Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag har dille på saltgurka och nyponsoppa, känns ju inte direkt som en klockren kombination :p Äpplen låter ju gott Najje, och nyttigt!

• anderska
    kasa01 skrev 2011-09-20 13:27:12 följande:
    Anderska, men fick du blåmärken även innan du blev gravid av vaxet? Jag har möjligtvis fått något litet blåmärke förut om jag väntat för länge, men detta är det värsta jag har sett!! Känns som sagt som det har svulnat upp också, men svårt att säga. Vet ju inte vad som är naturligt av graviditeten, och vad som är misshandel av vax, så att säga. hehe.. Berätta gärna om du går till nån sen, hur det gick.
    Jag har fått lika hemska blåmärken innan graviditeten som jag fått nu när jag är gravid så har inte märkt någon skillnad.
  • anderska
    Najje79 skrev 2011-09-20 13:32:14 följande:
    Vaddå, inte tillsammans väl???

Har ett sug efter polkagrisar, men det är nog mest för att jag inte ska äta socker... inte för att polkagrisar har varit en favorit förut, men det kanske är för att inte ens vågar tänka på choklad... Obestämd

haha nej det är inte så att jag lägger saltgurkan i nyponsoppan ;) Men var för sig =)
  • anderska
    skatten12 skrev 2011-09-20 18:45:20 följande:
    Aurora : skit i vad dem säger om magen :) njut :) jag blir avis! Vill med ha mage :) ha ha ! Du är super fin !
    Bra att du tar dej till dr :)

Jag bäddat ner mej redan för natten ! Gud vad gott det är :) har verkligen en anledning till att vila så mkt :)
    Ej fått ordning på magen än ! Så får käka massa plommon i morgon eller nått ! Får ta upp de med dr ! Jobbigt de där ! Är de vanligt eller ?

Ha en bra kväll !!
    Jag är jätte svårt att få ordning på magen. Köpte kattrinplomon puré på barnmats avdelningen samt pärondricka från barnmats avd. Har hjälpt en del. Sen tar jag Lactulos (receptfritt) ibland och när det riktigt krisar får jag tyvärr använda microlax :/
  • anderska
    Lillstint skrev 2011-09-21 09:53:47 följande:
    Tack för alla svar om bebisarnas rörelser - det är så skönt att ha er och få era kloka kommentarer Hjärta.

Viksan: Men aj, din stackare... att bränna sig gör sååå ont, har själv blivit illa bränd så jag vet (hmmm... undrar verkligen om att föda barn kan vara värre smärta än att att bli brännskadad, för då låg jag och skrek vill jag lova...) Men som sagt, bebisen ligger väl skyddad, så det är bara du som får ta smällen.

Carlan: Du har verkligen haft otur. Hoppas du slipper fler problem nu och får må bra resten av tiden.

Speck: Är imponerad att du överhuvudtaget orkar med oss, med tanke på din situation. Lider verkligen med dig, är själv livrädd för hur det här med sömnen ska bli när bebisen kommer. Jag funkar inte när jag inte får sova, blir fruktansvärt grinig och deppig och labil i humöret. Men skönt att ni kommit fram till en lösning och jag hoppas att det snart blir bättre rutiner och att Loke hittar en dygnsrytm som funkar med din.

Ang. inköp.... hjälp vad svårt det är. Jag har ingen aning om vad man ska köpa. Har i och för sig bara köpt några enstaka plagg, men det är ju till stor del för att jag är så himla osäker på vad som behövs. Nu bor jag ju i södra Sverige så jag räknar inte med så kalla vintrar. *Är det en "normal"  vinter här behövs nog knappast någon overall utan lager på lager och filtar och täcken i vagnen torde funka. Har dock köpt en "overallpåse" i stl 56 för säkerhets skull... sen får väl tiden utvisa....
    Med tanke på hur de senaste vintrarna har varit här nere i söder så räknar inte jag med en mild vinter! Jag kommer nog köra med overall för kylan i söder den kryper sig då in överallt tycker jag *brr* Börjar nästan frysa bara tanken på vinter!! :/
  • anderska
    Lillstint skrev 2011-09-21 10:18:38 följande:
    Kel: Nja, är väl inte fullt så osäker på övriga inköp, har bara inte gjort några än... Jag har ju också fått en del kläder så tänker inom de närmaste veckorna göra en ordentlig inventering och försöka få grepp om vad som behövs kompletteras. Men är inne på din linje att avvakta och köpa sen efterhand om det behövs.

Anderska: Jamen just därför räknar jag kallt (Glad) med att det blir en mild vinter i år. Tror inte på tre raka vargavintrar på rad...

Har hört mig för lite med vänner och flera av dom har aldrig kört overall. Ofta är ju vinden värst, och där är ju bebisen ändå rätt så skyddad nerbäddad i vagnen. Många gånger dryper ju ungarna av svett när de tas upp ur vagn... Men, vad vet jag... det återstår att se hur det blir helt enkelt...

Jag hoppas du har rätt ang en mild vinter!! =)
  • anderska

Stort grattis najje till era tvillingar =D Helt underbart!!!{#emotions_dlg.flower}

• anderska

Folk har kommenterat min mage med - " Men gud vilken stor mage du har". Jag är i v 22 och känner mig inte speciellt stor, så de kändes!

Jis: Du har hur fin mage som helst!!! Kunde du inte lagt en pik tillbaka! 

• anderska

Idag går jag in i vecka 23 =D Wieeee

• anderska

Hejsan alla. Jag är här i bakgrunden och läser allt ni skriver. Mina tankar räker knappt till för familjeliv. Tänker mycke på min mage och vad som komma skall. Sen ska jag tydligen ta körkort eller ja försöka iallafall. Ska se om jag kan få plats att gå på intensivkurs i november så imorgon ska jag göra en testkörning där dom ska typ bedömma om jag kommer klara en intensiv. Är så sjuk nervös så jag undrar om jag kommer överleva det här.

Hoppas alla mår bra. Kram 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011