Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat skrev 2013-01-16 20:53:14 följande:
    Kelsson: Dessa män! Sedan tror de man kan somna lika hårt som de kan.

Gloxi: Ja han får ta helgerna nu, jag orkar inte 7 dar i veckan. Vi får se hur det går denna helgsom kommer. Jag tror inte det är kolik utan mer som magknip. Min äldsta hade kolikoch var lite aannorlunda, hon var tröstlös. Ludwig är dock lite förkyld så det kan vara lite det med. Jag vet inte... jag är bara trött den bästa stunden är när jag är och tar en fika i centrum och kan titta på folk.

Har din lilla tjej börjat le mot dig? Ludwig har inte gjort det ännu men snart kommer det väl

Sunseed: Jag gick på spec mvc hela graviditeten. Jag tror det är olika undersökningar för de olika åkommor man har. Jag gjorde flödes ul v24 och träffade endast barnmorskan under de veckorna runt förutom diabetesronden där det är fler läkare med. Så jag vet inte varför du ska vara där. Du går inte hos bm på spec mvc? Står det att det är en läkare du skall träffa och inte en bm?
    Det var läkarundersökning (narkosläkaren). Hon ville undersöka min rygg och få så mkt fakta som möjligt om det går att lägga ryggmärgsbedövning. Det var tusan vilken koll dom håller på en. Det känns tryggt! :)
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-01-16 22:36:43 följande:
    Sunseed, apropå ditt Aurora samtal, om jag vore du skulle jag kräva KS iom att du har ryggproblem. Jag skall skriva min förlossningsberättelse snart, men kan nämna att komplikationer kan göra att man tvingas att ligga på rygg länge. Graviditeten gjorde att jag hade ont i länden/korsryggen. Jag låg på sidan under förlossningen, men sista delen av krystningen fick jag inte göra det. Det gick dock fort för mig, men de tvingade mig att ligga på rygg 1 timme efter att jag fött. Gjorde djävligt ont!!

Miss C, jag beundrar dig som orkar! Jag höll på att flippa ur ikväll. Mannen jobbade sent, hade inte ätit sedan frukost pga besök på jobbet, full diskmaskin, tvätt som behövde hängas upp och en skrikande unge på det. Babybjörnens bärsele räddade mig.
    Utöver helger, så är det inte för mycket begärt att din man tog lillen exempelvis kl. 21-23 på vardagarna. Ett par timmars ostörd sömn gör mycket. Det är inte samma sak att sova med ett barn på bröstet även om det är mysigt.

Ja, mot oss båda. Kommer fler och fler leenden. Så sött!
    Faktum är att just ryggläge är det bästa för mig, så jag har bestämt mig för att försöka föda vaginalt. Jag ska igenom lite Aurorasamtal först bara. Eftersom jag inte har nervpåverkan utan allt är muskulärt nu för tiden, så känner jag mig inte så orolig som om det skulle vara nervpåverkan. Men TUSEN tack för att du bryr dig om och tänker på mig. Hjärta Ryggläge är inga som helst problem för mig. Det blir värre när bebis är ute med alla lyft. 
  • Sunseed
    Kvickan skrev 2013-01-17 10:06:29 följande:
    Jag gick på SMVC under hela graviditeten och jag fick göra TUL varannan var tredje vecka under andra halvan av graviditeten. De kollade tillflöde, mätte bebis mm. Det kändes mycket bra att ha kolla på att allt såg ok ut. Har nu i efterhand fått fakturor på alla ultraljuden. Förstår inte varför då jag blev remitterad dit.

Stort grattis!!
    Vi fick åka hem efter 48 timmar. Fick med starkare värktabletter hem från BB. Vet inte om det var för snittets skull vi var tvungna att vara där i 48 timmar för vi var även tvungna att stanna då han hade lite gulsot. 

Ska du betala ultraljuden i efterhand??? 
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-01-17 16:01:13 följande:
    7879: Ha inte för bråttom hem

Gloxi: sömnen är hans akilles häl annars avlastar han mycket
    Tror att bebisen är van vid att gungas från magen så bärselen gjorde nog att hon sov sött . Det var inte så jag menade menar bara att om du äter dåligt en längre period (eller som vissa försöker gå ner i vikt när de ammar) så finns risken för att mjölken sinar. Det är viktigt att du tar hand om dig själv och försöker blunda lite för oredan hemma

Kvickan: Allt väl med lilla familjen?

