Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Stort stort grattis till den lille gossen!! {#emotions_dlg.flower} Nalle  Är så nyfiken på att höra allt! :D *kram*

• Aurora1979

Speck: Det är väl tur att det inte är i nästa vecka du ska på en förlossning till... ;) Kul att läsa om din förlossning och att allt gick bra! =) Synd att det ska behöva göra så attans ont att föda barn bara...

Själv går jag in i v.29 idag så ca 12 veckor kvar här då antar jag. Insåg att jag bara har ett enda plagg i stl 50 (en kortärmad body)... hur mycket har ni köpt på er i de olika storlekarna?? 

• Aurora1979

Kelsson och Vickan: Har inte köpt mycket kläder heller tycker jag. Fått en påse med lite kläder av en kompis med storlekar 56-74 och så har jag köpt lite på rean. Och några få plagg på Gekås i Ullared men som sagt något mer än en body i stl 50 kanske jag får köpa. Ska ändå in till "stan" på torsdag för BM-besök, har känt mig lite håglös det sista så kanske det kan pigga upp lite... Ska nog hämta ut mitt paket på babyproffsen oxå.

• Aurora1979

Viksan: haha ja min mans ena systerson kom ut som en 62:a för han var så attans lång så han skippade både 50 o 56! Förvånad  Har inte så stor koll på hur mycket våra gener påverkar? Jag är kort 159cm och min man ca 185cm men vi är båda överviktiga. Strumpor har jag fått ett helt gäng men har ingen aning om vilken storlek det är på dem. Vi köpte några på Gekås som vi tyckte var yttepyttesmå men så ser jag att det står 3 mån på dem när vi kom hem haha...

• Aurora1979

Kelsson: Säkert en helt normal känsla... jag kan oxå känna att jag vill ha lite mer uppmärksamhet kring min graviditet från tex svärfamiljen... som knappt nämner det, ingen frågar om de får ta på magen (förutom två barn). Vänner och egen familj har jag knappt inte i närheten. Undrar om alla känner så ibland? Skulle däremot bli fly förbannad om främlingar ville ta på min mage! :P Och så är det ju just det där med att vi har ju fått kämpa så hårt för att komma hit och vill att alla ska förstå hur fantastiskt unikt just vårat barn är! Nu hade visserligen svägerskan problem att få till sina barn med, med många MF osv men det behövdes inte IVF iaf.

• Aurora1979

Kelsson: kom att tänka på när vi hade en kvinna från ett försäkringsbolag hos oss härom dagen och vi nämde att barnet är IVF-barn osv... hon stannade upp flera ggr mitt i ngt helt annat och sa "kan inte sluta tänka på hur fantastiskt det är att ni ska få detta unika barnet" eller liknande... DET kändes bra och bekräftade precis hur jag kände haha. ;)

• Aurora1979

Jis: Jag är lite tröttare nu igen, fast kan ju bero på att jag börjat jobba igen oxå... :P

Satt o jämförde priser inför vårt Ullaredsbesök, IKEA är billigt men köpte ännu billigare på Gekås, är bara sur över att jag är så dumsnål och inte köpte MER. :) Men sen kostar ju resan dit oxå... och bor man i Sthlm tjänar man liksom inte riktigt på att åka till Ullared. ;)  Jag har tur att bo hyffsat nära både Ullared och IKEA.

• Aurora1979

Kelsson: Ja det är verkligen billigt på mycket (men inte allt) på Gekås, sen är det så klart lite varierande kvalité på sakerna, vissa grejer får man chansa på. Vi har ca 14 mil dit men brukar åka ett par gånger/år. Säkert oftare sen när man har barn.

Idag har jag bakat bullar för första gången på minst 5 år! Inte förrän nu efter flytten som vi har tillräckligt stor frys för att få plats att baka lite. Men just nu sitter jag mest och gråter när jag tittar på "Livet på BB" på kanal 5. IVF-trillingar o allt...  Blivit ännu mer lättrörd det senaste. 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011