-
tack för tips!Luella skrev 2011-12-18 21:47:02 följande:Tredjemaj: Tack , ja han är ett riktigt charmtroll. Ang BH: Det beror på hur mycket mjölk du läcker skulle jag säga. Själv kör jag med amningslinnen istället för bh och började med 3 svarta och 2 vita. Det räckte inte eftersom dom dumma amningsinläggen halkade snett, speciellt på nätterna så jag är tvungen att byta ofta. Om jag lyckas klara mig från läckande mjölk kan jag vara säker på att lillkillen kräks ned linnet men det problemet bör du klara dig ifrån om du kör amningsbh. Jag skulle börja med en i varje färg och sedan komplettera.
-
Jis - roligt att läsa din förlossningsberättelse! Och klart du INTE ska lämna tillbaka armbandet! Skulle jag aldrig göra och det är ju ditt drömarmband. TVn funkar säkert ett tag till och nu har ni ju något roligare att titta på (Waldemar )
-
Har inte läst ikapp men vill gratulera Sputnik innan jag går och lägger mig! Va härligt att tjejen är här!
-
God jul i tråden!
-
god fortsättning i tråden!
Säger som Viksan att det viktiga är att barnen har engagerade föräldrar. Förstår dock att det är tråkigt att känna att ens föräldrar eller svärisar inte är intresserade. Vissa kanske inte vet hur de ska bete sig alla gånger och kanske vill mer än de visar. Desto roligare när de sen visar känslor som Najjes pappa, verkligen rörande att läsa.
Deaily - som alla skriver borde det inte vara ngn fara. kan du ta en mildare medicin om du är orolig? Typ bisolvon? -
Ngn som har hört ngt från Eileen förresten? Och Carlan var det länge sedan jag läste ngt om. Eller är det bara jag som har missat?
-
Grattis Eileen och Carlan! Hoppas ni får må bra nu efter neo och tuff förlossning.
Lillstintis - säger som många andra, inte ovanligt och hoppas du får hjälp. Stor kram
Viksan- är det FSK som inte låter din man ta föräldrardagar? Om du blir sjukskriven borde det inte vara några problem. Hoppas det löser sig!
Vad skrev ni i era förlossningsbrev? Någon som har tips? -
Viksan - va tråkigt med din man. Män måste också räkna med att det kan hända oförutsedda saker som gör att de måste ta mer ledigt än tänkt. För oss kvinnor är det ju så självklart. Om vår bebis kommer imorgon kan jag ju inte gå till jobbet (inte min man heller men för honom är det ju 10 dagar någon gång närmaste månaden, inte ett år framöver) och vissa saker kommer då inte bli gjorda men det går ju inte att påverka som kvinna. Skulle prata med honom igen om jag var du, för mig är det självklart att han ska vara hemma om du är sjuk men han kanske inte förstått hur jobbigt det är för dig.
Tack för alla tips om förlossningsbrev. Börjar bli dags att skriva det nu. Tråkigt att höra om DS Kelsson, vi ska också föda där. Roligt att BB Sthlm verkar bra. Hur märker man att de läst brevet Karmosin? Frågade du?
Amningen verkar vara en utmaning för de flesta. Bra att vi har varandra. Jag har inte så mycket att bidra med nu men läser och lär.
Kramar! -
Enya - glömde svara igår. Jo, jag tycker nog att jag alltid är lite slemmig i halsen. Är även konstant snuvig.
-
Jis & strössel- vilka fina killar!!
Jordgubbe - jag började nog känna i v 18/19 men det var först efter RUL i v19 jag förstod att det var sparkar jag känt. Min moderkaka ligger i bakvägg vilket innebär att man känner sparkarna lite tydligare.