Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Grattis Aurora och Viksan!! Skål Va mysigt det låter att ha fått sin bebbe.

Jis - är du orolig för att F ska vara för stor och det ska göra ont? Jag har hört att det ondaste är huvudet och det är oftast inte där den extra vikten sitter så hoppas det stämmer. Men hoppas mest av allt att lille F vill komma ut snart så att du slipper vänta. Tror det är en liten kille du har i magen. Flört

Spännande att så många är så nära!

Vi ska på TUL imorgon. Ska försöka att inte se om det är en pojke eller flicka.

• vinterbebis12

Kelsson- ja det är lite tufft men nu har vi väntat så länge att vi kan vänta en stund till!

Tips: Har precis bokat profylax onlinekurs på http://www.profylaxonline.se/. Det är 50 % på alla kurser tom idag (man köper idag men 30 dagar som vi valde gäller from den dag man börjar, kostade 249 kronor med rabatt) Rabattkoden är nov11

Har ni andra gått på profylax? Erfarenheter? Vad har ni tänkt er för smärtlindring?

• vinterbebis12
    Kelsson1 skrev 2011-11-30 21:25:12 följande:
    tredjemaj: Vi valde att skippa profylax, jag tyckte att det var för mycket kurser för oss på slutet med föräldrautbildning och öppna föreläsningen på danderyd och jag var för trött. Så för mig hade det blivit bara ännu ett stressmoment.
    Smärtlindring vi har funderat på är Lustgas, akupunktur och TENS. Har tänkt försöka klara mig utan epidural men är inte motståndare, fungerar det inte utan så tar jag det gladeligen.
    Du då, har du funderat på någon smärtlindring?
    nej, har inte funderat så mycket på smärtlindring. Vi har inte gått andra delen av föräldrarutbildningen ännu och den ska väl handla en del om just smärtlindring. Erbjuder Danderyd akupunktur? Kanske vore något. Visst har ni också tänkt föda på Danderyd?
  • vinterbebis12
    Aurora1979 skrev 2011-11-30 22:05:57 följande:
    Hej, liten snabb uppdatering. Vår Alexander har fått en infektion och har inte fått i sig mat så han sondmatas i dagsläget. Vi blir kvar på neonatalen i ca en vecka. Har svårt att uppdatera med mobilen. Inte så kul start för oss men han blir nog bra snart. :) kram på er alla! Och grattis till dig med Viksan! :)
    Tänker på er!  Hoppas ni blir ordentligt omhändertagna och att veckan går fort så att ni får komma hem. Fint namn ni har valt förresten Gustav är också fint!.Kram
  • vinterbebis12

eileen - nej, jag har slarvat med knipet! bra att du påminner!

jis- va härligt det låter med pedikyr,

Strössel- keep em coming! supersöt är han!

• vinterbebis12

glömde berätta att vi var på TUL idag och bebisen beräknas vara -13 %. Allt såg bra ut i övrigt. Så skönt!

• vinterbebis12

Jättesöt bebis Viksan!! Ser gosig och rund ut! Fin filt också, var hittar man en sån?

Jis- mysigt att unna sig ansiktsbehandligt. Jag ska också boka sånt till januari. Jobbigt att oroa sig för storlek på bebis. Vår BM sa att +-22 % är inom normalstorlek (precis som man har en övre och undre kurva på magen) eller har de sagt något annat till er? Om ni blir igångsatta nästa vecka hinner han (jag tror att det är en han Cool) ju inte växa så mycket mer heller. Du har ju gjort allt du kan för att hålla diabetes etc i schack så hoppas du kan försöka släppa oron de sista dagarna och bara njuta. Kram

God natt alla hormonstinna tjejer. Känner igen mig i humör och känslighet. Gråter väldigt lätt nuförtiden.

• vinterbebis12

Åh va spännande Jis! Måste kännas helt fantastiskt!

Kelsson- tycker du ska chilla i soffan. Alla jag pratat med säger att man behöver vila mycket precis innan förlossnigen. Julen kommer ske oavsett om du har gardiner eller inte. Du får påminna mig om samma sak om en sådär sex veckor för känner jag mig själv rätt kommer jag inte heller att kunna ta det så lugnt som jag borde Flört

Lindis - va mysigt med RUL! Vill ni veta kön?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011