• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Knytet

Kelsson, åhh vad härligt att höra. Är så glad för din skull . Hoppas du slipper fler blödningar och att illamåendet snart lättar på så du får njuta av din graviditet. Juni är en fin månad för en liten bebbe. Ska ni kolla vad det blir ? Kram

Orkidee, lycka till med syskonförsök. Bra att ni har så många i frysen. Skönt att slippa hormoner och äggplock och allt vad det innebär

Här är en bild på min Leia

• Jordgubbe1

Hej alla fina! Ser att aktiviteten här är lite lägre nu. Men vad kul Kelsson att du väntar syskon till Jenni!

Det var dig jag tänkte på idag och som gjorde att jag kikade in här!

Själv har jag gjort 4ivf:sådär, 2 frysåterföringar och haft ett missfall sedan jag var inne här sist. Herregud vad svårt och kämpigt det ska vara att få barn.

Idag är jag på ruvardag 11 och håller tummarna för att ett av de två embryona ska ha fastnat.

Hur mår ni andra? Najje, hur är det med twinsen? Jis? Vinterbebis? kattm - vill bara hjälpa dig när jag läser om hur tufft ni har det. Hoppas du mår bättre nu.

Stor kram jordgubbe

• Knytet

Kelsson, tack . Hur mår du ? Har det börjat lätta på illamåendet ? Vilken vecka är du i ?

Jordgubbe, visst är det kämpigt. Håller tummar o tår för att plusset ska sitta nu.

• Kelsson1

Knytet: Mår illa fortfarande . Lite osäker på vecka nu efter senaste VUL där läkaren tyckte att storleken på bebis och återföringsdag (och ålder på embryo) visar mer på vecka 14 än 10+0 (vecka 11) som jag är enligt tidigare VUL...
    Får väl klarare besked på KUB antar jag.

• Jordgubbe1

Tack för lyckönskningar, men tyvärr gick det inte den här gången heller. Verkar svårt. Väldigt svårt. Detta var vårt sjunde syskonförsök - men tack vare vår fina Stella tar vi alla nederlag med ro trots allt.

Kelsson - åh vad jag hoppas du får må bra denna graviditet!!! Stor kram

Vilka andra försöker just nu?

• Kelsson1

Jordgubbe: Kör du stimulerat/ostimulerat? Varma kramar, alltid jobbigt med negativt resultat.
    Tack men fortfarande sjukskrivning på grund av illamående (inte meningen att klaga men det tar lite av glädjen över graviditeten att inte kunna umgås med Jenni).

• MissCat

Men oj vad det händer saker här då!!

Grattis Knytet till prinsessan!!

Grattis Kelsson till bebbe i magen!!

Äntligen får ni era syskon

Kelsson har du fått Lergigan? Om det fortsätter, be att få närungsdryck utskrivet. Jag fick det men kanske för att jag har diabetes och hade gravillamående hela graviditeten. Hoppas det går över snart för dig.

För oss går det fint. Ludwig växer så det knakar ochfyller 2 år nu på fredag. Helt ootroligt vad fort det går. Han kommer inte få helsyskon utan han får nöja sig med två halvsystrar. Min kropp skulle inte orka en graviditet igen.

Kramar på er

• Kelsson1

MissCat: Tack
    Har fått Lergigan, Lergigan Comp, Pimperan och nu något helt nytt utskrivet. Inget hjälper 100% men det nya fungerar bäst så att jag åtminstone kan äta.
    Tänk vad tiden går fort, redan 2 år. Jenni blir 3 i övermorgon

• Knytet

Misscat, visst går tiden snabbt. Min Ludvig blir två om en månad, jisses. Det är bra med barn för min del me nu. Varken kropp eller psyke skulle palla en geaviditet till. Fick dessutom varning från min barnmorska. Men är supernöjd med mina två då jag ju ett tag trodde det inte skulle bli nån . Har Ludwig kommit i trotsåldern än ? Det har min...phuu.

Kelson, hoppas du blir av med ditt illamående snart. Är ju jättejobbigt att må så och äta måste man ju göra för att funka. Vilken vecka är du i nu ? Har du gjort kub testet ?

• Kelsson1

Knytet: Japp KUB gjort i måndags med bra siffror  (1:20000), Är på 13+3 idag och har stadigt tappat vikt tror att jag sammanlagt gått ner kring 5kg nu. Hoppas det vänder snart.
    Blir inga fler graviditeter för mig heller efter den här...

• Knytet

Kelsson, skönt med bra resultat på kub ????. Hur mår du nu ? Börjat gå upp i vikt ? Kram

• Kelsson1

Knytet: Tack
    Yes, julen gjorde sitt och jag har börjat må lite bättre under förmiddagar så jag till o med jobbar 50% nu
    Hur är det med er?

• Knytet

Kelsson, skönt att höra . Jodå, bra med oss. Vi är tillbaka i stockholm nu. Bor tillfälligt i Vallentuna medans vi bygger hus i Täby. Inflyttning i Maj . Ludvig har precis fyllt 2 och har mkt bestämda åsikter. Leia är 3,5 mån och växer så det knakar. Man har att göra dygnet runt. Längtar efter att få sova en hel natt eller iaf lite längre mellan matningarna än nu. Känner mig bra sliten haha. Fyller 40 om några veckor o det känns, haha. Visst var det i Maj du har BF ? KRAM

• vinterbebis12

Jordgubbe: hade helt missat ditt inlägg. Vi saknar dig i den andra tråden! Va tråkigt med missfallet och försöken. Hur mår din tjej? 3 år i vår eller hur?

• Kelsson1

Knytet: Vi bara måste planera in en träff nu när du är hemma igen
    BF är 17/6
    Jodå minns så väl nattmatningarna, för oss tog det ca 2,5 år innan Jenni började sova hela nätter (hon hade mardrömmar så länge)

• Knytet

Kelsson, det får vi göra. Är hemma sept ut sen ska mannen va hemma 5 mån. Ludvig har mkt mardrömmar just nu också. Vaknar ofta på nätterna o är rädd o ledsen. Nattmatningarna höll vi på med tills han var 1 ,5 år ungefär, phuu. Kram

• Kelsson1

Knytet: Vi har nyligen köpt lägenhet o har flytt att se framemot 6 mars men efter det börjar det lugna ner sig hos oss, så säg till när du kan tänka dig en träff
    Minns inte ens hur länge vi höll på med nattmatningarna

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011