Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Graviditetsvecka 11 idag (V10+0) !
Graviditetsvecka 11 idag (V10+0) !
Strössel: Tack och grattis själv! Jo vi passar på på fredagar, tycker jag är bra kan man läsa på om nya veckan under helgen i lugn o ro... Är fullständigt övertygad om att RUL kommer att gå över förväntan för er! Inga bekymmer förutspås! STOR KRAM!
Vickan: Lovar hålla tummarna stenhårt till dig! Vilken tid ska du göra? Jag ska samma dag kl 8.30 tror jag det var...
Strössel: Sluta läsa otäcka saker! Jag har bestämt mig att KUB blir bara för att se bebis en extra gång, absolut inga risker för dåliga besked! (Huvudet i sanden metoden, förutom att man får sand i håret finns inga nackdelar )
Vickan: Jo vi får turas om att hålla tummar o visst är det bra att man slipper oroa sig hela dagen!
Viksan: Är egentligen inte så bekymrad över vikten som det kan låta. Ärligt talat om det är priset för att få en aldeles egen bebis betalar jag det med glädje!Vägde mig imorse o hade faktiskt gått ner 0,5kg utan att ha försökt. Glad överraskning, men tänker absolut inte försöka gå ner mer äter när jag kan o det jag kan o det fortsätter jag med. Härligt att du vågat berätta för alla på jobbet, måste vara en riktig lättnad se nu har du bara positiva saker framför dig.
carlan: Känner igen det där. Har också fått dumma kommentarer från folk som varit rädda för att det ska misslyckas igen. De förstår helt enkelt inte att vi måste vara positiva o glädjas åt det lilla annars skulle vi inte orka kämpa vidare! Strunt i de o gläd dig tillsammans med oss, vi är glada nog för dig!
Jis: Frågade faktiskt på kliniken om att färga håret o S på kliniken sa: Några år sen hade de sagt att det inte är någon fara men sedan dess har det kommit fram forskning som visat på att en del kan föras över till fostret. Därför vill hon inte säga absolut inte, men rekomenderar att man åtminstone inte gör det under första trimestern. Därför beslutade jag mig för att strunta i det helt. Vet hur det känns har också bröllop att se framemot med värsta utväxten men vad gör det Jag är ju gravid
Speck: Häääärligt! V27 redan! Tiden bara rinner iväg för dig nu...
Speck: Då är ju rummet snart klart, vad duktiga ni är som orkar! Vi har stambyte här nu så lägenheten är i KAOS orkar inte ens ta o städa, känns bortkastat...
Speck: Att du orkar göra något överhuvudtaget imponerar mig. Jag orkar jobba that´s it!
strössel: Visst är det bra ide, huvudet i sanden har funkat hittils i grav med blödning o allt . OOO håller tummarna att det var bebis du kände o får känna idag igen!
Speck: Nej alla får inte foglossning men alla mår inte illa heller, med min tur får jag foglossning också . Bring it on! Jag tar allt bara jag får en frisk bebis! Vi får se hur tuff jag är sen när foglossningen sätter in . Hoppas bara att jag slipper illamående o foglossning samtidigt men det lär jag inte göra med min tur. Så bäst att förbereda sig på att det blir värre innan det blir bättre. Men som jag sa tidigare, vad som hellst bara slutresultatet är en frisk bebis!
Viksan: Har du pratat med läkaren om blodtrycket? Blir ju orolig för dig! Ta det lungt nu o ta hand om dig!
Strössel: Härlig bild! Men nej inga magbilder härifrån än på ett tag
carlan: Du gör helt rätt som inte väntar med att kontakta BM, känns det fel är det bara rätt att kolla upp det på direkten! Hoppas att det bara är järnvärdena som spökar!
Speck: Jo jag hoppas också kunna slippa illamåendet snart!