• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Pratade precis med min chef ang min föräldrarledighet. Han var helt ok med att jag kommer i oktober-dec jobba 50%, dock ville han att jag skulle jobba halvdagar, jag inser att det kommer bli meckigt att få ihop med min mans schema, vill hellre jobba hela dagar..vad har man rätt till, någon som vet?

• Jis

fina kläder Kel, jag slog till på en body i beige och vit randig med vita braxor på H&M igår. Kunde inte stå emot.

En annan sak, jag har fått sån ångest över att jag kanske inte alls är gravid, att Flavio inte kommer leva när vi gör RUL. jag känner ju ingenting (är i vecka 17). BM sa att jag hade moderkakan i framkant när jag var på UL sist, men hur länge ska man vänta innan man känner nått? När kände ni?

• Jis

Lulis, stort grattis och välkommen hit till den bästa tråden. Här kan man fråga allt å få fina och kloka svar av en hel drös med kunniga tjejer.

Carlan, jag ska tänka på dig när jag nojjar över mina +2,5 kilo på 17 veckor att det är ok att gå upp i vikt. Jag hoppas att det vänder för dig snart.

• Jis

Lillstintis, jag har ju oxå en dl flebb kring magen så det är väl därför det inte blir den snygga gravid-magen (som jag tänker på)

Jag vägde mig imorse och på 10 dagar har jag gått upp 1,5 kilo = slut på kvällsmackorna och mer motion. Herregud, vart ska detta sluta?

• Jis

Strössel, kan du tipsa om bra knip-övningar? Lika bra att börja i tid :)
    Idag fick vi en spjälsäng med alla tillbehör av en kompis, känns väldigt konstigt men såklart roligt. Vi ska nog försöka måla sängen vit så den passar in i resten av hemmet  

• Jis

Åh, jag säger bara don´t mess med en gravid kvinna. Kommer ut idag, ska cykla till jobb som vanligt inser då att bromsarna inte tar. då är det någon som gått in på vår innergård och helt enkelt snott bromsoken samt kapat slangarna. Men tack så himla mycket. Det kommer kosta mig 1000 kr bara för att folk är dumma i huvudet. herrgud vilken tur att jag testade att bromsa innan jag drog iväg i nerförsbacken..

Arg!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011