Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: Tack. Nej är inte jätte roligt, man skulle kunna hitta på så mycket roligare saker för pengarna. Sedan skulle jag hellre föda barn en gång till än genomgå rotfyllning...

Söte: Tufft av dig att inte ta reda på kön, säger det till alla som lyckas låta bli .
    Själv var jag såååå nyfiken att jag kunde inte låta bli. För min del var det lite fråga också om att jag hade fått för mig (sen tonåren) att första barnet skulle vara flicka. Inte så att jag inte ville ha pojke utan mer något jag fått för mig. Kände därför mig tvungen att ta reda på kön så jag fick tid på mig att ställa in mig på pojke om det skulle visa sig vara det
    Vagn köpte vi Emmaljunga Limited Edition BlackBeauty som går till båda könen även om vi visste att det var en tjej

• Kelsson1

Söte: Bara du själv som vet om du vill ta reda på kön eller inte. För mig blev det att jag istället för att vara nyfiken på könet istället blev väldigt nyfiken på att få se hur tjejen skulle se ut och hur hon skulle vara som person Så nyfikenheten går inte över bara för att man får reda på könet...

Massadillan: Vad jobbigt att få ont men tror som Najje att det inte ska vara någon fara. Jag tog det som fingervisning om jag fick ont av något så lugnade jag ner mig med just den aktiviteten. Om du har ont tycker jag att du åker in o får extra UL för att kunna slappna av. Hoppas du är bättre idag, KRAM!

Lulis: Vad mysigt med planer på resa till Indien. Kan tänka mig att det är mycket smidigare att bebisen i sjal än i vagn där .
    Jag tycker att du kan sluta åka tåg nu så du slipper stå o vänta fler gånger, tur att din pappa kunde ställa upp!
    Lägg gärna upp en bild på magen så vi får se
    Vad spännande att du snart ska föda, ska bli roligt att se om du får på BF eller om du behöver vänta lite på tjejen
    Nej, ingen tandläkarskräck är bara rädd för sprutorna så jag gråter när jag får de . Som jag skrev tidigare skulle jag hellre genomgå en till förlossning än få rotfyllning, men nu får jag ju inte välja...

Vinterbebis: Tack.
    Det är just bedövningen jag tycker är jobbig , men klart det är bättre med bedövning än att ha ont.
    Vanligtvis ber jag att de lagar mina tänder utan bedövning om det går för är mer rädd för bedövningen än att det gör ont
    Hoppas att de blir klara fort så är det bortgjort sen!

Jis: Vad duktig du är! Jag är glad över att hinna/orka med en promenad ute med vagnen per dag
    Jo som jag skrev tidigare så är bedövningen det värsta för mig... men får bara stå ut...
    W är lika fin som vanligt! Visst är det lite jobbigt att de växer så fort...

Najje: Det gjorde verkligen så att man glömde allt obehag hos tandläkaren! Inget är bättre än leenden från bebis
    Stort Grattis till inköpet av vagn! Vilken tur ni hade som fick så mycket med i priset!

Luella: Tack

Aurora: Skönt var det INTE! Men jag är väldigt fäst vid mina tänder (som jag antar att de flesta är) så även om rotfyllning inte är skönt så väljer jag nog det framför att ta bort tanden helt om det bara går (ibland går det ju inte att undvika). Bättre att få tanden fixad någorlunda i tid, blir bara dyrare och jobbigare ju längre du väntar... Antar att om jag också gått till tandläkaren i somras när det började göra ont hade jag kanske kunnat undvika rotfyllning...
    Vad härligt med skratt! Synd att ni inte fick det på film, men det lär inte vi få heller bara att vara glad att man inte missar det själv!

Speck: Stort grattis till att du kommer i rätt storlek igen!

Ego: 2månaderskontroll idag o läkaren höll med: Jenni är bara helt perfekt !
    Hon väger nu 5545g och är 59,3cm lång . Visst är det bra att de håller kurvorna men måste de växa så fort? Vill ju att hon ska vara liten "for ever"!

• Kelsson1

Vinterbebis: Får försöka med det, bara det att man inte får andas ut genom munnen bara andas genom näsan...

Luella: Stackaren, hoppas att du får jobbet ändå!
    Var det något du själv sökte?
    Jenni bajsar 1-2ggr/vecka men då väldigt mycket åt gången...

Massadillan: Du ser går att ha mysigt utan hårdträning . Skönt att det är redan bättre.

Najje: Har du tänkt på att du inte bör träna på 6-8veckor efter förlossningen? Kanske värt att frysa gymkortet lite längre?
    Väldigt fin bild på magen! Lova att du lägger in en bild senare också, tycker att det är såååå fint med stora magar (min blev aldrig så stor tyvärr)!

Lulis: När jag hör att ni planerar åka till Indien tänker jag bara på hur varmt o skönt det kommer att vara plus att vara ledig tillsammans, bara positivt! Tror att det fungerar utmärkt att resa med 1åring. Vi funderar ju åka utomlands i höst, bara till Kanarieöarna men ändå lite småvarmt lär det vara även där
    Jo förlossningen kommer att gå galant för dig, klarar du så många rotfyllningar utan fullständig bedövning kommer förlossningen inte vara några problem
    Ska bli spännande att höra om du håller med mig
    I Stockholm ska man tydligen inte gå över tiden mer än 7dagar vid IVF graviditet för då vet man ju exakt när befruktning skedde och därför ska man inte heller acceptera förändring av BF med för många dagar heller...

