Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Jag vet, har också trott att graviditeten skulle vara som en dans på rosor. Hade inte i mina vildaste fantasier kunnat drömma om att vara konstant illamående o super trött med massa halsbränna, gör det lite svårare att njuta Skrattande. Jo jisses har allt det där framför mig, alla kommentarer o att folk tar på mig. Undrar hur jag kommer att reagera? Bra? Dåligt? Vi får helt enkelt se... Hoppas så att du börjar snart må bättre! Hur var det fick du 50% sjukskrivning? Skönt att höra att jag inte är ensam om att frysa.

Jis & Cah: Visst är det konstigt, man har redan haft VUL o sett att allt ser bra ut, fortfarande är man nojjig inför KUB!!! Jag är inte alls övertygad längre att allt är bra, börjar bli mer o mer nervös ju närmare vi kommer. Har ju tid nästa tisdag först!

Vickan: Tack, då vet jag att jag inte är ett freak! Men vad hemskt det är vad du går igenom! Tycker att man nojjar tillräckligt ändå utan extra bekymmer! Skönt att du har en förstående chef o får ta ut semester, går ju inte att du ska sitta på jobbet o gråta! Hoppas du mår bättre av att få vara hemma ett par dagar. STOR STOR VARM KRAM!!! Säg till om jag kan göra något för dig!

• Kelsson1

Vickan: Jag börjar nästan gråta här nu! Sitter i kontorslandskap o verkar vara den enda som fryser (kanske för att det nästan bara är unga killar jag jobbar med) så extra element är inte att tänka på Skrattande. Inte blir det bättre av att jag inte vågar klaga för mycket, har ju inte berättat om grav här än....

• Kelsson1

Zappa: Stor Stor Kram! Läste ditt blogg inlägg, allt helvete vi ska behöva gå igenom innan vi får våra små! Härligt att du redan är på v15. Själv nojjar jag här fortfarande, svårt att riktigt greppa att det verkligen är sant o allt kommer att gå bra efter nästan 8års försökande o 2MF. Hoppas jag kan andas lite friare efter nästa veckas KUB.

Strössel: Det är så härligt att höra att det är vanligt att frysa, hade redan hunnit komma på tusen anledningar till varför jag frös o inget hade glada avslut... Är lite lugnare nu Glad

Speck: Dina stackars strumpor Skrattande, hoppas de inte irriterar dig i närheten lika mycket som i början... Tycker att det låter bra att du sover mycket, skulle också vilja göra det. Har iofs sovit en stund i soffan jag med efter jobbet o snart är det dags att gå lägga sig för kvällen. Jag vågar inte ens kolla på Star Trek längre, började ju storgråta av ett avsnitt från Voyager ett par veckor sedan. Hade sett avsnittet tidigare säkert tio gånger o aldrig tidigare fällt en tår. Nu kom det floder. Samma med ett gammalt familjen Macahan, storböla säkert en kvart, fick inte slut på eländet heller!

tredjemaj: Härligt med VUL inbokat! Förstår att det är nojjigt att sluta med crinone men tror inte att det är någon fara, jag fick också sluta när jag kom till TD o det har gått bra. Visst du förlorar inget på att höra med Sophia hemmet om de vill skriva ut lite till även om jag inte tror att du behöver det.

Vickan: Du o jag på tisdag, du o jag...

• Kelsson1

Vickan: Förstår dig men försök att inte ta ut någon sorg i förskott, allt kommer att vara bra med bebis! Njut istället av sparkarna! STOR KRAM!

Jis: STORT GRATTIS TILL V12!!!

• Kelsson1

Ego: Var helt förvirrad idag, glömde ta mina losec o inte har jag de med mig till jobbet heller. Samma med Postafen, hoppas jag inte "dör" under dagen!

• Kelsson1

Speck: Hoppas du snart mår bättre! Stor Kram!

Snösport: Härligt att du ville göra oss sällskap! Självklart är du välkommen! Passar även på att gratulera dig en gång till, tror inte att man kan gratulera dig för många gånger just nu Skrattande!

