Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tredjemaj: På mig tyckte jag inte att den började synas förrens i v 15 då tog vi första kortet på magen, och jag berättade på jobbet för två veckor sen tror jag. Är ju sjukskriven så jag väntade länge innan jag berättade nu var jag tvungen eftersom jag ska dit och skriva papper med min chef om gravidpenning. Det är bara min familj och svärföräldrar och närmsta vännerna som vet att vi har gjort ivf jag tänker inte ta upp det på jobbet. Tycker inte dom har med det att göra.

Kelsson: Jag har aldrig frysit så mycket sen jag blev gravid tycker det är jättejobbigt, var med min syster på brukshundsklubben för en vecka sen och då hade jag två jackor frös ihjäl.

Kasa01; Ja det kommer och går kramperna.

Vickan01: Stor kram till dig jag är oxå skitnervös men jag tror det kommer gå bra, nu är det nedräkning.

• strössel

Tredjemaj: Vi har en massa namnförslag det gäller bara att komma fram till ett namn.

Min dator jävlas med mig svårt att komma in på sidor knepar sig när jag ska skriva inlägg så om inläggen ser konstiga ut så är det datorns fel.

Speck: Tur du bara ska jobba 4 h kram !

Mitt RUL är på torsdag kl 8.30 så glad att jag valde en sån tidig tid

• strössel

Silverklar: Vad skönt att du blev sjukskriven nu kan du bara tänka på bebisen i magen och ta det lugnt och inte stressa. Vad konstigt att läkaren sa att du kunde ta progesteron graviditeten ut, enligt min läkare gör progesteron ingen som helst funktion efter v 12.

• strössel
    Silverklar skrev 2011-05-24 09:50:56 följande:
    Ja, lite konstigt. Min läkare tyckte ju först att jag skulle ta till och med v. 9, sedan sa hon sist att jag kunde ta hela grav. ut. Vet inte om hon tänkte att det skulle vara psykologiskt lugnande och att det inte kan skada (även om det inte gör nytta heller...)? I alla fall har jag hört v. 12 från andra ställen också, så det blir nog bra med det.
    Så kan det ha varit för att du ska känna dig trygg, jag tog mina i 14 veckor och jag skulle inte vilja ta dom hela graviditeten allt kladd och passa tider hade blivit galen =) men självklart ska du göra det som känns bäst för dig kram.
  • strössel

Speck: Jag börjar redan bli nervös men man måste tro att allt kommer gå bra, och jätteskönt med en morgontid. Låter inte roligt med kramp sånt gör ju skitont, hoppas det inte kommer tillbaks.

Vickan l: Vilka roliga drömmar, tror man kan drömma hel knäppt när man är gravid men det är roligt samtidigt. Hur mår du idag ? Släppt tankarna lite inför det som väntas nästa vecka ? Det kommer gå jättebra känner det på mig.

• strössel

cah: Härligt att det gick bra på kub !

Vickan l: Jag har oxå varit upptagen med saker så tiden har gått snabbt och man har inte hunnit fundera så mycket på det, men idag är jag ensam hemma och då kommer tankarna. Kan inte riktigt förstå att det är i morgon nyss kändes det som om det var jättelångt till RUL, men tiden går snabbare än vad man tror vilket är väldigt bra. Går in i v 20 på fredag och veckorna sen v 12 har gått så snabbt.

• strössel

Kelsson: Ja man förstår inte vart tiden har tagit vägen =) och du är redan i v 12. Om allt ser bra ut i morgon kanske man vågar köpa nåt litet till bebisen har inte köpt nåt än så länge. Kanske väntar till efter v 25 jag kommer dra ut på det så länge så bebisen ploppar nog ut för tiidigt och då har jag inte köpt ett skit och kommer få värsta paniken. Vet inte varför jag är så fjantig av mig.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011