Ego: Jenni fick en ny mobil som hängdes ovanför vaggan igår. Vad glad hon blev, riktig gymnastikpass körde hon till "you are my sunshine" och det var så spännande att se figurerna snurra runt. Enda problemet nu är att hon blir väldigt arg när mobilen stannar o musiken tystnar... Jag som hade tänkt hinna göra en hel del när hon ska ligga o titta på mobilen, slutar med att jag får springa fram o åter för att dra upp den förbenade mobilen igen

• Kelsson1

Najje: Man tycker att graviditet borde också ge dispans och därför längre tids frysning. För mig var det inga problem med att frysa kortet 6månader.
    Jag var också glad över att inte gått upp så mycket under graviditeten men hade ju lagt på mig 10kg av hormonbehandlingarna så de har jag kvar att gå ner. Det som irriterar mig är att magen är såååå lös så man ser mycket större ut än vad man är...
    Jo lilla diktatorn har rätt att kräva att mobilen ska vara igång konstant Skrattande

• Kelsson1

Najje: Som vi kämpat med att få dessa små så står vi nog ut med det mesta
    Vikten känns inte heller så där super viktig när man har en liten att gosa med. Hon bryr sig inte om mamma är överviktig, rufsigt hår (hinner inte borsta) och har oborstade tänder (hinner inte borsta de heller) utan delar med sig av sina supergulliga tandlösa leenden ändå. När man får de leendena slutar man att bry sig själv också

• Kelsson1

Najje: Först innan jag blev gravid var jag nästan avis på de som väntade tvillingar. Tänk att få två härliga bebisar att älska på en gång. Sedan när jag började vänta på Jenni kom jag fram till att det räcker även med en man får vara glad för det man får Men tycker fortfarande att det låter väldigt mysigt med två små, då slipper man oroa sig över om man får syskon eller inte .
    Du kommer att bli en underbart härligt bra mamma till dina små!

• Kelsson1

Lulis: Går säkert bra att resa ändå, ni ska som du säger hem till vänner...
    Jo hon är rätt söt
    Barnvagnspromenader är bra, men inte om man har en lat vovve som vill lukta på varje sten (går inte fort då)

Skatten: Spännande, håll oss uppdaterade!

Jordgubbe: Tror ändå att det är bättre att få kommentarer om att magen är stor. Jag blev såååå orolig och ledsen när en människa "snällt" påpekade att min mage var väldigt liten...
    Men håller med kan man inte bara berömma magen kan man hålla tyst!

Massadillan: Roligt att höra. Hoppas att illamåendet ger med sig nu!

Najje: Panikperioden är helt normal, jag hade också en sådan även om jag bara väntade på en
    När bebisarna sedan kommer lär du inte ha tid att oroa dig

Stor Alla hjärtans dag kram till er alla!

• Kelsson1

Speck: Vad fin make du har!
    Maken hade köpt choklad till mig o jag hade inte köpt något till honom. Frågade då om vi kunde dela på chokladen istället, han skrattar då o säger att nej han ska äta allt själv

vinterbebis: Får bara tänka på att det snart är över o sen får jag sköta tänderna bättre så man slipper fler!

Massadillan: Vad skönt med promenad. Lite jobbigt är det med vagn när det är oplogat men får tänka på att det är ett bra träningspass . Jag har ingen koll på vilka hjul som kan antas vara bäst, vi har luft i våra o tycker att det har fungerat bra och verkar vara mjuk färd för Jenni Det är stora fasta hjul runtom, maken ville inte ha något annat...

Ego: Hade planerat fika med ett par kompisar idag, självklart fick jag då inte sova inatt för Jenni så fick skippa fikat. Hon har sovit sååå fint den senaste tiden med 5timmar i sträck men inte när mamma planerar fika... Har inte fått sova på dagen heller o när jag "hotar" med stryk så ler hon med hela ansiktet o börjar jollra då glömmer man bort allt vad trötthet heter!

• Kelsson1

Maria Liam: Det finns två olika Semper en som heter Lemolac eller något liknande, den spydde Jenni väldigt mycket av men den andra äter hon utan att spy...
    Vad konstigt att de inte kan skriva ut mer när han inte tål annat! Hoppas de tar sitt förnuft till fånga!

Massadillan: Hos oss sover Jenni glatt även om jag drar vagnen upp för trappor Det är mest jobbigt för en själv om man blir tvungen att göra det dagligen.
    Vi har en Emmaljunga Classic Sport, den hade minst plastdetaljer (skrivit det säkert 100ggr ), den är stabil o bra. Var väldigt nöjd med priset också, hamnade på kring 8000 med både hårdlift och sittdel och chassi
    Vi har också valt att inte uppgradera boendet på grund av ekonomin just nu... Hoppas vi kan flytta till större snart!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011