Silverklar: Skönt att du blivit sjukskriven o kan ägna dig åt att må bra o ta hand om dig själv o den lill*, Kram!

Carlan: Stort Grattis till lyckad VUL!!! Väldigt fin bild!

• Kelsson1

kasa: Vad UNDERBART att höra! Nu får du verkligen sluta med blödningarna o bara njuta! STOR KRAM!

Spets: Man blir sååå arg på att få felaktiga besked just nu när allt hänger på att det går rätt till! Bra att du dubbelkollade.

Meede: Hur är det med dig numer?

Speck: Hoppas lilla Speck leker tvål vid förlossningen också

Ego: Överlevde dagen (knappt) men har mått extremt illa nu på kvällen o duscha var en riktig utmaning. Hoppas att morgondagen blir bättre! God natt!

• Kelsson1

Hade tidigare skrivit en massa o svarat på många inlägg men allt bara försvann. Kommer inte ihåg allt jag skrivit men här kommer nytt försök:

Vickan: Du är inte så långt i från verkligheten som du kan tro. Vi har ju stambyte just nu så känns som alla grejor är inpulade i vardagsrummet... Tyvärr har jag inte ens en skabbig barnvagn att erbjuda som tack Jag har själv mest haft mardrömmar, bråkat med maken i drömmen osv o vaknat av att jag grinat på riktigt o varit tvungen att väcka maken för att få tröst. Micra mini pojke lät väldigt roligt. Visst är det konstigt hur vissa tänker, orkar inte vänta så gifterna går ur kroppen... Men det är samma sak som trådar man hittar ibland där folk undrar om det är ok att dricka alkoho o röka tidigt i graviditeten! Vissa tänker inte alls innan de frågar verkar det som.

Kasa: För min del är det bara tanken på att kliva upp från soffan o stå upp som gör det jobbigt. Efteråt är det även jobbigt med alla tvål/shampoo lukter som jag normalt gillar men som inte alls går just nu. Skönt att det "bara" är illamåendet kvar, det har jag också. Klarar av att jobba o det är väl huvudsaken. Skulle vara kul om man hade berättat på jobbet så kunde man få lite medlidande när man mår extra dåligt men har inte det så det är bara att le o leka att man mår super!

Cah: Stort Grattis även här!

Viksan: Då var det helt rätt för dig att bli halvtidssjukskriven. Skönt att du mår bättre o kan njuta av graviditeten!

Strössel: Tänk redan v20! Tiden bara rinner iväg, härligt!

Silverklar: Självklart kommer det att gå bra, fortsätt att se framemot VUL o inskrivning det kommer fortare än du anar! Kramis!

• Kelsson1

Strössel: Förstår dig, men tror inte att jag kommer att kunna hålla mig lika länge utan att jag köper något. Än har jag inte heller köpt något men det är förståeligt har ju precis kommit till v12, funderar på att börja titta på något efter KUB...

Förresten om någon är intresserad av allt gratis man kan få till bebis hittade jag den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56698850.html

• Kelsson1

Jis: Avundas dig när du kan träna, jag har ju inte tagit mig upp från soffan på grund av illamående. Såå less, vill också träna! Fiiin mage! Vill också ha!

Strössel: Skriver du från telefonen? har du provat med kolon, streck o är likamed? Kul att du o Vickan "tävlar" om vem som kommer först

Kasa: Hoppas det slutar snart!

Vickan: Det blir superbra resultat nästa vecka, inte ens tänka något annat!

Speck: Ja drömmar...

Viksan: Lita på BM, de måste veta vad de pratar om. Säger hon att det inte är något att oroa sig över så sluta oroa dig. Finns nog inget du kan göra nu ändå, lika då att glömma bort allt tills efter förlossning! Kram!

Ego: Om drömmar. Jag har drömt mardrömmar, att jag o maken bråkar o så vaknar jag av att jag storgrinar. Slutar oftast med att jag väcker maken så han får trösta mig...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011