Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kasa: Perfekt åker gärna T-bana

Speck: Låter så mysigt med en liten som ålar in under ditt täcke

• Kelsson1
    Speck skrev 2012-02-17 23:25:01 följande:
    Kelsson: han äär min lilla mysis :) de som är mindre mysigt (som jag ääälskade förut) är mornarna. Han drar i mitt hår, sparkar, viftar m armarna o jollrar högljutt - mamma mamma de är en ny dag nu!! upp o leka o utforska!! Maaaammma gå uuuupp då... Å blir inte lugn förrän jag faktiskt kliver upp. :) Troll.
    Kan tänka mig det
    Igår när jag inte hade fått sova under natten o inget på morgonen heller var jag lite smågrinig o sa (utan att låta irriterad) till Jenni som tyckte att vi sovit nog: Du behöver få stryk unge samtidigt som jag vände mig om o tittade på henne. Fick största leendet och en massa jollrande till svar Gissa om det gick att vara grinig längre
  • Kelsson1

Jis: Om Jenni är mycket täppt i näsan brukar jag suga med näsfrida även om hon gråter för det går ändå så fort och kan ju trösta henne efteråt o hon får lättare att andas...

• Kelsson1

Luella: Jenni brukar vara med oss i soffan tills vi går o lägger oss

Jis: Skönt att resan gick bra och att W var så snäll o sov sött

Speck: vi får nog också börja göra något liknande när Jenni blir lite äldre

Massadillan: Jag var i samma sits men det gällde västerbotten . Fick inget jobb så var tvungen att flytta ner o nu trivs jag super o skulle inte vilja flytta längre!
    Är du orolig så kontakta gynakuten o be att få UL så kan du andas ut sen!

Maria Liam: Glöm inte att du är viktig och behöver få ta det lugnt!
    Håller tummarna att du slipper vänta så länge som 2veckor!

Ego: Nu har man ont i käften igen, själva rotfyllningen avklarad bara att fixa krona kvar...
    Mamma kommer på tisdag , ser såååå framemot det !

• Kelsson1

Najje: Rotfyllningen gick ok, det är ju bedövningen jag är mest rädd för o den var lika obehaglig som vanligt . Nästa besök för att påbörja kronan blir den 10/3 så jag får vila en stund nu
    Ser verkligen framemot att träffa mamma igen, ska bli så roligt att se hur Jenni reagerar

Vickan: Jag har inte använt sugen ofta, kanske 3ggr totalt bara när det låter som att hon inte kan andas alls. Tror att det där med sug är som med allt annat, lagom är bäst går man till överdrift så får man fortsätta med det konstant...

Ego: Nu har Jenni börjat sova bättre om nätterna igen, var nog bara någon utvecklingssprång hon gick igenom (hoppas jag). Känns som man orkar göra något vettigt idag till skillnad mot andra dagar...

• Kelsson1

Vickan: Förstod det . Menar bara att liknande varningar från läkare (är min erfarenhet åtminstone) kommer ofta från att de stött på folk som fått problem o problemen ofta kommer från för ivrigt användande .
    Jo det räcker faktiskt långt med 2 någorlunda bra nätter för att man ska orka igen. Det återstår att se om jag verkligen överlevde

Maria Liam: Undrar samma sak. Har fått badbyxor, är det meningen att man ska ha en badblöja under eller?

Massadillan: Hoppas att det löser sig för er på bästa sätt (vilket det än blir)

Speck: Jenni sov säkert en månad i vaggan o somnade bra bara man släckte lampan o drog upp hennes spelande hund. Nu de senaste 2 veckorna har hon av någon anledning återvänt till vår säng . Känns inte rätt för mig att lägga henne i vaggan på kvällen, vet inte varför. Får återintroducera vaggan när det känns rätt för mig

• Kelsson1

Jis: Vad härligt! Jenni sov inte så länge men klart en förbättring från 4ggr per natt...

• Kelsson1

Luella: Jag var "tuff" i en månad ungefär o då fick Jenni sova i vaggan själv. Sedan mesade jag till mig igen o nu sover hon mellan oss igen
    Härligt med egen tid, jag lämnade ju Jenni för tandläkarbesök men det var nog totalt 2timmar. Får se när man "vågar" sig på shopping utan henne

Vinterbebis: Bara att njuta av de nätter man får sova
    Har du haft ont länge? Har det kommit precis kanske du kan vänta i några dagar o se om det blir bättre. Har du haft det en längre tid kanske dags att få det kollat av läkare...
    Själv har jag börjat få problem med fingrarna, måste hålla undan bröstet vid amning så att det inte täcker näsan på bebis. Har då ont i fingrarna och nu har det börjat göra ont i högerhandens fingrar även när jag inte ammar... Har reumatism både på mammas- och pappas sida av släkten o är så rädd för att få det...

Jis: Mysigt

• Kelsson1

Jis: Bra att du kunde lämna W för att gå på middag. Det vi kanske inte ska glömma är att vi lämnar ju inte våra små till främmande människor utan till deras egna pappor . Inte alltid lätt att komma ihåg att pappan kan han också...

Luella: Nu är Jenni så jobbig att hon släpper taget om bröstet flera gånger under amningen, tar typ bara några sugtag och släpper sedan så jag får hela tiden vara där för att hålla bröstet på plats också...
    Men får nog ta o ringa till farbror doktor o kolla upp...

• Kelsson1

Luella: Vi har som inte problem med amningen annars än att mina bröst är så tunga att jag måste hålla i för att hon inte ska tappa greppet. Sen är hon ibland lite jobbig när hon bara släpper taget o drar huvudet bakåt för att sedan vilja fortsätta amningen igen. Men jag helammar ju inte heller utan hon får även ersättning så mina stackars händer får vila lite

Speck & Jis: Hoppas era små kryar på sig snart!

Lulis: Jag blev igångsatt och det hela var över på ett par timmar . Men då var jag lite mogen själv, var öppen 3cm tror jag när de körde igång droppet på mig. Jag fick hinnsvepning två gånger samma vecka och tror att det startade förlossningen lite innan igångsättningen. Så om du har möjlighet att få hinnsvepning idag akut hos BM så åk in o ta det så blir inte igångsättningen lika jobbig...
    Men maken fick vara med hela tiden. Håller tummarna, snart har du din lilla älskling hos dig, fokusera på det o inte det jobbiga!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011