Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Anderska- jag hade svårt att hitta hjärtljuden i v12-13 så det gäller att inte panika då! Man får leta jättelångt ner, typ på blygdbenet nästan och kolla så det inte är sin egen puls man får in. Lyssnade ibland då, men sedan man känner bebisen buffa behövs det inte längre. Har lugnat mig massor att ha det.

• Vickan I

Kelsson - Jo risk finns det ju. Men som för Karmosin är även jag allergisk mot pälsdjur och en massa annat, men har inte reagerat på ull. Sedan tvistas det som sagt om det här med att utsätta el ej. Sonen har vi inte märkt av ngn allergi på *ta i trä* så jag hoppas det ska fungera med bebisen också. Jag klarar dock inte av dun i ex kudde när jag sover, men kan ha dunjacka på mig. Inte för att jag tror att ngn tänkt köpa ev skinn från IKEA, men gör inte det då det är behandlat med krom och annat tråkigt och inte lämpligt för bebisar att ligga på. El vi har iofs ett från IKEA i pulkan som sonen åker i på vintern, men känns lite annorlunda .

Jis - Goggla knipövningar så får du upp bra "program" att följa och beskrivningar så du kniper rätt och det ger effekt.

Viksan - Vi grunnar lite på samma sak. Ligger små bilar och annat spännande lite överallt här hemma som sonen gömt undan vid lek....Men ett senare problem. Våra små kommer också få dela rum sedan. Undra om storebror också kommer vilja sova hos oss för att beis gör det sedan...kommer bli trångt!

Strössel - Nej mitt illamående, som iofs aldrig var så där jättejobbigt är borta nu om jag bara äter något regelbundet. Kul träffa bm idag. Jag har inte tid hos vanliga bm förrän den 17 juli el ngt sådant! Men nu på fre är det TUL och läkarbesök iaf, äntligen!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Men gud Jis vilken grej, livsfarligt ju. Tur allt gick bra så du inte bara svischade iväg nerför.

Strössel - vad underbart att allt var toppen . Fick du veta om bebisen låg precis eller lite plus eller minus på tillväxt? Skönt att kunna slappana av och få njuta lite nu då för dig. Är jättenervös inför TUL, men det är ju ett mönster som följer denna graviditet....så börjar bli van att känna så här nu.

Härligt med semester Speck . Kan du boa rejält där hemma.

• Vickan I

Nu kom remissen till kirurgen som jag väntat på sedan 31 maj. Den 1 september kl 15.00 har jag tid!!!!! Inte imorgon direkt....Då är jag ju i v 33!

• Vickan I

Speck - Ja inte långt kvar nu för er. Saker att göra verkar du ha för dig iaf . Iofs tror jag inte de skulle göra ngt åt bråcket under grav ändå, då jag inte tror (och jag inte vill) att de ska operera då ändå, men vi får se. Vill ju få svar på en massa frågor iaf.

Kelsson - nej inte oroa dig för vovven nu. Kommer säkert fungera toppen och OM bebis visar sig vara allergis så får man tänka ut en plan då. Vi fick skinnet av min mamma (köpt på Gotland) men babyaffärerna (typ Babyland, babyproffsen) brukar ju ha också. Googlar man finns det en del också och det brukar stå vilka som är lämpliga för bebisar eller ej då. Det varierar ju verkligen i pris om man kollar på nätet! Ang remissen så ska jag till läkaren på spec.mvc efter mitt TUL på fre och tänkte höra med henne vad hon tror och om hon kan göra ngt. Jag undrar ju tom hur jag ska få ut bebisen med detta då det tom är obehagligt att kissa och *ursäkta* skita med det! Hur krysta en bebis då???!!! Men snitt vill jag inte heller...ja vi får se. Kul med nya inköp , vår garderob blev också jättebra. Alltid tungt att komma tillbaka efter semester, men när man är gravid blir det än värre . Fokus är ju ngn heeeeelt annanstans då. Det enda bra är att tiden brukar gå lite fortare.

• Vickan I

Kelsson - Ah är det så. Ja då skadar det kanske inte att ta och ringa och höra iaf. tack för tips. Ja gotland är ju kända för att ha de bästa lamm/fårskinnen.

• Vickan I

Vad fint bebisrum du har gjort Speck .

Ang prat om boende så skulle vi också jättegärna flytta till radhus. Som Kelsson skrev skulle det vara lagom för oss då ingen av oss gillar trädgårdsjobb men ändå vill ha uteplats. Vi är så förtjusta i området vi bor i nu, men utbudspriset på radhus här ligger runt fem miljoner, vilket vi inte har råd med, så vi blir kvar i lgh tillsvidare. Än så länge vill vi inte ha radhus/hus så gärna att vi är villiga att flytta ex långt ut i Stenhamra/Ekerö osv för det. Men vem vet med tiden.

• Vickan I
    Luella skrev 2011-07-06 21:04:35 följande:
    Nu slår det mig att jag inte tagit en enda magbild den här graviditeten! Kanske för att den här bebisen var så svår att få till och det känns fortfarande helt overkligt.

Samma här! Tror vi tog ett kort för länge sedan, men vet ej om det finns sparat...Fortfarande rädd att ngt skall vara fel här.
  • Vickan I

Jis - I Sundbyberg, så de få radhus som finns kommer ut sällan och när de väl gör det så sticker priserna hutlöst. Funderade på att flytta 200 m till andra sidan vattnet till Bromma, som blir Stockholms kommun pötsligt. Lite billigare där, men fortfarande för dyrt med radhus. Men då måste korven byta förskola då han inte får gå kvar i Sundbybergs kommun och vi vill i nuläget inte flytta honom då han trivs så himla bra.

• Vickan I

Eller ja i Rissne etc som här till vår kommun finns det ju radhus som vi ev skulle ha råd med, men där vill vi inte bo...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011