Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Jag var dit första gången i november typ tre veckor innan BF . Kan bara säga att för det mesta stod jag vid vagnen o syrran sprang o hämtade grejor till mig eller så satt jag på en bänk o väntade när hon kollade på saker . Måste tillbaka dit i sommar då jag också orkar kolla mer!

Najje: Du kan ta 2st alvedon innan du går o lägger dig för att kunna sova...

God natt goa tjejer !

• Kelsson1

Enya: Vad spännande! Är helt säker på att inget är fel men det är så roligt att se lilla livet igen

Maria Liam: Skönt att det gick bra idag. Håller tummarna att de inte hittar något på torsdag heller!

Najje: Jag vet är likadan med tabletter men du ska komma ihåg att alvedon är helt ok att ta och det är viktigt att du får sömn för att orka!
    Håller med Luella, det är deras jobb att svara på frågor. Tycker att det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite...
    Spännande det här, snart har vi nog tvillingar i tråden

kattm: Håller med, börjar vara dags att ha BB-väskan klar nu

Luella: Håller tummarna att hon inte glömmer idag

Ego: Är det någon mer än jag som blir trött av att åka på besök och få besök på samma helg? Är helt slut nu, inte alls utvilad.
    Ändå har maken under helgen tagit en del av nattmatningen. Jag har tagit första matningen och han resten tills jag vaknat av mig själv (eller vaknat av bebis och inte kunnat somna om igen). Natten mellan lördag o söndag sov jag inte bra ändå för då fick Jenni för sig att sparka mig i rumpan när hon blev hungrig så trots att hon fick mat av pappa låg hon o sparkade mig i baken...

• Kelsson1

kattm: Vad lustigt, jag fick besök inbokat på Danderyd på BF (40+0) för att prata om igångsättning och UL...
    Hoppas att bebis bestämmer sig för att komma ut innan det

• Kelsson1

Maria Liam: Hon skulle gärna få busa mer dagtid o lite mindre under nätterna
    Lite sött är det ändå när han ler o är tyst hos dig

• Kelsson1

skatten: Skönt att allt såg bra ut. Lyd nu råden o vila ut

orkidee: Vad härligt o spännande med 2st
    Hur är det annars? Mår du bra?

Jordgubbe: Stackarn! Hoppas att du blir sjukskriven!

Jis: Vad duktig du är! Jag kan fortfarande skylla vikten på att jag ammar o därför inte får "banta"

Aurora: Maken här har låtit bli tårar för det men själv blir jag gråtmild lite nu o då när jag tittar på Jenni

Enya: Hur är det med dig nu?

Najje: Skönt att du åkte in och att värkarna avstannat. Håller tummarna att bebisarna stannar ett par veckor till!

Luella: Stackars liten som blir olycklig för en liten liten olycka! Krama henne från mig...

Vickan: Men stackarn! Kan du inte sjukskriva dig så får mannen stanna hemma så får du lite avlastning? Stor Kram!

Massadillan: Tror att jag började med mammajeans kring v12-13 innan det körde jag vanliga jeans av storlek STOR som jag hade kvar från tiden innan jag gick ner i vikt. Jag tycker att det är aldrig för tidigt att börja använda mammakläder, bättre att ha bekväma kläder på sig än något som trycker på magen!

Ego: BVC besök avklarad. Jenni väger 6kg nu och förra mätningen var åt skogen, den här är mer rättvisande o hon är nu 59,6cm lång . Däremot fick hon vaccinationer idag o det var INTE roligt. Hon grät något fruktansvärt av andra sprutan o slutade inte innan vi var ute i friska luften o hon låg i vagnen (då slocknade hon). Hon var väl trött också så då är det inte lätt för en liten att få ont... Gjorde så ont i mammahjärtat så jag grät också...

• Kelsson1

Vickan: Kan du inte fråga om din mamma kan ta ungarna på en promenad ute i det fina vädret så du får sova ett par timmar?

• Kelsson1

Vickan: Vad skönt att få lite frisk luft.

Speck:

Kattm: Du behöver vila just nu så bra att du sovit.
    Nej du är inte ensam, vi har också en sådan låda...

Enya: Härligt att du mår bra, kan bara betyda att bebis också mår bra
    Förstår att ni betalar för UL, vi fick extra TUL i v33 o det var skönt att se att allt fortfarande var bra

vinterbebis: Kan rekomendera ett vanligt textdokument där du skriver in allt istället för att skriva direkt i webbläsaren. Jag började med det när 3 långa inlägg försvunnit. Fördelen med textdokument är att även om man råkar markera allt och radera går åtgärden att ångra vilket det inte gör i webbläsare.

• Kelsson1

Vickan: Visst får man gnälla även om vi har IVF graviditeter. Varför skulle vi inte få göra det?
    Skönt att du får lite ensamtid, det behöver man!

Skatten: Olika i olika län. I Stockholm får man inte gå över med mer än en vecka vid IVF...

• Kelsson1

Najje: Jag ville inte ha fotografier av själva förlossningen utan först då när bebis var ute o låg på mig. Då gick det utmärkt att maken fotograferade
    Numer måste man även fråga personalen om det är ok att man fotar (har jag för mig).
    Skulle inte du vila?

MrsC74: Härligt att höra från dig! Bra att allt såg bra ut hos BM. Ja nu är det inte så många veckor kvar, spännande

Maria Liam: Väldigt söta kläder

Massadillan: Stackars liten! Jenni har varit skonad från sjukdom...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011