Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Mammahjärtat smälter varje gång man får ett leende

MrsC74: Vet hur det är, längtade själv också efter just leendet. Snart är du där

Maria Liam: Vad tråkigt att testerna måste vara så tätt inpå. Kan han inte reagera på något annat i ersättningen som de inte testat för?
    Liam är lika fin som vanligt
    Chansade du bara på att du kunde ha ÄL eller har du haft känningar? Håller tummarna för spontangraviditet!
    Undrar bara när min mens kan tänkas komma igång o ÄL? Har ju ingen koll på ens när jag kan börja testa för ÄL, blir för dyrt om man bara chansar...

Vickan:

Jis: Det där är nästan normalförfarandet här... Jenni brukar sova bra mellan 21 till 03 med bara en matning mellan men efter det blir det att vakna MINST en gång i timmen...

• Kelsson1

Maria Liam: Tror nog att de kan vara lite ovilliga till FET efter KS men vet inte. Tror att det är annat om man "råkar" bli med barn innan ett år gått men de vill nog inte riskera något. Kan ju vara så också att om allt ser bra ut så kan de frångå från regeln lite men hör med kliniken så vet du säkert.

Jis: Jag är lite med på ditt tankesätt. Är verkligen skrämmande att tänka sig att ha en till liten så tätt inpå men känner samtidigt lite panik med tanke på att vi är inte 20 längre... Skulle vara så roligt att bli spontant gravid men samtidigt hur skulle man göra med sina dyrbara embryon som ligger i frysen. Tror inte att jag skulle hinna få tillbaka de längre i så fall...

• Kelsson1

Vinterbebis: Tror att de flesta av oss har ungefär samma tanke med det där att skaffa nummer två.
    Hoppas att din mjölkstockning snart ger med sig! Kram!

Vickan: Förstår att det är tufft för er när stackars lilla killen gråter mycket. Självklart ångrar man inte barn speciellt när man fått kämpa för att få de men när man är trött o bebis bara gråter så skulle man vilja som du erbjuda ut de för foder

Luella:

Speck: Skönt att Loke börjar friskna till, hoppas att han är helt frisk snart!
    Hur länge helammade du? Är det därför du får mensen först nu? (är helt ute o vet inte när jag kan förvänta min när jag bara delammar...)

kasa: Visst är det gulligt med små som pratar o blåser bubblor men de kan väl hålla sig till att göra det dagtid . Jenni pratar inte på nätterna men sparkar mig i baken eller slår mig i ryggen, resultatet är ungefär detsamma

kattm: Mannen kommer att bli dökär i bebis o kommer gärna att vilja ha fler
    Stort Grattis på födelsedagen!
    Spännande att något är på G äntligen!
    Kan tyvärr inte skriva mer utförligt för lilla diktatorn bestämde precis att tiden framför datorn är slut NU

• Kelsson1

Speck: Alltid intressant att läsa hur ni har det när ni är lite före oss så vet man vad som komma skall.
    Men amma tycker väl de flesta BM att man kan göra till 12månader (självklart måste barn ha mer än bara bröstmjölk från 6månader men tilläggsamma är ok) så ni har 6månader på er att vänja av med amningen .
    Undrar när min mens börjar då när jag bara delammar? Ska bli intressant att se...

• Kelsson1

Vinterbebis: Vi valde att inte byta presenter så tyvärr har inget bra tips att komma med...

Söte: Låter väldigt jobbigt det där med myrkrypningar o ryckningar i benen. Har inte varit med om det så har tyvärr inget bra att komma med där heller. Men undrar om det långsiktigt kan hjälpa med magnesium även där (det är bra mot kramper)?
    Du behöver absolut inte be om förlåtelse för "gnäll", det är det vi är till för lyssna o hjälpa.
    Jag tycker definitivt att du ska ta upp det med läkaren om våra "tips" inte fungerar!

Maria Liam: Går inte att misslyckas med fotona när den fotograferade är så fin!

Speck: Japp, 3månader
    Skulle vara lite lättare om man fick någon förvarning om det så man slapp helt plötsligt få fina fläckar på kläderna...

Skatten: Man ska inte ha täcke till bebisen första tiden. Täcke tar man först när de blivit äldre. Vi har kört på fina filtar utan påslakan.

kasa: Otroligt snygga kläder! Förstår att du har fått slita, härligt att fått fram något du kan vara super stolt över!
    Även Jenni har börjat strula med amningen. Kämpar på för jag vill inte att hon ska sluta amma redan när hon bara är 3månader gammal...

Luella: Håller tummarna!

• Kelsson1

Speck: Hon hade gått över tiden.
    Håller med vinterbebis, vill bara höra att allt gått bra! Sitter med gråten i halsen här...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011