Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Nej jag har tyvärr inga bra tips. Jag är ju dessutom nattarbetare så jag vänder på mina dygn hej vilt flera gånger i veckan vilket säkert inte hjälper. I morse väcktes jag av en jumbojet utanför fönstret (okej en gräsklippare, men det lät som den hade en turbo påmonterad eller nåt).

Kasa: jättefin mage!

Anderska: Ha en jättehärlig semester!   

• Aurora1979

Strössel: Hoppas det klingar av!

Kasa: Men då ska jag inte klaga... ;) en tur med gräsklipparen tar ju slut bra mycket fortare än vad det tar att lägga om tak.

Vickan: Hoppas ni får en fin dag i morgon! :D Och att ontet försvinner så klart!

Har varit lite orolig, fick igår reda på att min lillebror var med om en arbetsplatsolycka där han fick en sån där gaffel/skopa från en grävskopa tappad på sig! Men otroligt nog har han inte drabbats av några större skador ändå. Han låg inne för observation igår men har fått komma hem idag med 4 veckors sjukskrivning till att börja med. Fattar inte hur han klarade sig så bra... tur i oturen.

• Aurora1979

Speck: Klart du inte är en dålig mamma, det är ju alla andra som stressar dig! Hoppas att du får amma i lugn och ro i morgon! *kram*

Strössel:  Hoppas den lill* håller sig lugn och fin i ett par veckor till nu då... vila lugnt!

Kelsson och dealiy: ja verkligen änglavakt, få en 80kg tung metallklump rakt på ryggen är inte så bra... blev visst hämtad med ambulanshelikoptern oxå. Men som sagt, nu är han hemma och mår bra under omständigheterna (endast 3 stygn i huvudet och en komprimerad ryggkota). Vi råkar ut för de mest konstiga olyckorna i min familj.
    Själv är jag nog på väg att få en förkylning... halsont o inte alls pigg, inte kul att jobba i 3 nätter nu. :/ 

• Aurora1979

Jis: tycker inte att jag hittar snygga kläder i vanliga fall så nu som gravid är det verkligen snäppet värre... urk. Det är å andra sidan första gången i livet jag medvetet framhäver min mage haha...

• Aurora1979

Jis precis: Trodde i min enfald att det skulle blir SÅ mycket roligare att handla kläder efter jag gick ner mina 50kg, men njae... har lite större utbud eftersom jag inte måste handla på tjockisavdelningen längre men jag har fortfarande svårt att hitta kläder. Förstår inte varför det ska vara så svårt att göra kläder för överviktiga och gravida?!?

• Aurora1979

Jis: Nja inte märkt av min operation något speciellt, förutom att MVC ser till att jag äter en hiskelig massa vitaminer.... :P Och att jag verkar slippa halsbränna eftersom jag ju inte har någon riktig magsäck? Och jag går ju inte upp i vikt jättelätt som jag säkert hade gjort annars. Så nästan bara positivt effekter... ;)

Kelsson: Lär dröja innan vi ses nästa gång eftersom han bor i Sthlm och jag nära Göteborg... Så nästa gång vi ses så ska JAG får kramen för att jag fött fram ett fint barn hade jag tänkt hehe... 

• Aurora1979

Enya: Stort grattis till din graviditet!!! Ska hålla tummarna för att det går vägen denna gång!!

Najje: Åh vad roligt, grattis till tvillingar!! Baby Baby

Haha, tycker ni ska vara imponerade av mig som jobbar nätter :P Har faktiskt inga större problem än med tröttheten och har egentligen inte haft någon gång under graviditeten... lyxigt börjar jag misstänka. ;)     

• Aurora1979

cattm: haha... jag är nattuggla annars med så det är kanske därför det funkar bra. Är mer trött på kvällarna när jag inte jobbar faktiskt... och det är ju bra antar jag.

• Aurora1979

Jis: Tror det var du som undrade... jag jobbar som nattportier och har ansvar för reception samt frukostbuffén, dvs står upp i 8,5 timmar varje natt... :/ DET är bra mycket jobbigare än att just vara vaken på natten. Stressen är för MIG mindre just nu när högsäsongen klingat av rejält hos oss så det går ändå bättre att jobba nu än i somras. Får se när beslutet på min överklagan på gravidpenning kommer.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011