Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jisses vad ni skriver tjejer! Jag har drabbas av stora tröttheten, läser allt ni skriver men har ingen ork att kommentera... börjar skriva men kommer inte vidare. Jag är så glad för er alla och det är så roligt att läsa det ni skriver.

Ville bara skicka en extra stor kram till Karmosin, kommer tänka på dig imorgon bitti det första jag gör (klockan ringer nämligen 6.45) och allt kommer att gå jättebra. Imorgon blir du mamma!

Kram till er alla därute!

• Najje79

Blir så glad av allt förlossningsprat härinne! När jag har kollat på "Drömmen om ett barn" så har jag flera gånger tänkt "jisses, det där har ju jag gått igenom, alla rädsla, oro, glädje, besvikelse, stress..."
    och så tänker jag på er alla, vad ni har kämpat er igenom, misslyckade försök, jobbiga ÄP, missfall, alla känslor, hormoner... och nu sitter vi och skriver om förlossningar, och tre bebisar har redan gjort entré i vår tråd!!

Blir alldeles rörd när jag tänker på det, vad vi har förtjänat detta!

I tisdags gick jag in i v 14, är i v 13+3 idag alltså. Helt sanslöst!

Kram finingar! Hjärta

• Najje79

Strössel: Åh, vad spännande! Hoppas värkarna kommer igång snart och att du får en lätt förlossning! Väntar med spänning!

Carlan: Skönt att det har ordnat sig med hundarna, hoppas någon kan hjälpa dig med tösen till skolan.

• Najje79
    Luella skrev 2011-10-29 14:03:26 följande:
    Nu har lillebror kommit och vi är hemma. Operationen var jätteläskig men allt gick bra. Personalen på DS och BB Stockholm är verkligen toppen.

Har det kommit någon mer bebis i tråden?

Kram alla
    GRATTIS TILL ER LILLE POJKE!!! Vad skönt att allt gick bra och skönt att vara hemma! Hur mår du? Kramar i massor!

Ingen mer bebis i tråden men vattnet har gått för strössel och hon väntar på att värkarna ska sätta igång så innan helgen är slut hoppas jag att den fjärde bebisen ska presenteras för oss!!
  • Najje79

Karmosin: ajajaj, men hoppas att det läker snabbt och som det ska. Jobbigt att ammandet gör så ont, har ju ingen erfarenhet men blir det bättre efter ett tag??

Hoppas du kan njuta av att du har din lille kille även efter operation. Kram till dig, mamma Karmosin!

• Najje79

silverklar: Oj, vilken pärs! Vad skönt att de lyckades stoppa det i tid och jag håller alla tummarna för att bebis vill stanna till v 37!

• Najje79

Hej tjejer!
    Idag fick jag tjatat till mig ett UL, snorkiga sköterskan ville inte ge mig tid (för, som hon sa, "då kommer du bara att ringa en gång i veckan för att vi ska stilla din oro"), men till slut gav hon med sig efter att ha läst min journal där läkaren hade skrivit att jag fick höra av mig igen om jag kände oro med tanke på min historik....

Jaja, iallafall fick jag göra mitt första UL! Allt såg bra ut, men tyvärr vinklade hon skärmen lite konstigt så jag såg inte så bra hela tiden, men maken hade första parkett och han fällde några glädjetårar när vi såg två små hjärtan slå! De är nu 6,8 cm och 7,3 cm och imorgon går jag in i v 15! NU KAN JAG TRO PÅ DETTA!

Apropå drömmar så drömde jag om alla er inatt! Vi träffades i Stockholm och skulle äta middag tillsammans, vi åkte någon konstig bergochdalbana dit och jag var livrädd men ni som bodde i Stockholm var så nöjda med det nya transportmedlet och pekade ut var ni bodde. Så, det var kul att träffa er.. hahaha!

Lindis: Säger som de andra, ju längre tid det går desto mer säkert är det att det är positivt! Såklart kommer allt att se bra ut!! Kramis!

• Najje79
    Jis skrev 2011-10-31 19:19:35 följande:
    Njut Najje det är på riktigt!!!

Drömmen låter ju, eh sådär...men visst. Jag kan avslöja att jag HATAR att åka alla slagt attraktioner med fart å upp å ner i :) 
    Ja, nu ska jag njuta!
    Haha, jag åker ingenting som snurrar eller går fort upp och ner! Det roliga var att vissa av er har jag ju faktiskt ett ansikte på men i drömmen såg ni helt annorlunda ut, du tex hade svart punkfrisyr!!!
  • Najje79

Strössel: Tjuvkikat på din lille bebis! Sååå söööt! GRATTIS!!

Speck: vad jobbigt att ni är sjuka! Stackars lilleman att behöva vara förkyld! Krya på er! Kraam!

Tack alla som också reagerade på sköterskans bemötande. Nu är det släppt och jag njuter av att jag ska bli mamma!

Ja just det, gissa vems make som har kommit på "alldeles själv" (hmmm) att vi ska berätta för våra föräldrar på min födelsedag nästa vecka!! Igår kväll bestämde han sig och sa att vi ska berätta och idag kunde han inte hålla sig utan ringde till sin bror!!! Hahaha, karlar alltså!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011