• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • 7879

Sunseed: Håller helt och hållet med kelsson! Jag bestämde mig redan för början att Isabelle skulle få bestämma hur länge hon ville amma, med det kändes verkligen som en stor saknad när hon sedan ville sluta. Tror det gör det oavsett när de slutar! det viktigaste är ju att ni får en mysig och trevlig stund ihop och det kan ni ju få med flaska med, men jag vet, inte roligt att behöva komplettera med det under natten. Har du termos och kallt vatten och färdigt pulver redo nära så underlättar det lite i alla fall!

Ego: JAg har börjat få hela nätter. Ger Isabelle mat sovandes ca klockan 22. när vi lägger oss och hon slurpar glatt i sig det. Sedan kan hon vakna vid halv tre men får då bara nappen och somnar om till 6-7, mycket skönt!  

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-05-14 08:06:45 följande:
    Sunseed: Tro mig jag förstår hur du känner det, hade stor sorg när Jenni slutade amma. Vill bara dig väl
    Viktigaste är att ingen annan kan säga hur länge du ska fortsätta försöka, det är bara upp till dig o ditt barn! Så länge det känns ok för er ska du inte lyssna på vad andra säger! 
    Tack. Ja, så länge han vill snutta/amma så kör vi. Hjärta
    Igår fixade han flera gånger utan amningsnapp. Jag brukar tänka på att han skulle födas den 19 maj, så om han inte har fått grepp innan kanske inte är så konstigt. Han har ju inte varit "färdigbakad". Glad Vi utgår från nu:et och så får det blir som det blir. 
  • Kelsson1

Sunseed: Du är så klok, det blir bra i slutändan hur det än blir . Har sagt det förr o säger det igen vilken tur lilla Hampus har som fötts till en så klok mamma

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-05-14 19:54:58 följande:
    Sunseed: Du är så klok, det blir bra i slutändan hur det än blir . Har sagt det förr o säger det igen vilken tur lilla Hampus har som fötts till en så klok mamma
    Gulle dig. Tack. Hjärta

Egouppdatering: På bara 6 dagar har han gått upp 240 gram i vikt och hans viktkurva pekar inte vågrätt utan lodrätt. Han har även vuxit 4 cm på två veckor så nu är han ca 49 cm och väger 2710 g. Med tanke på att BF är först på söndag så känns det som att han kommer ikapp ganska snart. Lillfisen. När sköterskan sa att "ni har gjort ett jättefint jobb" så blev man så stolt så att man nästan ramlade omkull, även om hon säkert säger så till alla. Hon sa också att hon reagerade på att han var så himla trygg när hon lade honom på bordet och grejade lite med honom. Såklart tänkte jag. Våra IVF:are är små mirakel och fighters hela bunten. 
  • Kelsson1

Sunseed: Tror inte de säger så till alla så ta åt er, ni är duktiga!
    Tror att det gör sitt när vi fått kämpa o vänta på våra små då ger vi de lite extra uppmärksamhet så de blir trygga

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-05-15 06:12:59 följande:
    Sunseed: Tror inte de säger så till alla så ta åt er, ni är duktiga!
    Tror att det gör sitt när vi fått kämpa o vänta på våra små då ger vi de lite extra uppmärksamhet så de blir trygga
    Det tror jag också! Man har väntat så länge och vill göra det allra, allra bästa. Solig
  • Knytet

Kelsson, jotack det är toppen. Vi har kommit tillrätta i götet nu. Känns bra men också konstigt efter 11 år i stockholm. Ludvig växer så det knakar. Han är en glad o duktig liten kille. Äter all mat han får o sover duktigt i egen säng. Han är så söt :). Dock gillar han inte vagnen just nu så han åker i bärsele, lite tungt för rygg o axlar men förhoppningsvis funkar det snart med sittvagnen i alla fall. På tisdag em har vi tel möte med en läkare i CFC i köpenhamn ang syskonförsök. Spännande :)
    Hur är det med lilla solstrålen Jenni ?
    Förresten, vi kommer vara mycket i stockholm där vi har både vänner o farmor o farfar så jag räknar med att kunna ses på en träff framöver :). Kram

• Sunseed
    Knytet skrev 2013-05-26 18:36:04 följande:
    Grattis på mors dag tjejer !!!!!
    Detsamma!
    Det märks att man är just mor nu för tiden. Datoranvändandet har reducerats till ca 5% mot förut.  
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011