• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • 7879

Hej! Håller med sunseed om att datoranvändane3t verkligen har reducerats! Kul att höra liv hör inne igen och hur Goa era barn verkar! Jag hänger gärna på en träff i Stockholm jag med, är det bara helger som gäller så kan jag inte denna lördag, annars inget bokat ännu. MissCat, ja visst är de söta med sin utveckling! Min tjej är frustrerad över att armen fastnar när h7n vänder från rygg till mage. Vi har börjat med smakportioner och hon verkar älska det, blivit gnällig och svår att ge ersättning.. Sunseed, jag blödde nog också runt 8 veckor. Hur går det med amningen? Kelsson, kanske ba3a lite trötthet? Hoppas hon inte blir sjuk! Härlig4 busig h7n låter!

• Kelsson1

7879: Tror nog att det bara är trötthet, hade inte brytit ut något under dagen åtminstone. Jo hon hinner lilla busfian . Nu har hon börjat med att hon tar mig i handen o drar iväg med mig, är så gulligt att få hålla henne i handen ens en liten stund

• Sunseed
    7879 skrev 2013-05-28 22:07:20 följande:
    Sunseed, jag blödde nog också runt 8 veckor. Hur går det med amningen? 
    Jodå! Vi ammar varje gång han är hungrig men han blir inte mätt så han får ersättning efteråt och äter då ca 60-80 ml. Vi har ammat aktivt i två veckor nu och han är en månad gammal :)
  • Sunseed
    7879 skrev 2013-05-29 19:30:24 följande:
    Sunseed, roligt att det verkar gå så bra!
    Ja. Det är toppen att han får i sig lite och att han inte tröttnar på brösten trots att han får i sig mycket mer från flaskan. Jag använder visserligen Medela Calmas flaskor som kräver lite jobb att äta ifrån men var ändå rädd för att han skulle rata brösten. Men om jag inte hade fått hjälp via Amningshjälpen och BVC hade jag aldrig trott på att det skulle fungera. BB-personalen gav mig ju inte ens en chans att lyckas. Deras råd var att köra pump i två veckor och om det inte gav något skulle jag ge upp. Vad dom inte informerade mig om var att det inte är alla som får ut något ur pumpen även om det finns mjölk. Jag är en av dom. Jag får inte ut en droppe. Om jag sekunden efter handmjölkar ett endaste handtag kommer det droppar direkt. Så som tur var valde jag att gå efter vad min bebis verkade få i sig istället för om det kom något i pumpen - annars hade jag gett upp direkt. Glad
  • Luella

Sunseed: Vad fint att det funkar med amningen. Jag är också en av dom som inte får ut något med en pump. Jag trodde att min dotter höll på att svälta ihjäl när jag såg dropparna som kom ut i botten på flaskan . Jag trodde att det bara fanns så mycket.

• Kelsson1

Sunseed: Även de (jag) som fick ut något med pump (handpump) så brukar man inte få ut allt med pumpen. Märkte att när jag pumpade så fanns det alltid kvar i brösten ändå om man handpumpade... Bebis är bäst på att tömma brösten! Men det går att öka lite på mjölkproduktionen om man efter bebis pumpar en stund

• Sunseed
    Luella skrev 2013-05-30 00:23:26 följande:
    Sunseed: Vad fint att det funkar med amningen. Jag är också en av dom som inte får ut något med en pump. Jag trodde att min dotter höll på att svälta ihjäl när jag såg dropparna som kom ut i botten på flaskan . Jag trodde att det bara fanns så mycket.
    Kelsson1 skrev 2013-05-30 06:16:05 följande:
    Sunseed: Även de (jag) som fick ut något med pump (handpump) så brukar man inte få ut allt med pumpen. Märkte att när jag pumpade så fanns det alltid kvar i brösten ändå om man handpumpade... Bebis är bäst på att tömma brösten! Men det går att öka lite på mjölkproduktionen om man efter bebis pumpar en stund
    Skönt att höra att det är fler! Jag har en handpump här hemma så jag har börjat köra den på det ena bröstet när han äter på det andra. Eftersom ena bröstet har mer produktion så vill jag att han ska "få belöning" (ja, hundägare som jag är så tänker jag hundträning hahaha) när han lyckas ta bröstet - allra helst när vi övar utan amningsnapp. Men för att inte icke-favorit-bröstet ska sina så försöker jag hålla igång det. Även om det inte kommer något ur det alls med pumpen så tänker jag också så att det i alla fall stimuleras. Skönt att höra att ni bekräftar det!

• Kelsson1

Sunseed: Låt honom istället äta från båda brösten o efter varje amning sitt en liten stund o pumpa (du kan varva handpump och mjölka ur för hand), det ska tydligen öka produktionen (även på bröstet där du får mjölk).

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011