MissCat: Det jag har hört från andra som haft bebisar har alltid varit att de växer så fort o att de skulle göra allt för att få den tiden tillbaka för att få gosa en liten stund till (gäller även mig). Har aldrig hört talas om en mamma som går o säger att hon borde ha damsugit eller diskat en extra gång . Därför satt jag i två månader i soffan med Jenni i famnen o njöt, tänkte att städa hinner man göra sen när hon är större

Knytet: Håller tummarna för att lilla prinsen ska ha ökat ordentligt i vikt

Sunseed: Skönt att de bryr sig om dig.
    Det låter SÅ skönt. Då kanske min pedantiska ådra lugnar ner sig lite när lillplupp kommer! Den har lugnat sig nu när jag är gravid, men jag kan kanske se fram emot ännu mer soffläge då?
  • Sunseed
    Kvickan skrev 2013-01-17 16:05:01 följande:
    Ja jag har fått hemsänt fakturor på alla ultraljuden jag gjorde utöver vanliga ultraljudet, kubtestet och de på förlossningen. Totalt 7 fakturor.
    Då vet jag kanske vad jag har att vänta då... Det låter ju heldumt.
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-01-17 16:47:20 följande:
    Sunseed: Men om man tänker efter så är bebisarna små så väldigt kort tid och den tiden kommer aldrig tillbaka. Så självklart ska man passa på o njuta o gosa (fungerar bra med bärsele också som Gloxi körde med för då kan man göra lite nytta samtidigt ) lite extra. Själv körde jag inte med sele för jag hade för ont
    Ja. Du har lärt mig att jag ska njuta av graviditeten också, så det försöker jag göra. Så jag kommer fortsätta höra dina kloka ord i huvudet framöver. NJUT! Ta det lugnt! :)
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-01-17 17:57:45 följande:
    Miss C, helt rätt bebisen kommer i första hand. Det låter kanske som att jag städar hela dagarna. Nope, gör bara minimalt för att stå ut i hemmet. Bebisen är hos mig mycket, även när hon sover.

Sunseed, ok. Kan de sätta ryggmärgsbedövning på dig? Ingen idé att leka superkvinna o tacka nej till det.

Kel, det är lugnt. Bäst att din man får sova då för husfridens skull. Bärselen var jättebra. Hon fick sovit på kvällen (och jag kan pussa på huvudet ) och var mycket lugnare. Behövde inte heller ge ersättning. Du har helt rätt i gällande maten. Jag har också fått ett tips om att dricka lite öl för att öka mjölkproduktionen. Hört om det? Skall nog prova det vid tillfälle.

Jag har inte för avsikt att ha ondare än jag behöver men jag tar det som det kommer. :) Och ännu vet jag inte om dom kan . Jag ska komplettera med röntgenresultatet som jag gjorde i ett annat landsting. :) Troligtvis går det. Vi får se.
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-01-18 01:46:45 följande:
    Sunseed, det gör du rätt i. Kan dock vara bra att veta alternativen när det närmar sig och vad man kan tänka sig. Men, det löser sig. Njut av graviditeten! Märker du sparkar?

Miss C, jo de har ändrat dem. Men drack ändå bara en halv för det kändes ovant.
    Japp. Jag ska gå på Aurorsamtal så vi ska prata igenom allt :)
    Och om något akut händer och dom inte kan ge ryggbedövning så får jag i så fall narkos. Jag är imponerad av deras noggrannhet.

I mitt fall kommer jag ta det som det kommer. Jag börjar i en ände och ökar på med det som behövs om det behövs. Jag tänker inte planera för mycket för jag kan omöjligt veta hur det blir. Alla är olika och det finns ju inget som är det andra likt. Det får ordna sig. Jag känner mig väl omhändertagen redan nu och vrålar jag efter epidural då så blir det så. Om jag inte gör det så blir det inte så. Solig 

Japp! Lillplupp pickar hundra gånger om dagen. Det är ju underbart! 
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-01-18 08:10:10 följande:
    Sunseed: Rätta takter men ärligt när jag fick skuldkänslor för att jag inte gjorde något hemma tänkte jag bara på att damsuga hinner jag göra miljoner gånger sedan när Jenni är större men tiden när hon är lite finns bara en gång...

Gloxi: Trodde inte heller att du prioriterade städning över bebis . Har en kompis som rätt nyligen fått liten o har svårt för att bara sitta still, hon kör hårt med sele så då är hon ändå hela tiden nära sin bebis och får massor gjort. Vi är alla olika o det gäller att hitta det som fungerar för en själv o ens bebis. Det som var helt rätt för mig fungerar inte för alla andra
    Nej hade inte hört det med öl, har bara aldrig älskat öl o fått nästan avsmak efter graviditeten . Håller tummarna att det ökar produktionen för dig.
    Ja just ja! Det där med öl har jag också läst. Jag som älskar öl (eller åtminstone älskade innan graviditeten - nu kan jag inte ens känna lukten).  

Synd bara om dom små får magknip!

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-01-18 08:41:10 följande:
    Ha ha haa, nu kom samma inlägg en gång till...

Kel, jag skulle inte orka, så som din kompis. Använder selen bara i nödfall.

Lillan har haft magknip. Vet inte om det beror på ölen eller att hon mumsade i sig en stor portion komjölk (ersättning) igår kväll. Måste nästan vara ölen då hon har fått ersättning innan.
    Hoppas att Lillan mår bättre i magen nu. Hjärta
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011