Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Heter Vickans yngsta också Loke?
Kasa: Vi har det bra! Eller ok.. Loke har varit förkyld i flera veckor nu och som följd av (gissar jag) förkylningen har han blivit lite förstoppad... I fredags kväll så bajsade han först efter jag "hjälpt till" med termometern efter att ha lyssnat på hans krystanden hela långa dagen och natten dessförinnan, och efter det tog det helt stopp. Han bajsade inte på 5 dgr! Stackarn har försökt flera ggr om dagen tills han är alldeles röd och svettig! Sen idag så lyckades vi ÄNTLIGEN, haha! Jag är en sån där riktig klyscha som bara går o tänker på min sons mat och bajsvanor
Men det var väldigt segt och slemmigt, nästan lite klisteraktigt, som det där första bajset de har när de är nyfödda. Tror det är allt förkylningsslem som han har svalt... Hoppas verkligen han kommer bajsa igen imorrn så han inte väntar ytterligare 5 dgr.. Pratade med en sjuksköterska idag och hon sa att magen är alltid ett "observandum" så jag ska fortsätta hålla koll på frekvens, konsistens och färg..
Haha, hoppas ingen sitter o äter o läser detta samtiigt
'Förutom förkylningar o bajs så är han såå duktig på att hålla upp nacken och är superduktig på att ligga på mage numer. En bra dag kan han ligga och träna på mage i 15 min innan han tröttnar! (förut var det snarare 15 sek..)
Imorgon ska vi gå på vår första Babymassage! Det är via Öppna Förskolan och kostar bara 100 kr för 5 tillfällen. Så får man massageolja, kunskapen och en trevlig stund. Jag börjar (äntligen?) tröttna lite på att vara hemma ensam bara och är lite besviken på att föräldragruppen via BVC inte blev så lyckad... Vi är 3 mammor. De brukar ha 8-10 föräldrar/grupp och i vår grupp var det TRE som var intresserade.. Suck.
Skulle vart på föräldragruppsträff igår men bvc ställde in för att en inte kunde komma och de tyckte det var ovärt att ha bara för 2 st..
Jag läser här inne då o då och väntar spänt på alla era knodds som snart kommer trilla in../trilla ut! en efter en nu.