och luftvägar men efter 1.5 månad med kortisonnässprayen hade jag så mycket näsblod att jag fick sluta med dem och återgå till vanlig nässpray (ordinerat av läkare). Som andra skrivit så vill de mest undvika att man blir beroende men graviditetsnästäppa går nästan alltid över helt efter förlossningen.
  • Enya70

Ha ha Najje, ler lite åt din beskrivning av din stissige make och hur du själv är kolugn. Börjar bli tungt här med och då är det bara vecka 30 och ett barn.

På torsdag har vi bokat tid för 3D Ul på Tittut i Stockholm. Här i Uppsala får man bara TUL i v 32 om ngt avviker. Är så nyfiken på att få se lilla bus igen. Är ju 3 månader sen nu. Men också lite nervös att ngt skulle vara fel.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011