Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat skrev 2012-12-11 12:19:15 följande:
    Kelsson: kan se Jenni framför mig när hon undrar vad ni pysslade med :D

Nu har ronden varit här och antingen blir det snitt imorgonbitti eller på fredag. Förlossningsläkaren skulle prata med barnläkare och med op om vad som blev bäst. Jag får reda på det i eftermiddag.

Gloxi: hoppas du har det bra!
    Hoppas att du får det imorgon! 
  • Sunseed
    MissCat skrev 2012-12-11 16:13:01 följande:
    Hej tjejer! Jag står på första tur imorgonbitti till att bli snittad. Hur skall jag kunna få en blund inatt nudå......

Känns overkligt detta.
    Jag förstår verkligen att det känns overkligt och att nattsömnen säkert blir lite si och så. Men imorgon har du/ni ett litet knyte hos er. Det är ju fantastiskt. {#emotions_dlg.flower}
    Lycka till! Vi är med dig!
  • Sunseed

Jag tror också att vi har två småttingar här snart.
    Och jag svansar efter Kelsson och håller med om resten också:  Att kattm blir aktiv snart igen.
    Hjärta

• Sunseed
    MissCat skrev 2012-12-12 13:47:29 följande:
    Hej tjejer. Imorse föddes vår alldeles underbara prins. Han väger 3880g och är 53 lång. Namn har vi inte bestämt ännu då han inte har öppnat ögonen än :D

Vi är i ett lyckorus just nu. Jag skriver mer sen för nu får vi den berömda brickan.
    HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta
    Grattis! Jag är så glad för din/er skull! Mys på! Och skriv igen när du har tid och ork.
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2012-12-13 10:34:58 följande:
    Tusen tack tjejer för alla grattis. Har sovit typ 6 timmar inatt o tar järntabletter, så jag mår mkt bättre. Vi får stanna en extra natt sjukhuset vilket är skönt.

7879, mina värden var inte så dåliga, så jag slapp blodtransfusion. Man har ju extra blod i kroppen pga av graviditeten.

Jag njuter av bebisen i allra högsta grad. Så dåligt mådde jag aldrig, som tur är. Skriver om vad som hände när vi har kommit hem.
    Hoppas att du hämtar dig snart. Jag skrev ett till svar till dig i en annan tråd.
    Och välkommen hem, och tillbaka hit när du har tid och ork. 
  • Sunseed

Någon mer än jag som har svårt att få i sig mat?
    Jag äter, men det är massor som jag inte kan äta, för då växer det i munnen på mig.

Det känns som att jag lever på smörgås, clementiner, mjölk, bananer och tomater. Skrattande Men visst är det väl så att den lille får i sig det den behöver, och att det i så fall är jag som inte får riktigt tillräckligt? Man vill ju inte ställa till det för lillen - däremot så GÅR det bara inte att tvinga i sig saker när det smakar blä.  

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-12-13 16:22:40 följande:
    Sunseed: Går visst att tvinga i sig saker jag blev illamående av allt som proteiner heter speciellt mot slutet av graviditeten men tvingade mig själv att äta åtminstone lite proteiner om inte varje så varannan dag . Men du har rätt bebisen får nog det den behöver men försök ta åtminstone leverpastej på mackan...

Gloxi: Skönt att du mår bättre redan, hoppas det blir bara bättre o bättre! Kramis o ge bebisen en liten puss på kinden från mig! 
    Skrattande
    Mitt nästa test blir keso på morgonmackan!
    Och idag fick jag faktiskt i mig en liten köttbit. Jag trodde att man skulle äta som en häst när man är gravid. Men det kanske kommer...
  • Sunseed
    Mariza skrev 2012-12-18 19:20:59 följande:
    Hej alla fina!

Hoppar in för att berätta att vi fick världens sötaste pojke idag, vecka 38+ 3. Vi mår bra och stannar kvar över natten, förhoppningsvis hemgång imorgon. Så otroligt skönt att all oro för graviditeten är över och att han mår fint.
    Grattis till Gloxi och Miss Cat!
    Puss o kram till er alla!
    Grattis!!!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011