• Gloxi

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kel, så det kostar så pass. Man får tyvärr prioritera under föräldraledigheten.

• Gloxi

Miss Cat, det vore kul. ð??? Sjukt dyrt med ivf. Vi har lagt 100.000 kr för att få tillverkat det här barnet.

• Gloxi

7879, håller tummarna!

Kel, tack än en gång för tipset om hinnsvepning! Var hos BM imorse och hon var med på noterna, så hon gjorde det på mig. Efter vad som hände sist, trodde jag att jag skulle få tjata lite. Men, denna BM var toppen (min egen är sjukskriven, så jag träffar olika varje gång) och bokade även en tid till det på måndag.

Trots att jag bara har haft max ett par sammandragningar per dag, så har jag öppnat mig 1cm. BM trodde att jag kommer att föda innan torsdag. Det tror jag också nu. Har haft kraftigare sammandragningar c:a 1 gng i timmen efter att hon rotade där inne. Tror faktiskt att det kommer att hända något i helgen.

Jag fick också ett par tips till att få igång förlossningen. Kyssar, kramar, massage, stimulering av bröstvårtorna etc frigör hormonet oxytocin, som i sin tur stimulerar värkar. Det är också bra att ställa sig i 90 graders vinkel och skaka på höfterna/underlivet för att få ner bebisen. Inget av detta är vetenskapligt bevisat, men hon brukar massera bröstvårtorna under förlossningar där värkarna stannat av. Det funkar tydligen varje gång.

Jag får väl skaka på rumpan till X faktor ikväll.

• Gloxi

7879, tack. Jättebra att de håller koll. Inga risker skall tas!

Najje, ja. Vi får hoppas att det händer något snart.

Kel, läste efter mitt inlägg att det kan vara så här efter hinnsvepning och sedan nada. Får köra med tricksen för jag vill helst slippa ytterligare en hinnsvepning. Den var inte direkt behaglig...

Aurora, tackar!

• Gloxi

Jo, jag skall smälla i mig en ananas idag. Tét kan jag nog inte få tag i här. Spikmatta?! Ha ha haa.

Värkarna har avtagit rejält, så jag räknar med en till hinnsvepning. Det går nog bra. Hade bara lite ont igår, så då var bara tanken jobbig.

• Gloxi

Lycka till Miss Cat! Hoppas att du inte behöver vänta till fredag.

Ego, mitt vatten gick när jag skulle ta på mig för att åka till BM. Blev en tur till sjukhuset istället. Pga infektionsrisken måste jag föda inom 24 h. Kunde blivit igångsatt förut, men valde att åka hem o avvakta värkar. Förhoppningsvis sätter de igång av sig självt. Annars blir jag igångsatt imorgon bitti.

Känns väldigt overkligt att jag snart skall föda. Spännande.

• Gloxi

7879, tackar! Jag fick med mig penicillin, som jag skall ta en timme innan vi skall vara på sjukhuset. Hon sade 24 h, men beror väl på hur barnet mår. Bara jag slipper snitt, så är jag glad.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011