Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

maria liam: Stackare, försök krya på er! Håller tummarna att lilla Liam skonas!

• Kelsson1

marsbebisar: Skönt att höra att allt är bra. Du ska se att sista tiden går tokfort. Om du tänker istället hur många veckor som är kvar så märker du att det inte är alls länge innan det är dags . Det är inte så mycket mer som behövs, än någon plats för blöjbyte o där bebis ska sova...

Luella: Låter bra med att bestämma plats senare.

kasa: Jag har slutat blöda för ett par veckor sedan. Ska du inte snart på återbesök hos BM? Hör med henne om blödningen samtidigt...
    Tror att det fortfarande är 2/2 som gäller, på måndag ska vi bara bestämma vart vi ska .

• Kelsson1

Najje: Väldigt fin mage!

MrsC74: Tänk vad tiden går fort, redan v26 innan du hinner blinka har du bebisen hos dig !

Lulis: Som tur är verkar Jenni och jag ha klarat oss. Maken är lite bättre nu så hoppas verkligen att det är över för den här gången!
    Är nästan lite avis på dig , du har allt det magiska framför dig. Visst kan förlossning vara jobbigt men det är ändå en väldigt häftig upplevelse och nu så här i efterhand går jag gärna igenom det en gång till bara man får en ny bebis som tack för besväret

• Kelsson1

Ego: Det var inte roligt att betala räkningar den här månaden, bara FK för mig och maken hade ju 10dagars frånvaro från jobbet förra månaden och semesterersättningen för semesterdagarna kommer på nästa lön... Fick norpa från sparkontot mer än hälften redan den här månaden... Får se hur man klarar sig i framtiden!

• Kelsson1

Najje: Ingen budget här, betalar räkningarna och lever sedan på det som finns kvar . Finns det något extra så åker det in på sparkontot, men det lär jag inte behöva oroa mig över det närmsta året .
    Vi har inga problem med att klara oss på lite även utan budget, har ju varit där förr men roligt är det inte...

Jis: Vi hade extra utgifter den här månaden, var tvungen att göra en del uppgraderingar till lägenheten och sedan hade maken tagit ut vagnen på kreditkortet så de utgifterna återkommer inte o sedan har man ju inte lika mycket räkningar varje månad januari är lite speciell. Men du har rätt handla på ICA varje dag ger inte några extra pengar direkt, får försöka storhandla mer...
    o jag fick ut kring 8500 ...
    Bra tips med heliumballongen, måste testa. Väldigt fin bild!

Maria Liam: Stackare! Nej ekonomin är inte rolig under föräldraledigheten, blir inga extra shoppingrundor...
    Tror att bebisen bestämmer själv hur mycket o ofta de vill äta så du behöver nog inte oroa dig. Orkar bebis inte mer än 125 så räcker det.

Vinterbebis: Härligt att höra att allt gick bra. Är ju också IVFare men vi var mest lämnade åt vårt öde på förlossningen. Hade Dextrosol och snacks med oss men de hanns inte med då förlosningen var över på typ 3timmar o var bara 3cm öppen när jag kom in . Det där är så olika, därför håller jag med om att det är bra att ta med sig snacks ifall det skulle dra ut på tiden.

Vickan: Jag tar gärna dina extra dagar

Ego: Underbart! Har fått sova nu under förmiddagen, bebis har varit med pappa hela tiden. Är lite groggy, inte riktigt vaknat än men vad skönt det var att få sova!
    Hoppas bara att bebis vaknar snart, har ont i brösten o behöver amma men får väl pumpa, vill inte väcka henne.

• Kelsson1

Maria Liam: Om han är pigg o glad skulle jag inte oroa mig! Vänta till nästa vägning skulle det visa att han mot förmodan inte gått upp som han ska får du försöka fundera ut någon ny strategi då men slappna av till dess. Finns nog med orsaker till oro utan att du skapar fler i onödan

Najje: Känner igen det där med dålig ekonomi. Nu har vi haft det bra de senaste åren men innan jag fick jobb i Stockholm så var det inte fett. Ett tag pluggade jag o tog bara studiemedel (inte lån alls) o de pengarna gick till skolböcker så vi fick klara oss på bara makens lön, fungerade men det blev inget extra bara mat o räkningar...
    Det är alltid lika roligt att fynda , hoppas du får en massa saker så det inte behöver bli så dyrt för er att få två...

