Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

tredje maj och Kelsson: Jag hade oxå väldigt svårt för kaffe (speciellt lukten) de första 4 månaderna av graviditeten, men nu kan jag dricka igen! Men dricker bara 2 koppar/dag. =)

Kelsson och Strössel : Konstigt att det ska vara olika bud när man pratar med FK! När jag ringde och frågade om jag kunde anmäla min mans inkomst i förväg så sa hon nej, att vi var tvugna att vänta tills barnet var fött. Men jag hoppas att hon helt enkelt missförstod min fråga på något sätt. Annars får man ju vänta en evighet innan man får ut pengarna... 

• Aurora1979

Oj vad ni tänkt ut eran föräldraledighet, vi har inte ens börjat tänka på det känns det som haha... :P

• Aurora1979

tredje maj: Jag gjorde mitt RUL i v 20! (19+1).

Måste kolla upp både det enda och det andra märker jag. Usch varför ska allt vara så krångligt med FK och dagis och sånt...   

• Aurora1979

Lillstintis: känner av bebisen varje dag nu (är i v.25) men inte alltid som sparkar utan mest att den bökar runt. Sparkarna börjar bli starkare nu oxå.

• Aurora1979

Kelsson: hoppas du är bättre i magen! Har förresten oxå läst den boken du läser... mycket underhållande. =)

Speck: Ska oxå till Dalarna, till helgen. :D Men först blir det södra Värmland där pappa bor. Blir även en tur till Sandviken till början av nästa vecka.

• Aurora1979

Jis: Önskar att min man var lika intresserad av att resa eftersom han har grymma rabatter på flyg och jag har bra rabatter på hotell över hela världen... :/

Vickan: Jag provade mina ringar men gick inte omkring med dem. Beställde ny förlovningsring inför vigseln med och min man fick oxå byta ut sin. Vi har varit lyckligt gifta i nästan ett år iaf. ;)

• Aurora1979

Jis: nä tyvärr går det ju inte... ;) Min man jobbar inom flyget så han har 75% rabatt på flyg och jag jobbar som sagt på en hotellkedja inom Accor så jag har 75% rabatt inom Sverige och 30% i resten av världen. Men inte tusan har vi utnyttjat våra rabatter! :/ Eller jo vi bor ofta på min hotellkedja här i sverige när vi hälsar på min släkt i Sthlm. Helt okej att bo för 200kr/natten inkl frukost för oss båda. :P

Jag känner mest bebis på kvällen när jag ska lägga mig, fast lite nu på morgonen oxå när jag sitter still i soffan. 

• Aurora1979

Kelsson: Just att bo på egna kedjan (ibis i mitt fall) är inte så lockande... ;) Bor gärna på andra hotell däremot haha men då blir det ju dyrare.

Jis: Accor har : Novotel, Mercure, Ibis, Club Med, All Seasons, Studio 66, Lenotre, Etap, Hotel F1, Thalassa, Sofitel, Pullman med flera. Allt från budget till lyx. Synd att vi i Sverige bara har Ibis, Hotel F1 och ett Novotel.

• Aurora1979

Jis: Ja ibis funkar fint om man bara är på genomresa och behöver någonstans att sova. Är jag däremot på semester vill jag bo på ngt finare och "roligare".

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011