Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strösseö - stort grattis till det lilla underverket!

Najje- härligt att han vill berätta. Tänk va glada de kommer bli!

Silverklar- har inga symptom men har hört om andra som fått GBS och vill gardera mig. Har världens bästa BM som förstår att en blivande ivf-mamma oroar sig lite mer än de flesta.

Aurora- jag har hört tvärtom faktiskt, att det är större chans för killar vid ivf men vet inte om det stämmer. Men det är ju generellt större chans på killar å andra sidan (51/49 tror jag). Ska bli spännande att se vad som sparkas därinne. Vet du vad det blir?`

Speck - krya på dig/er!

Kelsson- bra att det såg bra ut hos BM.

Jis- har tänkt göra samma och gå till frisören ett par veckor innan BF.

• vinterbebis12

Enya: grattis! va underbart!

Lindis. klart allt ser bra ut, annars skulle de ju ha ringt för mer än en vecka sedan, men vore nog skönt för dig att få det bekräftat ändå

Jis. Känner igen mig. Har hittills inte blivit så trött av att jobba men idag är jag så trött att jag bara vill gråta. Har ett jobb med personalansvar och några relativt nya som gör att jag f¨år mkt frågor och det tar tid

• vinterbebis12

verkligen supersöt liten kille strössel- grattis igen!!

Kelsson och carlan - va jobbigt för er som fortfarande mår så illa. Bra att det inte är så många veckor kvar för er.

Tittar på mitt favoritprogram "drömmen om ett barn"

• vinterbebis12

strössel - såååå söt. Jag vill ha min nu Flört

Carlan - jättefin mage! Tycker formen är lite lik min. Trodde jag hade en killmage men vi får väl se. Många säger att om magen är runt och putig är det en killmage. En plattare mage är tjejmage. Har ni hört samma?

Aurora- jag har också gråtit till TVn idag. Blev så ledsen när det inte fanns något hjärta på VUL för paret från skåne. Sov gott!

• vinterbebis12

Eileen och Jis- jättefina bilder! Jag vill också bli fotograferad med min mage och man (och ha en man som är fotoproffs Cool)

Lindis- underbart att du äntligen fått beskedet!

Kelsson- bra att han fixade nytt.

Karmosin- hoppas ni hittar något varmt till fötterna på den lille!

Aurora - kram till dig. Förstår att den här helgen är extra känslofylld.

• vinterbebis12

deaily: hoppas allt ser bra ut! det tror jag!

Jis. Härligt att TUL var lyckat

Anderska; jag har också hört att man får känsligare tänder under graviditeten. Hjälper inte dig från tandvärken dock. Hoppas de kan hitta en lösning så du slipper ha ont!

Hoppas alla mår bra! Jag mår bra men blir tröttare och tröttare för var dag som går. Efter jobb, middag och ibland träning finns det inte så mycket ork över till att kommentera alla. Men jag läser och konstaterar att det är så nära får många nu. Tänker på er!

• vinterbebis12

anderska: vi har varit hos BM varannan vecka sedan v 26. Vi mäter magen, tar blodtryck, mäter äggvita i urinen, järnvärde i blodet , lyssnar på hjärtslagen- ja det var allt tror jag. Kolla om du kan få gå oftare.

Deaily- va härligt att allt såg bra ut!

Aurora- min mamma säger också att jag inte ska köpa så mycket för att vi kommer få i present men jag köper ändå. Det är kanske enda gången vi kommer ha en nyfödd och här ska inte snålas med kläder. Cool

Vickan- hoppas lillen går upp. Låter bra med ersättning.

Angående kläder så har jag löst det så här:

Mammajeans, mysbyxor, toppar, trosor och strumpbyxor från H&M Mama (butiken vid Åhlens men finns även på nätet)
    Några klänningar från asos. En till fest och resten till vardags.
    Mammaträningsbyxor från mammaglad (märke Rönisch)
    En mammaklänning från Proudbutiken (tycker de är rätt dyra så kommer nog inte handla där igen)
    Vinterjacka från Nelly (mamalicious)
    I övrigt använder jag en del klänningar med skärning under bysten som tillåter en större mage samt längre linnen och toppar som jag haft sen innan 
    Har även fått låna en del byxor och toppar från kompisar

Ett tips jag fick i veckan är att köpa mammakläder som funkar även för amning, typ tunikor med knäppning, eftersom man inte kommer i sina vanliga kläder direkt.

• vinterbebis12

tjejer - vet att ni som är så omtänksamma och gulliga kommer bli världens bästa mammor! På ett sätt är det ju bra att ni tänker på hur det ska gå efter förlossningen för det betyder att ni verkligen tagit in att ni ska bli mammor och det i sig kommer underlätta anknytningen. Själv har jag nog inte riktigt förstått det här ännu. Det är bara 10 veckor kvar för mig och jag bör också börja tänka på sånt här. Är så avis på er som får börja packa bb-väskan redan nu.

Ego: Är väldigt trött idag och har varit för trött för att kommentera de senaste dagarna!

• vinterbebis12

Aurora- jag tror också tjej och tisdag. Känns som en bra dag! Men hoppas för din skull att den kommer imorgon :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011