• Kelsson1

Najje: NTF i Göteborg hyr ut babyskydd för 400kr för 9månader. Är det samma på sjukhuset?
    Försök att önska saker till bebisar när ni fyller år osv Hoppas att familjerna kan hjälpa till något...
    Kram!

• Kelsson1

Najje: Låter bra att ni kommer att få hjälp med inköpen, behövs när ni måste köpa två av allt!
    Du är vettig när du tänker så att bebisar inte behöver så mycket. Jag blev helt knäpp o ville ha ALLT färdigt när bebis kom men en hel del saker märker man att de bara ligger o väntar på att bebis ska bli äldre. Andra saker funderar man om man kommer att behöva alls. Så helt rätt, kläder så man klarar sig första tiden, någonstans bebisarna kan sova och någonstans man kan byta blöja, vagn så klarar man sig första tiden
    Om du kommer förbi Stockholm så får du säga till i förväg så kan vi planera in fikaträff då

Vinterbebis: Det är inte lätt med namn... Vi velade ett bra tag också
    Inte lätt det där. Fungerar det att amma om du ligger ner? Kanske bebis somnar med bröstet i munnen o du också kan få några minuters sömn?
    När jag har haft nätter då bebis sovit dåligt har jag istället försökt sova under dagen, man får som lite anpassa sig efter bebis o är bebis vaken nattetid får man sova på dagarna...
    Hoppas att det löser sig.

Viksan: Ja det är inte lätt för er med två kids, själv hinner man inte med något även om man har bara en

Viksan, Vickan och Jis: Jag följer med dit majoriteten beslutar att vi ska

Ego: Vår "väckarklocka" Jenni fungerar o väcker oss varje morgon så här blir det inga sovmorgnar .
    Hon är sååååå söt nu när hon börjat lyfta på axlarna också när hon ligger på bröstet för att rapas och tittar sig omkring.
    Hon har fått i present en barbamamma skallra (mjuk) som hon bara älskar, hon brukar prata med den o försöker greppa efter den o är allmänt underbar .
    Det är så roligt att se hur hon utvecklas. Enda som är synd är att hon lär bli lite efter i att vända på sig för hon får inte ligga för sig själv tillräckligt för att kunna träna

• Kelsson1

Aurora: Du har verkligen haft en tuff helg, är imponerad över att du orkade! Kram!

Maria Liam: Liam är lika bedårande som vanligt!

Ego: Skönt med promenad när alla kläder väl är på o vi är ute med vagn o vovve men vägen dit är inte enkel...

• Kelsson1

Skatten: Härligt att ni beslutat och beställt vagn. Tyckte själv att det var det svåraste beslutet att ta. Vi tog också Emmaljunga men tog Classic Sport med hårdlift och har varit supernöjda. Vet inte något om mjukliften tyvärr.
    Väldigt fin vagn ni hade valt!

Aurora: Synd att din man inte vill prata om beskedet, men ge honom lite tid och försök sedan igen. Försök säga att han mår själv bättre om han kan prata om det. Hoppas att din svärfar blir av med cancern...
    Smörgåstårta är inte så svårt att göra själv... Har aldrig gjort det själv men mamma och andra jag känner brukar göra själv, vet att de använt vanligt vitt formfranska där kanterna skärs bort men hur den fuktas vet jag inte...

Speck: Om du följer med så röstar jag klart på Vickan, skulle vara sååå roligt att träffa även dig!
    Väldigt fin tårta, jag som inte kan göra sådana själv uppskattar andras!
    Loke är bara så fiiiin!

Jis & Vickan: Är det ok om jag då tar med något köpt? Jag bakar inte, är ju datornörd så jag vet inte hur man gör

maria liam: Känner igen det där med röda ögon, har med vissa foton som annars varit fina bara gått in i paint och "målat" ögonen svarta

Vinterbebis: Jag äter sällan stark mat så kan inte svara för egen del. Däremot sa syrran att hon märkte att hennes dotter fick ont i magen om hon hade ätit stark mat...

anderska: Vad spännande! Håller tummarna att bebis inte trivs allt för bra i magen utan är lite nyfiken o tittar snart ut

Så hur blir det med fikat? Är det spikat att det blir hos Vickan???

Ego: Jag trodde att minnet skulle så smått återvända efter förlossningen men icke! Har så dåligt minne att när vi tittar på tv och det blir reklam, innan reklamen är slut har jag glömt vad det var vi tittade på för program...
    Någon annan som har likadant eller bara mig det är fel på ?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011