• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Najje79

Sunseed: åh vad glad jag blir! Det tar lång tid med amningen, ni är jätteduktiga och det är ju superbra att det finns hjälpmedel! Det är på riktigt vilket som!! Kram!

7879; kul med dop!

• Kelsson1

7879: Så roligt med dop, berätta gärna hur det gick sedan

Sunseed: Huvudsaken att han tar bröstet, visst har hört att det finns de barn som aldrig tar sedan bröstet utan den men kan väl kvitta ifall han inte får bra tag utan. 

• MissCat

Sunseed: åh vad härligt att höra att han tar silikonnappen nu! Jag fick använda sån till båda mina tjejer hela amningen, redan på BB. Den är även bra när man får såriga brösrvårtor. Ludwig behövde aldrig det men så har jag ju hängigare bröst nu så det gick utan

Alla medel är bra utom de dåliga

Vad roligt att du planerar bröllop och dop. Vi hade båda samma dag nu i mars och det var nästan skönare att göra allt på samma gång men samtidigt så önskar jag att jag hade haft det separat då vi inte kunde fira bröllopsnatt hemma med Ludwig emellan. Så det blev bara att gå och sova som vanligt efter festen

Vi får ta igen allt på vår bröllopsresa nästa år istället

Lycka till mdd planeringen.

• MissCat

7879: Vad kul med dop! Hoppas ni får deg som ni vill Ludwig gallskrek genom sitt hihihi och jag försökte hålla han när prästen (stressad) skulle skvätta vatten på hans huvud så det rann ner på min brudklänning vehehe galet.....hoppas det blir lugnare för er :P

• Kelsson1

MissCat: Syrran tog dop o giftermål separat o vi bodde på mysigt pensionat efteråt hela sällskapet o vi hade erbjudit oss (jag o maken) att ta deras dotter under bröllopsnatten (vi bodde bara 5meter längre ner i korridoren från de) men de ville inte lämna ifrån sig dottern (hon var nästan ett år då) en hel natt

• MissCat

Kelsson: vilken tur din syster har som hade dig som frågade iaf de som faktiskt frågade om de skulle ha Ludwig över natten var ett par kompisar till oss från Göteborg som inte träffat han då, så det var ju ingen idé men de frågade iaf.

• Kelsson1

MissCat: Älskar ju min systerdotter så högt så hade inte ens varit en uppoffring bara mysigt

• 7879

Nu är smörgåstårtor och chokladkakor fixade, känns skönt! Sunseed, härligt! Hoppas det fortsätter att GP:s bra! Ja jag ska ta lite bilder och berätta om dopet sen!

• Gloxi

7879, härligt med dop! Hoppas ni får en trevlig dag! Våran skrek sig också igenom sitt dop. Hon var så trött. Slocknade i min famn efteråt.

Sunseed, underbart att Hampus ammar. Du slipper sår på bröstvårtorna med silikonnappen. Jag hade tänkt att använda sådana också, men trodde att jag hade fått för stora. Upptäckte i mammagruppen senare att det är ok med lite luft mellan vårtan och nappens ände. Då hade jag inte ont längre, så jag fick aldrig använt mina.

Mår du bra annars? Hoppas att du inte har alltför ont i snittet.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011