Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha dåligt minne , får verkligen se till att jag inte häller hundmat annat än i hundens matskål...

Maria Liam: , vi får börja skriva in de tokigheter vi gör . Fila naglarna på händerna tycker jag är hanterbart med en glasfil men naglarna på tårna är svårare, hon gillar inte att jag tar fast i tårna utan börjar sparkas o till slut gråta om jag inte släpper (håller inte för hårt, gör henne absolut inte illa).

Jis: Blir det hos Vickan då?

• Kelsson1

Vickan: Min brorson fick potatis från 3månader då han inte heller blev mätt på ersättning så du är inte ensam om att ha en hungrig liten
    Jag är på o har redan inhandlat lite chokladbollar
    Dina små är ju väldigt lika tycker jag, lika söta
    Macka låter bra för mig...

Aurora: Var inte rädd för att be om hjälp. Jag har redan anlitat syrran till att göra tårtorna
    Väldigt fin dikt!

MrsC74: För min del skulle jag gärna se att du också kommer om du har möjlighet

Jis:
    Jenni har lyckats kissa ner pappa flera gånger...

Viksan: Blir ju mindre disk på det viset

Ego: Var på BVC idag. Jenni väger numer 5100g och är 57,5cm lång , hon ligger lite ovanför normalkurvan vilket jag är väldigt nöjd med.
    Sen gick vi omkring på SolnaC o var o handlade o hon sov snällt hela tiden, först när vi skulle hem vaknade hon o fick lite ersättning innan vi gick hemåt...

• Kelsson1

Speck: Tråkigt att Lokes viktkurva sjunkit, hoppas att det ordnar till sig till nästa kontroll.
    Låter så sött med en nyfiken härlig bebis

• Kelsson1

Vickan: Förvarnar att vi haft en dålig natt o dag här, blir det inte bättre så får jag stå över fikaträffen den här gången. Har verkligen sovit dåligt inatt o har inte fått sova nu på dagen heller (som jag vanligtvis får göra), Jenni har varit gnällig utan dess like. Sover inte ens i vagnen efter promenaden, får försöka ta igen mig när maken kommer hem...

Aurora: Eventuellt håller jag det mer informellt o ringer o bjuder in folk , har verkligen inte tid med inbjudningar...
    Vi hade funderat på att göra en sallad där man har proteinet separat på tallrikar så får folk välja om de vill ha fisk eller kyckling och om de vill ha bulgur till eller inte osv. Sen eventuellt koka någon soppa till, får se...

Najje: Självklart tillhör du gemenskapen! Bara geografin som hindrar dig från att vara med på träffen!

kattm: Vad jag vet är träffen inte bara för de som fått bebis, jag skulle inte ha något emot att få se stora magar

Jis: Här har det inte blivit mycket sömnt heller, dock inga olyckor bara en gnällig liten bebis...

maria liam: Skönt att allt gick bra och att Liam fort återhämtade sig från sprutorna!

massadillan: En milstolpe nådd, inskrivning

anderska: Önskar dig all lycka till och du vet att du är välkommen tillbaka! Hoppas också att det inte hänt något tråkigt!

• Kelsson1

Vickan: Jag hoppas innerligt att jag får sova mer inatt o kan komma imorgon skulle vara såååå roligt att ses!
    Jag blev aldeles kall när jag läste anderskas inlägg, har också svårt för att släppa det...

Speck: Stackars lilla Loke! Håller tummarna att han är feberfri imorgon!

Kattm: DU är nog väldigt fin i din stora mage , lägg gärna in en bild om du känner för det...
    Har också bara hört bra om profylaxkurser så roligt att även du tyckte om det.
    Själv gick vi inte på någon profylax och det visade sig att det inte gjorde så mycket. Under förlossningen var jag väldigt koncentrerad inåt och brydde mig inte så mycket om det som skedde runt mig. Ville inte heller att maken skulle ta på mig och svarade enstavigt om jag fick några frågor (om jag svarade alls ).
    Håller tummarna att ditt sockervärde är bättre imorgon.

• Kelsson1

Hoppas innerligt att anderska fått sin bebis och bara inte orkar/hinner vara inloggad!

Vickan: Jag har fått sova mer inatt så vi kommer, åker härifrån om en liten stund

• Kelsson1
    maria liam skrev 2012-02-02 12:01:14 följande:
    Kelsson: Fin bild du  har bytt till kram  Flört
    Tack !
  • Kelsson1

Vickan: Tack för att vi fick komma hem till dig! Var väldigt trevligt att träffa så många.
    Locket är nog inte mitt fick med ett hem

Speck: Var väldigt roligt att du kunde komma, jag hade nog gjort likadant o åkt hem tidigt om jag misstänkt att febern var på väg upp.
    Tack själv för hjälpen!

kasa: Är gärna på fika hos dig när du kryat på dig

Jis: W är lika bedårande även om han ser lite trött ut

vinterbebis: Tiden går sååå fort när de är små. Vår älskling är 8v imorgon o tycker att jag födde henne i förra veckan. Vet inte vart tiden tagit vägen...

kattm: Vad roligt att sprattel är fixerad.
    Andnöd fick jag flera gånger mot slutet av graviditeten, visade sig vara förvärkar fick jag reda på på sjukhuset när de tog CTG... Obehagligt men övergående. Hoppas också att du slipper fler sådana upplevelser.
    Har hört från andra trådar att Clas Ohlssons TENS inte ska användas vid förlossning...

Najje: Jag hade TENS med till förlossningen, den hjälpte rätt bra till en början men när jag öppnade mig 5cm på en timme var den inte mycket värd längre

Ego: Har varit helt utslagen både igår kväll och hela dagen idag. Var nog för mycket för mina fogar med både fika (alla trappor till T-bana) och promenad med vovven . Hoppas på att vara piggare imorgon...
    Var ändå värt det, helt klart! Var så roligt att träffa så många från tråden o se alla fiiiina bebisar!

• Kelsson1

Kattm: Jag hade inte själv behov av TENS under graviditeten annars bara under förlossningen o då var det lika att hyra från BM

Vinterbebis: Om du verkligen vill amma så får du kämpa på med det. Annars är det inte fel att åtminstone ge ersättning som tillägg, det gör vi. Tycker att det är allt för mycket hysteri kring amning, tror att lite mer avslappnad attityd skulle underlätta för många. Klart att det är bra för barn att få bröstmjölk men ersättning är inte dåligt det heller, speciellt inte om man lyckas kombinera de två...
    Prova att pumpa efter amning för att få igång produktionen av mjölk. Meningen är att man ska pumpa även om det inte kommer ut något just för att få igång produktionen...
    Lycka till.

Luella: Här verkar det vara olika beroende på dagsform . Förrigår åt hon säkert över 300ml ersättning och igår kring 125... Får se hur det blir idag

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011