Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: För lat för att mäta, handleden fungerar utmärkt

• Kelsson1

Maria Liam: Har du inte möjlighet att söka jobb under mammaledigheten? Det har jag tänkt att göra även om jag inte söker på annan ort...
    Se det inte som att han värderar er lägre utan som en möjlighet för er att båda har heltidsjobb o får bättre framtid...

• Kelsson1

Najje: Härligt att småkillarna växer o lever om !

Skatten: Allt kommer att gå bra ska du se!

• Kelsson1

Enya: I Stockholm får vi IVF:are extra TUL o hade förstående BM som skickade oss på extra UL för att bedöma moderkakans funktion och mängd fostervatten på BF utan att vi bad om det. Så om du har en förstående BM kan du be om att få extra TUL så slipper du gå privat...

MrsC74: IVF graviditeter räknas som riskgraviditet i Stockholm. Exakt varför kommer jag inte ihåg just nu (som om jag skulle komma ihåg något överhuvudtaget , amningshjärna kallas det visst )

• Kelsson1

Luella: I dokumentären om barnlöshet i höstas sa faktiskt läkaren till ett av paren att IVF räknas till riskgraviditet och gav orsak också, nu råkar jag bara inte komma ihåg hennes motiveringar

Maria Liam: Förstår att du inte vill säga upp jobbet för ett sommarjobb. Som tur är behöver du inte göra det heller nu när du är mammaledig. Ska du dessutom stanna hemma till 2013 har du väldigt bra med tid att söka ett nytt jobb. Men behöver du ge din bil till honom om du behöver den själv? Går det inte få avlastning med hundarna eller kan han inte ta de med sig? Hoppas att ni hittar en gemensam lösning som båda kan leva med. Förstår att livet kan inte vara lätt för någon av er om han mår så dåligt som du säger. Stor Kram!

• Kelsson1

Luella: Har för mig att läkaren hade andra motiveringar än det du räknar upp. Men kommer som sagt inte ihåg exakt vad hon sa...

Maria Liam: Är glad att din man bestämde sig för att stanna med er. Hade varit ett helt annat läge om det var fast jobb som erbjudits...
    Vad jobbigt att de tycker att ni ska testa om o om igen med något som inte fungerar. Har de gett någon orsak till att ni blir tvungna att testa igen?

kattm: Det att slempropp o vattnet går är inte nödvändigt för att förlossningen ska starta. För många går vattnet först på förlossningen o slemproppen behöver man inte heller ha sett röken av .
    Man blir orolig mot slutet när bebis inte rör på sig som den brukar, jag fick extra UL på grund av det mot slutet men allt var bra.
    Förstår exakt vad du menar . Klart att du är tacksam för att pappa ställer upp men hade inte skadat om det hade varit mamma som hade bakat o städat klart en del

Skatten: Underbart att bebis ligger rätt till!

Aurora: Hoppas verkligen inte att A har allergier, livet blir lättare om han slipper sånt! Håller tummarna att eksemet försvinner till dopet.

Söte: Stackarn! Hoppas det går över snart!

Ego: Jenni varit väldigt klängig de senaste dagarna, har inte blivit något vettigt gjort här hemma... Idag var jag åtminstone duktig o tog en långpromenad på en timme med hund o vagn

• Kelsson1

Vinterbebis: Stackaren! Hoppas det går över fort!

Najje: Roligt det där, jag mådde ju illa hela graviditeten o tyckte inte alls att det var mysigt att vara gravid men var ändå inte redo för att bebis skulle kommit ut tidigare . När det är dags kommer du att tycka att det är helt ok, inga blandade känslor längre

• Kelsson1

Najje: Tror inte att jag alla dagar har fortfarande fattat att jag har en helt egen bebis så förstår dig fullständigt.

MrsC74: Fy vad obehagligt! Tur att allt gick bra!
    Har ni bestämt namn?

• Kelsson1

MrsC74: Väldigt fina namn!

Najje: Kan inte annat än att upprepa mig , väldigt fina namn även där!
    Jo ett litet (eller i Jennis fall stort med hela ansiktet) leende betalar för sömnbrist o att jag inte får äta i fred osv

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011